Реномираните хотели наемат хора за оплакванията на туристите

Млади цветарки изместват пенсионери в бизнеса по морето

Млади и динамични хора за работа в кръчмите по морето в бизнеса с цветя и балони изместиха досегашните титуляри на пенсионна възраст. Доскоро беше обичайна гледка възрастни хора да разнасят кошниците с карамфили . За сезон 2018 се търси цял екип от атрактивни момичета по нощните заведения, които хващат око и работят след полунощ до 3 часа „или докато има смисъл да се стои”, гласят актуалните оферти . Заплащането е 40 лв на вечер и 1 лв отгоре за продадена роза или балон над лимита от 50 броя. След викачите по кръчмите, които привличат клиенти, търговията с цветя и балони е най-актуална за работа на студенти и ученици, навършили пълнолетие, в предстоящия летен сезон.

Хостеса е другата позиция през последните 2-3 години, в която се пуснаха млади и засукани дами, чийто ангажимент е посрещане и настаняване на гостите в заведението на морския хотел. Заплащането е между 600-650 лв. Реномираните 4-и 5-звездни хотели по Черноморието вече отварят длъжността служител за връзка с гостите, посочи проф.д-р Стоян Маринов от УС на Варненската туристическа камара. Те дават,както се казва, денонощен наряд във фоайетата на хотелите и около тях, за да са в непрекъснат контакт с туристите и да чуят техните оплаквания, препоръки и да се вземат мерки за подобряване на обслужването.

Непрекъснатата комуникация изисква владеене на поне три езика –английски, руски и немски, психологически познания, разбиране на езика на тялото и израза на лицето, много търпение и деликатен подход. Затова и заплащането е над 1000 лв. Работата изисква оплакването да се възприема не като досадна работа, а с разбирането, че най-лошото оплакване е несподеленото. Защото последствията идват резонно след напускане на хотела, когато туристите изливат гнева си в социалните мрежи или чрез рекламации пред туроператорските фирми.

Коментари

Задължително поле