Мариано Рахой: Испания трябва да промени модела за финансиране на автонономните области

Доналд Тръмп: Въоръжаването на учителите зависи от властите на отделните щати

САЩ искат санкции върху 33 кораба и 27 компании заради нарушаване на ембаргото върху КНДР

Арестуваха четирима мексикански полицаи за отвличането на трима италианци

Руснаците без национален флаг и на закриването на Олимпиадата, реши МОК

Археолози откриха древен некропол в Египет

В Южна Корея пристигна севернокорейска делегация на високо равнище

Мексиканският президент отлага визитата си в САЩ заради напрегнат телефонен разговор с Тръмп

Макрон и Меркел ще разговарят с Путин за прекратяването на огъня в Сирия

Над 120 снегорина обработват настилките в София

Секси лъвицата Оливия Уайлд ще се пробва в режисурата Дебютният филм на мацето се казва “Booksmart”

ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале” (СНИМКИ)

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Рефинансират заемите на БДЖ

Служебният министър на транспорта Христо Алексиев

Световната банка консултант

Наказателната лихва, която държавният превозвач плаща, е 8%

3аемите на БДЖ задължително трябва да бъдат рефинансирани. Това каза пред журналисти служебният транспортен министър Христо Алексиев, който участва в дискусията “Предизвикателствата пред българските железници за изход от кризата”.

Започнала е подготовката за преговори с кредитори и облигационери, съобщи той.

За рефинансирането ще се търси ресурс от български и чуждестранни банки, идеята е да се разсрочи при по-добри условия задължението към облигационерите от 250 млн. лв., за да може “БДЖ да вземе въздух” и да започне да реализира нормално инвестиционната програма.

Алексиев коментира, че наказателната лихва, която плаща държавният превозвач, е 8%, и определи това като загуба на ресурс. Световната банка ще бъде търсена като консултант на министерството.

Работим по вариант, който не включва подкрепа от страна на държавата – ако има такава, още по-добре, добави Христо Алексиев.

По данни на БДЖ от януари 2017 г. дълговете на превозвача в момента са 445 млн. лв.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.