Дигитализацията навлиза в хотелския бизнес у нас, стана ясно при откриването на тур-експо „Дестинация Варна“. Второто издание на изложението събра в Двореца на културата и спорта близо 100 фирми от цялата страна, които представят иновации в сферата на туризма.
„В хотелите това са роботи и холограми. Те няма да изместят хората, но са съвременен вариант за подобряване на продукта“, обясни председателят на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите Павлин Косев.
Според него в България все още технологиите навлизат бавно, но първите стъпки са налице. Догодина хотел в Бургас ще внедри първия у нас полуробот, който ще отговаря на въпроси на гостите и ще им изготвя различни оферти. Виртуалната реалност също дава големи възможности за популяризиране на продукта не само на хотелите, но и на музеите и историческите паметници, споделиха участници от Шумен, които представиха предимствата на 3D-технологиите.
На изложението до 30 ноември практическия си опит чрез тренинги и семинари ще споделят и над 30 експерти в различни сектори на туризма. Сред провокативните лекции е тази на рекламиста Георги Филипов „Да направим прасето по-секси“. „Става дума за това как да се справим с капризите на клиентите и защо трябва да търсим професионалисти, вместо да тъпчем на едно място, мислейки си, че разбираме от всичко“, обясни авторът.
АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com