На 20 август 2019 да почерпят

Сътресения в „Марибор“ преди „Лудогорец“

Ново огнище на африканска чума в Русенско

Край на свободното движение към Великобритания от 1 ноември При Брекзит без сделка гражданите на ЕС няма да имат право на престой и работа

Намериха още човешки останки край Негован

Макрон призова Путин да зачита демокрацията

Няма замърсяване на въздуха от пожара край Ботевград Към момента пламъците са овладяни, съобщиха огнеборците

Цялата територия на област Перник е обявена за санитарна зона заради чумата

Световен отровител 19 със серен двуокис е България (обзор) 350 000 тона от отровния газ изхвърлила страната ни в атмосферата през 2018 г.

Горски пожар наложи евакуация на най-малко 9000 души на Канарските острови

„Патриотичен фронт” възкръсва за местните избори Уточняват населените места

Виртуални турове сменят ваканциите Чрез добавена реалност ще посещаваме труднодостъпни и защитени места

САЩ тестваха крилата ракета със среден обсег

Доплащаме за лечение по официални тарифи С Наредба на здравния министър ще се избегне нерегламентираното даване на пари

Задължителен ли е медицинският преглед, когато започваме работа

Сайтът “Бивол” смуче общини и държавни предприятия Плаща се „такса спокойствие“ на фирма, собственост на Асен Йорданов

Асен Йорданов и Атанас Чобанов

Дружеството се управлява от жена му Алберта Алкалай

В редакцията на вестник „Труд“ получихме писмо от нашия читател Боян Мавриков, описващо схема, чрез която семейството на Асен Йорданов, собственик на сайта „Бивол“, получава сериозни суми от държавни предприятия, общини и големи компании. Средствата идват от договори за пиар, сключени с фирмата „Имидж Едвъртайзинг“, която е управлявана от жената на Йорданов – Алберта Алкалай.

Писмото е изпратено до „Труд“, тъй като именно на неговите страници първо е публикувана истината за „Бивол“. Преди два месеца вестникът разкри, че Асен Йорданов и ортакът му Атанас Чобанов, главен редактор на сайта, са се сдобили с апетитни имоти на специални цени.

Семейството на първия, чрез фирмата „Бивол“ ООД, се сдобило с 1125 кв. м в местността „Манастирчето“ в Малко Търново срещу символичната сума от 100 лева. Вторият си купил вила с двор край морето срещу…0 лева. Тогава „Труд“ публикува и документите от сделките.

„През юни тази година отправих сигнал до прокуратурата и г-н Горанов (финансовият министър – б.а.), но не последва нищо. Поради което изпращам този допълнителен сигнал, който адресирам до главния редактор г-н Петьо Блъсков с надеждата, че ако държавата не реагира на този откровен рекет (схемата, за която ще прочетете в следващите редове – б.а.), това ще направи вестник „Труд“, пише Мавриков.

Публикуваме целия сигнал, изпратен до редакцията. Данните са проверени – те са верни, точни и подкрепени с документи.

В сигнала до главния прокурор и финансовия министър е описан начинът, по който общини, държавни предприятия и големи компании осигуряват спокойствието си от „разкритията на „Бивол“. Действащата схема води до неоправдано разходване на средства от кметове и изпълнителни директори за пиар обслужване, което налага преценка най-малко за безстопанственост – чл. 291 от Наказателния кодекс.

„Бивол“ е представен от създателите си като сайт за „честна разследваща журналистика“. След всяка статия с „грандиозни разкрития“ за корупция следва текст: „Платете данък Бивол!“, тоест дарение в полза на сайта.

Истинският „Данък Бивол“ обаче се плаща по друг начин – той не е за да се поддържа „разследващата журналистика“ на Чобанов и Йорданов, а за да си осигуриш тяхното мълчание.

Как става това? От статиите на „Труд“ стана известно, че Асен Йорданов е управител и собственик на фирмата „Бивол“ ООД. Това дружество е регистрирано първоначално като собственост на него и съпругата му Алберта Леон Алкалай. После тя му прехвърля своите дялове. Но „Бивол“ ООД няма общо със сайта „Бивол“, въпреки съвпадението на имената. С него, например, Асен Йорданов си е купил гора за 100 лева във вилната зона над Малко Търново (справка – вестник „Труд“). Но истинските пари са резултат от схема с участието на друга фирма – Имидж Едвъртайзинг ЕООД. Неин управител е Алберта Алкалай, а едноличен собственик на капитала е дружеството „Айдиъс фор янг имидж“, регистрирано в САЩ. То е собственост на съпруга на Алкалай – Асен Йорданов.

„Имидж Едвъртайзинг“ е пиар агенция и действа главно на територията на Бургаска област – предлага обслужване на общини и предприятия, основно общински и държавни дружества, но и на частни компании.

Схемата е проста – ако имаш договор с „Имидж Едвъртайзинг“ и редовно си плащаш месечната такса за обслужване, „Бивол“ никога не пише за теб. Това е така наречената такса спокойствие, истинският „Данък „Бивол“.

Договорите се сключват с агенцията, а тя публикува рекламни съобщения на „информационен сайт“ – Nabrega.bg. На страницата му няма данни за собственик, но като контакт е посочен адрес в Бургас, на който е регистрирана и пиар агенцията на Алкалай. Имаш ли реклама или абонаментен договор в Nabrega.bg – за „Бивол“ ти не съществуваш.

Иначе сайтът е невинен – публикува новини от морските региони, а мотото му е „Който разбира – на брега се спира“. Но ако откажеш оферта от съпругата на Асен Йорданов, следва публикация в неговия сайт за „разследваща журналистика“.

За справка – кметът на Поморие Иван Алексиев, който имаше смелостта да изгони тези медийни рекетьори, му го върнаха тъпкано – дори детето му снимаха и показаха в публикация, „разгромяваща корупцията в общината“

Друг пример е държавното „Слънчев бряг“ АД, което от 2011 година е имало договор с „Имидж Едвъртайзинг“ за консултации по фирмена комуникация и реализиране на стратегия за връзки с обществеността. Цената е 600 лева на месец без ДДС за фирмата на Алкалай, която реално е собственост на съпруга u Асен Йорданов чрез дружеството „Айдиъс фор янг имидж“, регистрирано в САЩ. Има още 200 лева на месец без ДДС „за представяне на съществени теми от стратегията на информационен интернет сайт „Бивол“, който е на Йорданов и Атанас Чобанов.

Три месеца след подписване на този договор към него се изготвя анекс, с който сумата за Алкалай става 1200 лева. После споразумението става безсрочно. Така до 27 март 2012 година, когато „Слънчев бряг“ АД и „Имидж Едвъртайзинг“ сключват нов договор – да се постави рекламен банер на туристическото държавно дружество на сайта www.stroitelstvo-more.info – това е предшественикът на www.nabrega.bg, Цената е 500 лева на месец без ДДС. 500 лева за рекламен банер! Платете „Данък „Бивол“!

Призив

В края на сигнала си Боян Мавриков отправя призив към главния прокурор Сотир Цацаров и финансовия министър Владислав Горанов: „Да бъдат извършени проверки от Агенцията за държавна финансова инспекция на дружествата и общините, които имат договори за пиар услуги с „Имидж Едвъртайзниг“ ЕООД. Да бъде започнато разследване най-малко за безстопанственост на директорите и кметовете, които са сключили тези договори, защото те нямат друго предназначение, освен плащане на „такса спокойствие“ за всички техни безобразия. Да има данъчна ревизия на „Имидж Едвъртайзинг“ ЕООД и „Айдиъс фор янг имидж“, както на техните собственици и управители“.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.