На 21 март 2019 да почерпят

Захариева на форум на жените в Япония Външната ни министърка на визита в Страната на изгряващото слънце

Разследват пловдивчанин за голи снимки на малките му дъщери

5 млн. лева зад „зелената“ лъжа за Шабленското езеро Премиерът Борисов е подведен с измамата

Намериха засят канабис в двора на завод в Габрово Растения са открити и в друг имот на собственика, общото им тегло е 92 килограма

Виктор Орбан: Ако ЕНП бешe изключила Фидес, щеше да се превърне в партия с лява насоченост

Драми и сълзи ще нажежат до червено кухнята на Ада Кой ще се изправи срещу Чилева в битка за оставане в Hell’s Kitchen България

Митничари ще продават горива

СДС възкръсва в партньорство с ГЕРБ Коалицията очаква 8 евродепутати на изборите на 26 май

Касови бележки за парите за чистене на входа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 21 март 2019

България без “Футболист №1“ на старта в квалификациите (ИНФОГРАФИКА)

ЕНП замрази членството на партията на Орбан

Глоби за лекари и 112 родители заради ваксините 124 станаха случаите на морбили

Кабинетът одобри данък „градушка“ Земеделците и застрахователите ще плащат задължително вноски

СБА настоява за нов закон за движение по пътищата и изваждане на изпитите от ДАИ

През април 2016 г. ние от Съюза на българските автомобилисти, разтревожени от корупцията с шофьорските книжки, написахме отворено писмо с някои предложения. Ако го прочетете, ще видите, че то все едно е писано днес. Нищо, ама нищо не се е променило. Това се посочва в отворено писмо на СБА до комисията по транспорт в парламента. От организацията настояват за нов закон за движение по пътищата и изваждане на изпитите от ДАИ.

„Държавите, които го направиха, отдавна забравиха за този проблем. Корупция в частна фирма няма, има само в държавните“, посочва председателят на СБА инж. Емил Панчев.

От СБА публикуваха отново писмото си, писано преди година:

„УВАЖАЕМИ ГОСПОДА ДЕПУТАТИ,

Обръщам се към Вас, провокиран от последните събития в държавата. По-точно за държава в държавата – Държавната автомобилна агенция. Не зная какво още трябва да се случи в държавата ни, колко пъти трябва да се говори за корупция от служители на тази Агенция, колко шофьори и превозвачи с купени книжки трябва да се движат по пътищата ни. Колко коли и хора трябва да пострадат от некачествени прегледи и т.н. Няма никакво значение кой е шеф на ДАИ. Ако той не участва в схемата, това го прави подчиненият му началник или друг служител. Трябва да се разбере, че смяната на един Цветанов, Божков, Киров с друг не води до нищо друго, освен затъване на по-дълбоко в „пещерата”.

Трябва някой да има желанието и волята да направи промяна. Промяна, която по-белите страни отдавна са направили. Това вече 15 години СБА го предлага да се направи. Трябва в ДАИ да останат само контролни функции и всяка друга дейност да отиде във фирми, които да изпитват, да дават лицензи за обемни дейности, а държавата чрез Министерство на транспорта, МВР, Министерство на просветата да контролира. От извършващите тези дейности трябва да се иска да не извършват учебна, превозваческа и др. дейности, за да няма конфликт на интереси.

В САЩ и Великобритания няма задължителни шофьорски курсове, а само изпити /разбира се, не са като при нас/. Желаещите сами избират начина как да се обучават и при кого. В Холандия от 1926 г. изпитва частна фирма. В Германия /поради големината ѝ/ са 2 фирми, които провеждат изпитите. В съседна Македония, където всичко е „велико”, като се сблъскаха с проблема за купуването на книжки, само за няколко месеца извадиха изпитите от държавата и проблемът се реши.
Това е пътят, другият път си го знаем, друг ръководител, друг началник, пак ново начало с предизвестен резултат.

Няколко думи за ЗДП. Трябва ни нов закон. Много по-важен е от заплатите на ВСС. Трябват много промени в него, с които да мислим повече за пострадалите, отколкото за правата на нарушителите. Трябва задължително сваляне на номера на колата до изясняване на случая, трябва осигуряване на събирането на глобите. Трябва много повече контрол на пътя, за да работи тази система. Трябват поне 25 млн. лева на полицията, за да заработи централно системата им.

УВАЖАЕМИ ДЕПУТАТИ,

Разбира се, за такива промени винаги ще има противници, които са намерили топло местенце, и това, което се случва не ги интересува. Никой не се грижи и обучава водачите, които ползват служебни автомобили в работата си /не се отнася за превозвачите/. Повечето от тези хора познават само светофара и знака стоп. В Европа работодателят има задължението на 3 или 5 години да им заплати еднодневно обучение по БД.

Опитът на другите държави категорично показва, че се нуждаем от промени. Само с камери и таблети няма да стане. Това, което излезе тези дни, може би е само половината от нещата. Ние от СБА си задаваме въпроси защо в даден наш пункт за ГТП минават 3-5 автомобила, а при съседа ни минават 20-25 автомобила и няма върнати автомобили нито за данъци, нито за техническа изправност, нито за газови уредби, но камери всички имаме.

Трябва да спрем да говорим за подобряване на качеството на учебния процес, докато не се направи така, че в изпита да няма пробойни. Каква е ползата от увеличаване на часовете, когато инструкторът обещава, че ще ти уреди изпита. В САЩ и Великобритания няма.

Знам, че повечето от Вас ги вълнуват много тези процеси. Вие също сте шофьори, родители, пешеходци. Време е нещо реално да се направи, да има промяна, която ще ни извади от първото място по убити на пътя в Европа.

ПРЕДСЕДАТЕЛ:
/инж.Емил Панчев/“

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.