Световният шампион брани първото място

Да станеш световен шампион е трудно, но още по-трудно е да защитаваш години наред първото място. Така е не само в спорта, но и в екстремно конкурентния автомобилен бизнес. В него световен шампион по продажби при SUV моделите от дълго време насам е Honda CR-V. Днес петата генерация на автомобила вече е на пътя със задачата да отстоява водещите си позиции в най-бързо развиващия се сегмент на средноразмерните SUV-ове.

Японският производител пусна новия CR-V най-напред на голям пазар като САЩ, където се генерират огромни продажби. От тази есен моделът се предлага и в България в неговата европейска версия, която прилича на външен вид на американската, но в същото време има и много разлики. Купувачите тук получават автомобил с по-стегнато окачване, по-мощни спирачки и променени настройки на ходовата част, за да бъдат задоволени по-високите им изисквания по отношение на пътното поведение и комфорта. В гамата отсъства традиционното за Европа дизелово задвижване, което не е изненада на фона на намаленото търсене на този тип двигатели на Стария континент. Жалко, защото от позициите си на най-големия производител в света на двигатели с вътрешно горене Honda разработи чудесни дизелови мотори в последните години.

Занапред CR-V ще се предлага с бензиново задвижване, а в близко бъдеще – и с хибридно. Към днешна дата под предния капак работи 1,5-литров агрегат с турбо пълнене. Бензиновият двигател е адаптиран специално за новия SUV и по отношение на мощността и на икономичността. Моторът е наличен в две нива със 173 к.с. и 220 Нм в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия, и със 193 к.с. и 234 Нм в съчетание с автоматична CVT трансмисия. Въпреки намаления работен обем в сравнение с предишния 2,0-литров двигател, мощността е увеличена. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч. С ниските си нива на отделяните въглеродни емисии новият мотор е отличник по отношение на болната тема в индустрията – екологичността.

Купувачите избират не само между два типа трансмисии, но и между предно и двойно предаване. Проходимостта на автомобила става по-голяма с новата система 4х4 и увеличения пътен просвет до 20 см. По-широките гуми и джанти също допринасят за по-голяма сигурност в офроуд условия. Технологията за задвижване на четирите колела се управлява електронно според моментната ситуация за оптимизиране на разхода на гориво и осигуряване на най-добро сцепление, като до 60% от въртящия момент може да се изпрати към задните колела.

Новият модел е по-лек и по-здрав, с подобрена шумоизолация и високачествени материали. Шумът в пътническата кабина е сведен до минимум. Това е постигнато чрез стандартна система, която прилага звук с обратна фаза, който заглушава наблюдавания чрез вътрешни микрофони шум от двигателя. Тишината за пътниците е комбинирана с лукса на типичното за високия клас хидравлично окачване, което неутрализира вибрациите по лоши настилки. Стандартни са и LED светлините, които създават безпогрешно разпознаваемо присъствие на модела.

7 места в кабината

Новият модел Honda CR-V за първи път предлага настаняване на 7 души в пътническата кабина. Допълнителните седалки на третия ред са удобни и с широко пространство за краката, което увеличава комфорта при по-дълги пътувания. Със същата цел мястото между седалките на първия и втория ред е увеличено с 5 см.

Големият багажник е готов да побере много товари. Обемът му е 561 л при нормално положение на седалките, а при сгъването им се увеличава над 1750 л. Дъното може да се поставя на две нива за по-добрата организация на превозваните предмети. Предлага се електрическа врата със сензор, която се отваря и затваря безконтактно до различни степени по височина (за по-ниски гаражи). Благодарение на по-големия си отвор багажникът побира велосипед.

Системите за сигурност са в серийното оборудване

Новият модел Honda CR-V има изострени „сетива“, които засичат всичко, което се случва наоколо и съдействат за навременна и адекватна реакция от страна на водача. Системите за сигурност са обединени в пакета Honda Sensing. Включените в него системи гарантират върхово ниво на безопасност за пътуващите на борда и за останалите участници в движението и това е в стандартното оборудване.

Системата за автоматично спиране се активира тогава, когато сензорите уловят риск от челен сблъсък с пешеходец или превозно средство и липса на реакция от страна на водача. Преди да се задействат спирачките, шофьорът получава звуково и светлинно предупреждение за опасността.

Системата за движение в избраната лента предотвратява нежелано престрояване чрез намеса на електрическото сервоуправление на волана. Това се случва, когато автомобилът напуска лентата без мигач, като в определени критични условия може да се приложи и спирачно усилие. Отделна система се грижи за това колата да се движи в средата на лентата, за да се намали вероятността за автоматично коригиране на траекторията.

За комфортното пътуване по магистрала спомага адаптивният круизконтрол, който регулира скоростта според ситуацията и движещите се отпред автомобили. За по-голяма сигурност тази система предвижда кога съществува опасност от засичане от страна на други превозни средства на многолентови магистрали.

Зад волана на CR-V водачът трудно ще „проспи“ някой от пътните знаци, тъй като те се визуализират на дисплея на таблото. Системата за разпознаване на знаците осигурява работата на функцията за автоматично адаптиране на скоростта съобразно ограниченията на пътя. Радарите на борда следят мъртвата зона на видимост отстрани и зад автомобила, а камерата за заден ход дава стандартно и широкоъгълно изображение „от птичи поглед“.

Статията е редактирана на: 13.01.2019 16:26

Този уебсайт използва "бисквитки"