Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Повече момчета според поверието в „Дева Мария“

Броят на жертвите на пожара в Прага нарасна на 4

Учени създадоха карта на движението на мисълта в мозъка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 януари 2018

Най-интересните изложби по света тази пролет

Похитител платил такси с пръстени на жертвата си Отвлечената ядосала бандита, че не му дава пари на заем

Министър Красимир Каракачанов за инцидента със самолета “Спартан”: Вторият пилот се е обучавал за първи

Публикация на турски език в профила на Радев (обзор) Има препратка към сайт за бързи кредити в южната ни съседка

Караянчева поздравява всички шефове на европейски комисии Форумът ще се излъчва на живо в интернет

ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

НСО и хакерите

САЩ призоваха Турция да прояви въздържаност в Сирия

Сняг, студ и лед – опасно време в 19 области

Бяла мида и рапан спасяват риболовния сезон Слаб улов тормози хората по Черноморието

„Рено“ изоставя „Ред Бул“

Сделката по размяната на двигатели между няколко от отборите във Формула 1 заплашва да се превърне в тежък удар по „Ред Бул“. Четирикратният шампион има договор с „Рено“ до края на 2018 година, но след това почти сигурно ще остане без доставки от френската компания. Производителят си осигури присъствие в „кралските гонки“ в лицето на гранда „Макларън“ и анулира клаузата за продължаването на контракта с „Червените бикове“.
Именно „Ред Бул“ бе представителят на „Рено“ във Формула 1 в последните години, след като заводският тим бе продаден през 2011-а. Миналата година обаче компанията закупи обратно „Лотус“ и възстанови присъствието си със собствен бранд в шампионата. Очакваната сделка с „Макларън“ обаче поражда много въпроси. Тимът от Уокинг имаше дълго и плодотворно сътрудничество с „Мерцедес“, което приключи, когато германците решиха да влизат във Формула 1 със собствен тим. След 3 неособено силни сезона компанията от Щутгарт успя да прокара интересите си при определяне на правилника за колите и в момента е абсолютен доминатор в спорта. Скоростта на болидите се определя предимно от силата на двигателя, а най-мощният в момента е този на „Мерцедес“. Компанията твърди, че доставя същата машина и на клиентските си отбори, но „Форс Индия“ и „Уилямс“ са далеч от резултатите на „сребърните стрели“. „Ферари“ пък не крие, че дава на „Заубер“ и „Хаас“ стари или експериментални агрегати, които не са толкова добри, колкото моторите на Себастиан Фетел и Кими Райконен.
И двата големи доставчика винаги са отказвали решително да снабдяват „Ред Бул“. Отборът често се оплакваше от маломощната машина на „Рено“, но въпреки това печелеше титла след титла, докато победите се решаваха от аеродинамиката на болидите. Автомобилните компании едва ли са преживели унижението да дишат праха на производител на енергийни напитки. „Ред Бул“ все още продължава да гони фаворитите, но след 2019-а по всяка вероятност ще се принуди да разчита на машини от „Хонда“. „Торо Росо“ вече подписа 3-годишен договор, а при напредък в работата върху двигателите, най-вероятно те ще бъдат взети и за първия отбор на „Ред Бул“
„Хонда“ се завърна във Формула 1 преди 3 години с шумна сделка с „Макларън“ и обещанието за възраждане на легендарното сътрудничество от времената на Айртон Сена и Ален Прост. Само няколко месеца по-късно обаче тимът се озова на дъното, откъдето и досега се опитва да се отлепи. И вместо да гони титлата днес скъпоплатената звезда Фернандо Алонсо е принуден да се бори за място в зоната на точките. Испанецът, който дълго време намекваше за оттегляне, призна – може и да удължи договора, въпреки че поиска няколко седмици за решението.
„Винаги съм бил лоялен към тима и продължавам да твърдя, че съм тук, за да печеля титли – заяви Алонсо, който тази година дори си позволи да пропусне Гран при на Монако, за да кара на „Инди 500“. – Чувствам се спокоен и щастлив в отбора.“
Испанецът получи предизвикателство от стария си враг Люис Хамилтън, с когото прекараха един противоречив сезон в „Макларън“ преди 10 години.
„Искам да се боря за титлата с Алонсо – обяви британецът. – Надявам се догодина той и „Макларън“ да са сред претендентите за първото място.“
Но щастието за Алонсо ще се превърне в нещастие за Даниел Рикардо и Макс Верстапен. Холандският тийнейджър минава за бъдещето на спорта и едва ли ще остане, за да кара в края на колоната. Австралийският му съотборник пък вече е на 28 години и възнамерява да се бори за титлата в близките години.
„Все още успяваме да се качим на подиума, но в момента нямаме реални шансове за станем шампиони – смята Рикардо. – От няколко години съм в отбора и според мен ни е нужно бързо да направим стъпка напред. В противен случай едва ли ще имам мотивация да остана.“
Австрийският милиардер Дитрих Матешиц винаги е твърдял, че единственият смисъл да поддържа отбор във Формула 1 е първото място. И ако „Червените бикове“ се отдалечат за дълъг период от върха, е възможно той да преразгледа инвестицията си. Другата възможност е да се очаква евентуалното влизане на „Порше“ във Формула 1 след няколко години. Но дотогава Рикардо и Верстапен със сигурност ще са си намерили други отбори.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.