Суецкият канал навърши 150 години (ИНФОГРАФИКА) Идеята била замислена още от фараоните

зраел, САЩ, Германия, Италия и Гърция проведоха военни учения за борба с руските С-400

Половината учители излизат в пенсия

Съсипаха от подигравки певицата Андреа заради фотошоп Освен недостатъците по лицето си заличи и зърното

Министър Ангелкова в Кайро: Обмяната на опит и добри практики в сферата на дигитализацията ще допринесе за устойчивото развитие на туризма

Папата нахрани 1500 бедни и нуждаещи се

Трето наводнение за седмица във Венеция

Нови 8 метроспирки готови през декември

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 18 ноември 2019

Кажете и за осъдените, протестирали срещу Гешев

Вълчица бежанка падна от куршум край Чипровци

Сорос обеща 750 млн. евро на Централноевропейския университет

Плевенско и Ловешко са заплашени от трайно безводие

Отнеха лицензите на 6 фирми за строителен надзор ДНСК е наложила и 300 000 лв. санкции

28-ата БГ експедиция на път за Антарктида Очаква се да се сдобием с нов изследователски кораб

Ролята на хеликоптера Вертолетите са важни играчи в легендарни кино класики

„Умирай трудно 4“

Хеликоптерите – военни, цивилни, полицейски, футуристични – са извънредно важна част от историята на зрелищното кино. Те не са просто неодушевени летателни машини, които раздират въздуха и снабдяват публиката с чудесни гледки “от птичи поглед”. Вертолетите са важни персонажи в солидно количество от най-качествените военни драми, екшън тупалки и фантастични трилъри, създавани някога. Ролята на хеликоптера в наситеното с адреналин кино е многофункционална и многопластова.

Някои от най-страхотните филми нямаше да са това, което са, без онези иконични и легендарни сцени с хеликоптери.

Сред най-епичните и грандиозни епизоди с участието на военни вертолети несъмнено е незабравимата атака на полковник Килгор (Робърт Дювал) към средата на шедьовъра на Франсис Форд Копола от края на 70-те години на миналия век “Апокалипсис сега”. Той насочва ескадрила хеликоптери към виетнамско селце на фона на величествената и заплашителна мелодия на Вагнер “Походът на Валкириите”. Всичко в тази сцена е гениално.

Друг върховен пример за качествено хеликоптерно кино е “Блек Хоук”, вдъхновен от действителни събития, и разказващ за свалянето на хеликоптер с американски войници в гъмжащата от джихадисти столица на Сомалия. “Битката за Могадишу” е материализирана на екрана от майстора сър Ридли Скот по незабравим начин.

Стенли Кубрик също се е отчел с легендарни въздушни кадри. В неговия опус “Пълно бойно снаряжение” двама от централните персонажи се качват на хеликоптер, за да отидат до своята дестинация по време на войната във Виетнам, а във вертолета заварват тотално психясал мъж, който стреля от въздуха по мъже, жени, деца и водни биволи.

Извън военното кино, някои от ключовите сцени с хеликоптери се съдържат в шипонската екшън поредица с Том Круз “Невъзможна мисия”. Най-значимият епизод е от финала на оригинала и включва малък, но агресивно пилотиран от персонажа на Жан Рено вертолет, който навлиза в тунел, преследвайки героя на Том Круз, който пък търчи по покрива на бърз влак. Звучи като рецепта за топ екшън. И е точно това.

Образът на преследващия хеликоптер е използван брилянтно и от Джеймс Камерън в неговия монументален шедьовър “Терминатор 2: Денят на Страшния съд”. Злодеят, изигран от Робърт Патрик, краде полицейски хеликоптер и тръгва да преследва добрите, а Камерън снима и монтира сцената като за учебник по виртуозно екшън кино.

По-малко известен, но изцяло посветен на хеликоптерни екшън сцени, е “Син Гръм” с големия Рой Шайдър. Сюжетът е посветен на специален високотехнологичен и футуристичен модел вертолет, който става централен участник в действието.

Връщаме се на военна територия за едни от най-важните екшън епизоди с могъща летателна машина – “Рамбо 3”. Силвестър Сталоун е в най-върховната си физическа форма, стреля с тежки картечници, но шоуто е откраднато от чудовищен военен хеликоптер – машина на разрушението и метафора за огнения ад на войната.

Велика сцена с вертолет съдържа и модерната научно-фантастична класика “Матрицата”. Нео спасява Морфей, който е затворен от агент Смит в небостъргач. Нео пристига с хеликоптер, въоръжен с чудовищни картечници и дава началото на невероятно зрелищна сцена, която завършва с бруталното забиване на летателната машина във висока сграда, подпомогнато от революционни за времето си визуални ефекти.

Малко по-различен ъгъл към хеликоптерите предлага мафиотския епос на Браян Де Палма “Белязаният”. Там вертолетът е използван като платформа за екзекуции. Един предател е хванат, качен на хеликоптер и обесен във въздуха от гангстерски лорд. Сцената е вдъхвовена от традицията на наркобарони и някои диктатури да се освобождават от своите врагове и опоненти с помощта на верни вертолети.

Хеликоптерите имат важна роля и във филмите за чудовища. Тази година ни донесе една от най-грандиозните и виртуозно хореографирани екшън сцени с вертолети. Кадрите бяха част от най-новата версия на “Кинг Конг”. Цяла ескадрила военни хеликоптери бе унищожена от гигантския древен звяр. В естетическо отношение кадрите са силно вдъхновени от абсолютната хеликоптерна класика – “Апокалипсис сега”.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Важи, важи, колко да са важи? Той главния редактор да не би да е там за да редактира заглавията. Него му дайте да публикува мнения и руска пропаганда.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.