Полицията в Гърция задържа четирима турски граждани

„Обединените патриоти“ изпратиха писмо до турския посланик в защита на българския граничар Михаил Цонков

Борисов към Нинова: Вкараха Меркел в мигрантската криза, както вас – за козичките Парламентът обсъжда консенсусно решение по предложение на премиера

Прокуратурата разкри подробности за зверската катастрофа на АМ „Тракия“, в която загина младо семейство Украинският шофьор на тира отива на съд

БСП публикува стенограмите от председателските съвети за чумата

Непълнолетен ограби двама души за месец

Румен Порожанов: Днес се изплащат обезщетенията в Крайново и Странджа, в понеделник – в Шарково

Посланикът на Русия във Вашингтон: Русия е отворена за посещение на Владимир Путин в Белия Дом

Депутатът от БСП Явор Божанков: Временната заетост се заплаща от държавата по 3.50 лв. на ден. Как се оцелява с толкова?

Възстановиха потрошената мемориалната плоча на Венета Ботева в Търново

97 000 недекларирани евро откриха в дамската чанта на холандка, пътуваща към Турция

Задигнаха 17 700 евро от влака София – Лом

Стопани в Болярово не пускат ветеринари за втора проба за чумата

Организират Медена седянка в Елена

Премиерът Борисов обсъди партньорството с Китай с шефа на Европейската банка за възстановяване и развитие ЕБВР ще продължи да финансира стратегически инфраструктурни проекти на Западните Балкани

Руски тролове се подиграха с Вашингтон Какво става със западните медии?

Преди дни „Вашингтон пост” публикува статия за тайна дезинформационна операция на ГРУ (руското военно разузнаване) в Украйна от 2014 г. Материалът се опира на „секретен доклад на ГРУ”, с който вестникът разполага. Изданието преразказва неговото съдържание. То е съвсем банално: след като Виктор Янукович напуснал Украйна през февруари 2014 г., руското военно разузнаване създало мрежа от „множество” фалшиви профили в социалните мрежи. Тези профили трябвало да представляват „обикновени хора от цяла Украйна”, уж разочаровани от Евромайдана. Вестникът твърди, че за провеждането на дезинформационната операция били подбрани 30 украински групи в социалните мрежи и 25 англоезични издания.

Изданието дори описва методиката, по която уж трябвало да работят тези профили, като твърди, че имало специално указание на руските военни разведки – при създаването на акаунтите да не се използват собствени, а чужди снимки. Колкото и да не е за вярване, но едно от най-влиятелните и авторитетни световни издания публикува всичко това съвсем сериозно.

Впрочем в статията никъде не се споменава правилното наименование или абревиатура на руското военно разузнаване: Главно управление на Генералния щаб на Въоръжените сили на Руската Федерация – ГУ ГШ ВС РФ. Какво е това? И въобще какво става със западните медии?

Разбира се, може да предположим, че „Вашингтон пост” просто е решил да продължи антируската си линия и сам е съчинил този неправдоподобен фейк, съшит с бели конци. Но е възможно също така нещата да са много по-сложни… Всичко това ни кара да мислим, че зад публикацията на „Вашингтон пост” не стоят никакви американски журналисти и спецслужби, поддържащи антируската истерия, а руски тролове – майтапчии. Като пранкерите Лексус и Вован – една от последните им жертви стана постоянната представителка на САЩ в ООН Ники Хейли.

(Със съкращения, превод за „Гласове”: Анастас Добрев)

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Сайта Труп продължава да е проводник на рашистката пропаганда.

  2. ГРУ си е живо и здраво и това че сменили табелата не значи нищо. То и ДС е с нова табела ама….

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.