Папата анатемоса преяждането

Засилват контрола срещу нерегламентираното изгаряне на отпадъци

Не пускат Михайлов да си тръгне от БФС

Сирийската армия влезе в град Ракка

Ердоган не желае да се срещне с Помпео и Пенс в Анкара, а само с Тръмп

Лия прави клип на култова своя балада Със „Сини очи“ певицата стартира издаването на поредица от шлагерни сингли, които ще събере в албум

Д-р Мариян Иванов: Помогнете на имунната си защита през есента и зимата Билкови и хомеопатични средства държат вирусите и бактериите надалече

Новият посланик на САЩ Херо Мустафа пристигна в България

Ким Чен-ун изкачи на бял кон свещената за корейците планина Пектусан (СНИМКИ)

Добричката болница с нова апаратура за 104 000 лв.

Цацаров и Гешев са на посещение в САЩ

Дмитрий Песков: Уважаваме правото на Турция да се защитава чрез операцията в Сирия

Армията изкара 70 бойни машини на учение в Ново село

Чуждите посланици, говорещи български език, учредиха свой клуб

Само 12% отиват в клас по желание, според социологическо проучване във Варна, което за първи път пита децата На училището гледат като на казарма

Социологът Георги Георгиев и Мария Генчева, зам.-председател на СНЦ“Културно пространство“

Само 12.3 % от учениците отиват с желание в школото. Толкова малък е и процентът на тези, които споделят, че внимават в час.Над 40 % от анкетираните откровено признават, че се разсейват още след първите 15 минути, над 10 % са отегчени, а над 16 % се занимават с телефоните си .

Данните са от първото социологическо проучване във Варна, в което се дава глас на децата. Изследването е направено с 350 ученици от 8, 9, 10 и 11 клас в четири училища край морето по проект „Да надмогнем конфликта в себе си и с другите“ на СНЦ „Културно пространство“, финансиран от дирекция „Превенции“ на община Варна. Най-тревожни са данните за проявите на насилие, като 72.4% от анкетираните деца потвърждават, че ги има в тяхното училище. Над половината от запитаните признават за тормоз в класната стая, предимно словесно, с надсмиване, злословие и клюки, чрез социалните мрежи, а близо 13 % посочват и чрез заплахи за физическо насилие.

„Основна наша хипотеза е, че съвременният ученик е неясен с ролята си като такъв. За него училището, ученето, отношението към съучениците и учителя са среда и обекти за противостоене. В неговата ценностна система ученето и училището не намират необходимото място под знака на доброто“, посочи авторът на изследването социологът и дългогодишен преподавател Георги Георгиев. Според него на училището се гледа така, както някога младежите, когато тръгваха за казармата.

Отношението към знанието, ученето, чувството за нещастие и тревожност в децата /44% споделят за него/, както и липсата на диалог между тях, родители и учителите, са основните причини за възникване на конфликтните ситуации, насилие в различните му прояви и агресия в училище. На въпроса за употреба на марихуана в учебно време в техните школа 40% от анкетираните отговорят положително, а дали те самите пушат трева 85% отричат.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.