Излиза сказание за Боян Мага Нов роман от Павлина Павлова за сина на Симеон

„Локо“ (София) покани Стойчо Стоев

Учениците от кърджалийското училище, чието стълбище пропадна, ще учат в други сгради

Сър Антъни Хопкинс: Актьорите са глупави

Джонсън печели вота, но с малка преднина

Купуваме още един правителствен самолет (обзор) От 2014 г. „Фалкон”-ът е аварирал над 20 пъти

Депутати от БСП пред “Труд”: Корнелия Нинова не владее групата си При избора на Сотир Цацаров червената група се разцепи наполовина

Турция заплаши да изгони американските войници от базата „Инджирлик”

Манолова открива временна приемна във Видин

Свършват мъките с данъчните декларации

Дължими налози за служебен аванс за шефа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 12 декември 2019

„Германският пациент” от Михаил Вешим Ще спаси ли българската пукница Хер Бекер

Борисов: Радев е опозиционен лидер (ВИДЕО) За 40 минути не каза една добра дума за държавата, коментира премиерът интервюто на президента

Проф. Тодор Кантарджиев: Изследванията за грип и вирусни заболявания на починалата във Враца ученичка са отрицателни

Росен Желязков: Има предпоставка за нарушаване на графика на БДЖ, защото той е твърде амбициозен

Росен Желязков

Има предпоставка за неосигуреност на основната дейност на БДЖ и за нарушаване на графика, тъй като той е твърде амбициозен за състоянието на парка. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в отговор на въпрос на председателя на Комисията по транспорт и депутат от ДПС Халил Летифов за случващото се в БДЖ.

„Както се казва на фронта на БДЖ – нищо ново“, каза министърът. Росен Желязков даде информация за състоянието на подвижния състав. Той уточни, че към 30 септември БДЖ „Пътнически превози“ разполага с 289 локомотивни мотрисни влакове, като 95 броя са изведени в изолация, а 42 са в различни видове ремонт. Министърът уточни, че 30 броя от електрическите мотрисни влакове са в експлоатация. „Пътническия вагонен парк разполага с 726 пътнически вагона“, допълни министърът и уточни, че 414 броя от тях са извън експлоатация.

„Неслучайно казвам тези цифри, за да е видно, че има предпоставки за неосигуреност на основната дейност на дружеството, за нарушаване на графика, тъй като той е твърде амбициозен за състоянието на парка. Нямаме симетрия между състоянието на парка и графика за движението“, посочи министърът и уточни, че или графикът трябва да е съобразен със състоянието на подвижния състав, или подвижният състав с графика.

„Налице е забавяне на провеждане на обществени поръчки, свързани с осигуряване на ремонтната дейност на дружеството. Като пример всичко това, което казвам не са констатации от последните дни, а от извършения одит на одитиращия екип от „Холдинг БДЖ“ в „БДЖ – Пътнически превози“, обясни още Росен Желязков.

Отдавна са отпаднали основанията БДЖ да има холдингова структура, държавата трябва да има пряко участие, каза министърът на транспорт по време на Комисията по транспорт. По думите на министъра има положителна предпоставка за преструктуриране на дружеството. Той уточни, че въпросът с холдинговата структура не е задача, която е в непосредствено решение.

„Трябва да бъде направен анализ, за да могат да бъдат коментирани всички права и задължения, които ще произтекат от това. Логиката е, че по отношение на упражняването на контрол, държавата трябва да има пряко участие“, каза министърът.

Той уточни, че КЗК е открила нарушение в процедурата за нови мотрисни влакове и я връща в изходна позиция. „Това означава, че следва да бъде съобразено по категоричен начин становището на комисията“, допълни още министърът. По думите му това е по-бързият вариант, от колкото да се оспорва решението на КЗК, което според него би било положително потвърдено от ВАС.

Окончателното ми произнасяне по оставките в ръководството на БДЖ ще бъде след приключване на одита на Министерство на транспорта в „Пътнически превози“, който е в ход, обяви Росен Желязков. По думите на министъра този одит ще бъде основание за освобождаване или не от отговорност.

„Появиха се най-различни спекулации. Искам да разсея отсега тази тема кой би бил следващият изпълнителен директор или следващият член на борда на холдинга. В момента няма номинация, защото няма произнасяне по въпроса. Освобождаването е въпрос и функция на одита“, каза още министърът.

„Като принципал на „Холдинг БДЖ“ и респективно като имащ ангажимент на двете дъщерни дружества, не бях уведомен за каквито и да е съществуващи, налични предпоставки за бъдещи проблеми. Единственото изтъкнато притеснение беше забавянето на обществените поръчки за ремонта на локомотиви, с оглед обжалване, за доставката на нови мотрисни влакове. Обществена поръчка, която към онзи момент беше оспорена“, допълни министърът.

Той уточни, че от медиите е научил, че съществуват доклади, които са по възлагане на изпълнителния директор на холдинга за проверка на „Пътнически превози“ и фактология, която на 8 ноември почти е успял да изясни. Министър Желязков цитира доклади, отговори, писма и заповеди в БДЖ, издавани за кратък период от време, което по думите му издава определена „нервност“ в холдинга и в дружеството.

„Имаме богата кореспонденция, в която ако вие не сте се загубили, аз бях загубен. В нея по своя характер казва не се кой какво не е направил, а кой за какво не отговаря и не трябва да прави и има причини да не го направи. Поради тази причина поисках от председателя на Съвета на директорите да уведоми ръководството, че настоявам на този етап до окончателното произнасяне да бъде ангажирана личната им отговорност с подаване на заявление за предсрочно прекратяване на договорите им като членове на Съвета на директорите“, заяви още министърът.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.