5070 прасета се отглеждат в 2420 домашни дворове в Сливен и областта

Председателят на парламентарната Комисия по културата и медиите Вежди Рашидов се срещна днес с главния прокурор Сотир Цацаров

Кортни Кокс зашеметяваща по бански (ВИДЕО)

Сотир Цацаров: Смятам, че хакерът не е действал сам при атаката срещу НАП

Шофьор на товарен камион блъсна старица при маневра на заден ход

Комисията по отбрана на извънредно заседание след ветото на Радев за F-16

Стойчо Стоев: „Валур“ е по-важен от Марселиньо

Обявиха бедствено положение в Област Русе заради чумата по свинете

България и Македония ще сътрудничат в борбата с трафика на хора

Вижте как е изглеждал Хийт Леджър на 17 години (СНИМКА)

2 млн. лв. обезщетение ще получи сивенокмплексът в Николово Ветеринарни експерти от Европа идват у нас заради африканската чума

Гол мъж яхна един от лъвовете пред Съдебната палата (ВИДЕО)

ARD: Турция е с най-добри шансове за новия завод на „Фолксваген“

Антимафиоти влязоха във фирмата, в която работи Кристиян Бойков, обвинен за кибератаката срещу НАП

Мантинелата ампутирала ръката на жената от катастрофиралото БМВ Лекарите пробват реплантация

Copy of Ролс Ройс губи клиенти сред родните милионери Броят на Поршетата в страната нарасна с 10% само за година

Ламборгини изпревари Ролс Ройс в предпочитанията на българските милионери. По родните пътища се движат 59 автомобила Ламборгини и само 53 Ролс Ройса, сочат данните на КАТ за регистрираните в страната превозни средства към 1 юни 2019 г. Точно преди година колите от тези две луксозни марки в България бяха един и същи брой – по 56. Явно родните милионери, изкушени да си купят Ламборгини, нарастват, а собствениците на Ролс Ройс намаляват.

За година новите Ламборгини в страната, които са на по-малко от 5 години, са се увеличили с 3 бройки и достигат 12. Но най-много са тези на възраст между 11 и 15 години – 37 броя. Това се обяснява с високата цена на автомобилите от тази марка. Някои нови модели Ламборгини надхвърлят цената от 1 млн. лв. Например Lamborghini Aventador SVJ може да се намери за 1,116 млн. лв.

Цената на един Ролс Ройс също може да надхвърли 1 млн. лв. Например Ролс Ройс Фантом от 2019 г. се продава за 1,1 млн. лв. Въпреки високите цени, повечето собственици на Ролс Ройс се возят в почти нови автомобили. 17 от Ролс Ройсите в страната са на по-малко от 5 години, 18 са на 6-10 години, и само 4 са на възраст между 11 и 15 години.

Спортните автомобили с марка Астон Мартин се срещат в България доста по-рядко от Ламборгини, въпреки значително по-ниската им цена. В страната са регистрирани само 24 коли Астон Мартин, като 6 от тях са почти нови, на възраст до 5 г. Но дори на старо цените им са доста високи. Астон Мартин Воланте от 2019 г. може да се купи за 424 хил. лв.

При спортните автомобили се оказва, че цената не е решаваща при избор на марката. В страната има и 85 автомобила Ферари, от които 25 са почти нови. Цената на новите модели Ферари може да надхвърли 1 млн. лв. и е доста по-висока от тази на един Астон Мартин. Въпреки това обаче само за година Фераритата по родните шосета се увеличават с 9 бройки.

Собствениците на Ягуар са значително по-малко, въпреки по-ниската цена спрямо тази на Ферари. В страната са регистрирани 2450 Ягуара, сочат данните на МВР.

От спортните автомобили в България най-разпространената марка е Порше, но донякъде това се дължи и на големия брой регистрирани високо проходими Поршета Кайен. Общият брой на Поршетта се увеличава с над 10% само за година и достига 3616. Това означава, че почти всеки ден от годината в страната се регистрира още едно Порше. Цената на тези автомобили никак не е ниска. Например Порше Панамера от настоящата година струва около 200 хил. лв., а Порше Кайен може да се намери за 130 хил. лв.

В страната са регистрирани 59 автомобила Ламборгини. Снимка Булфото

Американските автомобили като Буик, Кадилак, GMС и Линкълн не са много разпространени в България, но и те си имат твърдите фенове. Например в страната има 59 Буика, или точно колкото са и Ламборгинитата. Но разликата е, че повечето автомобили Буик у нас са на повече от 20 години. Регистрирани са и 228 Линкълна и 384 Кадилака.

В България има и доста скъпи класически и ретро коли. В регистрите на КАТ например са записани 24 автомобила Олдсмобил, повечето от които са на над 20 години. В страната има и 35 автомобила Датсун, 42 Бедфорд, 50 Талбот като всичките са на над 20 години. В групата на ретро колите може да влязат и 58 автомобила Чайка. Все още се водят, че са в движение и 1870 Трабанта. Само за година обаче 313 Трабанта са били дерегистрирани и са отишли за скрап.

