Специална прогноза за вота на астролога Алена за “Труд”

Служители на ДАНС са влезли в Община Кочериново

Спасиха две чужденки, изгубили се близо до Рилския манастир

Стотици на протест за седма поредна вечер в Барселона

Взривиха големи строителни кранове в САЩ (ВИДЕО)

Какво направили хакерите, след като видели доходите на 5 млн. българи?

Над 9 млн. лева са раздадени за дезинфекция на личните стопанства срещу чумата по свинете

Младеж е загинал, а трима са ранени при тежка катастрофа в Златица

Кристин Лагард: Брекзит ще се отрази на благосъстоянието на някои страни

Турция очаква САЩ да улеснят изтеглянето на кюрдските отряди от Северна Сирия, или ще възобнови операцията

Съседски спор за силна музика е причина за убийството в Лисец В селото тръгна подписка в подкрепа на стрелеца Валентин Василев

Как да преборим бедността предлагат трима учени “Не предполагай, а изпробвай” е мотото на лауреатите за 2019 г.

Владимир Тодоров, БАПК: Листовките за изпита по кормуване са пълни с безумици

Наказателният спецсъд ще заседава по делото срещу Баневи

Рекордни 17 електромобила на старта на Еко Рали България 2018

С тържествена церемония на столичния площад „Александър Батенберг” стартира Еко Рали България 2018. Надпреварата, която е 6-то кръг от Световната Е-регулаторна купа на FIA, привлече на старта си рекордните 17 електромобила. С това, организаторите подобриха миналогодишния си рекорд от 15 електрически машини, които вече са единствените, имащи право на класиране за Световния шампионат.

img_5256

Участници от няколко държави – Италия, Испания, Франция, Чехия и България, ще се борят за победата в два състезателни дни през уикенда, а тази година Еко Рали България е с изцяло нов маршрут от София до старопланинския курорт Вършец и обратно.

img_5041

Състезателните етапи, наречени тук регулаторни тестове, пред които ще се изправят участниците, представляват отсечки, които се карат по пътна книга за точно време и възможно най-ефективно като разход на енергия. Общата дължина на трасетата е 290 километра, 123 от които – спец отсечки.

img_5182

Своята титла от миналогодишното състезание ще защитава действащият световен шампион Валтер Кофлер от Италия с Tesla Model S, а още три екипажа, включително и за пръв път български, разчитат на електромобили на американската компания. Освен тях, екологично задвижвани возила има на редица автомобилни производители – BMW, Hyundai, Kia, Renault, Nissan и Volkswagen. В допълнение, два хибридни автомобила – Hyundai Ioniq и Toyota Prius ще участват в паралелно Национално класиране.

img_5176

Сред атрактивните български участници не може да не споменем ветерана Стоян Апостолов, познат ни с дългогодишните си участия и многобройни титли от рали, планинско изкачване, пистови и рали-крос надпревари. Апостолов, който е навигиран от дъщеря си Павлина, кара за отбора на община Бургас, а свои екипажи имат също общините Габрово, Разград и София. Три са екипажите съставени от журналисти, а също толкова са изцяло дамските тандеми (плюс 6 смесени, с жени навигатори).

img_5151

Стартовият ден на Еко Рали България 2018 завърши със специално парти за състезатели и гости на надпреварата, на което бе представен и проектът за български електрически хиперавтомобил Alieno Arcanum. Създателите му имат амбицията да представят суперспортна кола, задвижвана от електромотори, чиято най-мощна версия да може да постига максимална мощност от 5221 конски сили, пиков въртящ момент от 8880 нютонметра и максимална скорост от над 480 км/ч.

img_5282

 

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.