Само 871 са на ток: 42,6% на 45,6% е съотношението при горивата

Дизеловите автомобили са повече от бензиновите, сочат данните на МВР. От общо 3,668 млн. автомобила в страната 42,6% са на бензин, а 45,6% са на дизел. Останалите са с монтирана газова бутилка, хибриди или електрически. Точно преди година ситуацията беше различна. Бензиновите и дизеловите автомобили имаха равен дял от 44,4%. Автомобилите в страната са нараснали с 23 хил. за последните 12 месеца като явно са купувани повече дизели и затова техният дял расте. Но в тези данни влизат всички превозни средства – коли, камиони, автобуси, трактори и т.н.

Ако погледнем данните само за леките коли се оказва, че бензиновите имат дял от 47,44%, а дизеловите – 44,63%. Преди година съотношението беше 49,5% на 42,9%. Явно напоследък се купуват повече дизели, но все още бензиновите са повече.

За година електрическите коли са се увеличили със 76%, но техният брой все още е много малък – 871. Хибридните коли също бързо нарастват – с 55% до 6603 броя.

При товарните автомобили съотношението в използваното гориво е различно. От всичките 388 хил. камиона, над 85% са на дизел, а само 11,2% са бензинови. При автобусите ситуацията е подобна – само 1031 са на бензин, а 18 484 са на дизел.

Тези данни ясно показват какви са предпочитанията. За товарни автомобили се използват дизели, защото са по-икономични. Продажбите на дизелови леки коли също се увеличават. Заради въведените редица ограничения в някои страни от ЕС по отношение на дизеловите автомобили у нас се внасят все повече кили с такова гориво и то на добри цени. В резултат клиентите все по-често ги купуват.

Бентлитата се увеличиха със 7 бройки за една година.

Мазерати с ръст от 12,5%: И в луксозния сегмент избират стари модели

Дори и в сегмента на луксозните автомобили много българи избират стари модели. Общият брой на Бентлитата в страната е 198, но най-голям е броят на автомобилите от тази марка на възраст между 11 и 15 години – 89. Явно за много от заможните хора е важно колата да е луксозна и впечатляваща на външен вид, дори и да не е в първата си младост. Това се потвърждава и от данните за автомобилите с груба сила. В страната са регистрирани 223 автомобила Хамър, но от тях няма нито един, който да е нов. Най-много са теми между 11 и 15 години – 151 броя.

Броят на регистрираните в страната автомобили Мазерати нараства съществено за една година – с 12,5% до 225 броя. Като от тях 113 са сравнително нови – на възраст до 5 години. В групата на луксозните марки Бентли не се представя толкова добре. Автомобилите от тази марка се увеличават само със 7, или с 3,6% за година и достига 198 броя. Като от тях само 47 са произведени преди по-малко от пет години. Това се обяснява с факта, че цената на едно Бентли е много по-висока отколкото на Мазерати. Бентли Бентайга от 2019 г. може да се купи за 363 хил. лв., а Мазераги Гибли е около 138 хил. лв.

Трите най-продавани марки в страната са Фолксваген, Опел и Мерцедес. Ауди е на осмо място.

Класация: Топ 3 са германски марки

Българите предпочитат германските коли. Първите три места в класацията по най-много регистрирани автомобили в страната се държи от германски марки – Фолксваген, Опел и Мерцедес. Като въпреки, че държат първите три места разликата между тези марки е огромна. В страната са регистрирани 457 хил. Фолксвагена. Опелите са с над 100 хил. по-малко – 351 хил., а Мерцедесите са 286 хил. Топ 10 на най-предпочитаните от българите марки се допълва от Рено, Форд, Пежо, Ауди и БВМ.

Оказва се, че при избора на кола на старо цената не е от решаващо значение, въпреки ниските доходи на хората в страната. Много важни са личните предпочитания на човек към отделните марки, както и желанието да купи автомобил, който ще може да използва без проблеми поне през следващите 5-10 години. Това обяснява факта, че в страната са регистрирани много повече Мерцедеси от други по-евтини марки автомобили.

Във вечната конкуренцията между трите бранда Мерцедес, Ауди и БВМ отново първенството у нас е за Мерцедес, и то не само по отношение на общия брой регистрирани автомобили, но и при новите на възраст до 5 години. В страната има 9546 Мерцедеса до 5 години, 6456 БМВ-та и 4723 Аудита.

При продажбите само на нови коли обаче ситуацията е различна и първите места се държат от други марки. Като причината за това е цената – много фирми купуват нови автомобили, а основният им критерий за избор на марка е цената. За редица граждани също е важно автомобилът да е нов, а не толкова екстрите в него. Затова не е учудващо, че в при колите до 5 години първенството се държи от Дачия с над 17,5 хил. коли в страната. На второ място се изкачва Рено с 13,9 хил., а челната тройка се допълва от Тойота с 13,6 хил. Преди година второто място беше за Тойота, а третото за Рено. Челната петица при автомобилите до 5 години се допълва от Шкода (12427 бройки) и Фолксваген (11 708 бройки).

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.