На 20 август 2018 да почерпят

Филип избра да е дете на природата След екзотичния остров Реюнион - живот назад към дивото

В Царските конюшни живели 27 семейства Режисьорката от БНТ Иванка Андонова гледала в комуната едномесечно бебе

Джон Болтън: САЩ, Израел и Русия искат Иран извън Сирия

Спасиха британка, паднала от борда на кораб край хърватския град Пула

Борисов отказа на Меркел България да приема бежанци от Германия (обзор) Хотспотове – да, но връщане - не

Президентът на Афганистан обяви прекратяване на огъня във войната срещу талибаните

Дензъл раздава шамари и куршуми Филмът направи солидни приходи в САЩ

11 часа обсада след разстрел за велосипед (обзор) Убиецът се скарал с жертвата заради кражба на колелото

Иранският външен министър обвини САЩ, че подготвят преврат в Ислямската република

Българските тамплиери приеха петима македонци Честването събра 120 дами и рицари край меча на Аспарух

Мазутът от разлива изчезна Предстои източване на резервоарите на кораба

Стоянович тръгна с победа на „Герена“, „Левски“ се скъса да пропуска

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 20 август 2018

Предупредиха Кристиано: Серия А не е Примера дивисион

Свищовски студенти се конкурираха с идеи за нов маркетинг на фирма

Кръгла маса на тема „Алтернативни маркетингови решения на стартираща бизнес организация”, се проведе в Стопанската академия „Димитър А. Ценов” в Свищов, организирана от катедра „Маркетинг”.

В събитието взеха участие 21 студенти-бакалаври от специалност „Маркетинг” в редовна форма на обучение от всички курсове, преподаватели от катедрата и Димитър Анев – собственик на фирма „Вестимо” ООД – Свищов. Кръглата маса откри гл. ас. д-р Ваня Григорова, която поясни целта, задачите, формата и регламента на дискусията. Собственикът на фирмата представи националната и международна специфика на бранша за производство и продажба на дамски дрехи-уникати, за да дообогати предоставената предварително информация за маркетинговата дейност на бизнес организацията.

Основната цел, която си постави форумът, е чрез провеждане на дискусия да допринесе за развитието на двупосочната връзка „наука – бизнес”, залегнала като един от приоритетите на националната политика за висшето образование. По-конкретно, участниците потърсиха приложение на маркетинговите знания, усвоени от студентите при обучителния процес, за разработване на маркетингова стратегия за развитието на бранда CULTO, произвеждан и притежаван от стартиращата българска фирма „Вестимо” ООД. Реалната ситуация бе подробно представена под формата на разработен казус с данни от практиката и разчетите на фирмата, и поставени в него въпроси.

В продължение на един час седем екипа от студенти, подпомагани от двама преподаватели от катедрата в ролята на техни ментори (ас. Живка Тананеева и ас. Атанаска Решеткова), генерираха идеи за нова маркетингова стратегия на фирмата за пазарите в България, Румъния и Великобритания, които представиха пред журито и всички участници с интересни устни и електронни презентации. По този начин, младите маркетолози разкриха различни алтернативни стратегии за преодоляване на поставените проблеми, борба с конкуренцията и успешен пазарен ръст на стартиращата фирма, включително в интернет-пространството. Маркетинговите стратегии на екипите се оценяваха по критерии, обявени в началото на форума и по време на тяхното представяне се проведоха активни дискусии между студентите и собственика на фирмата относно осъществимостта и адекватността на предложените решения, т.е. доколко фирмата е в състояние да предприеме съответните маркетингови активности, отчитайки рамката на вътрешнофирмените и пазарните фактори. След изслушване на всички участници, тричленното жури в състав гл. ас. д-р Ваня Григорова, гл. ас д-р Радослав Йорданов и Димитър Анев класира на първо място екипа на Иван Драгомиров от 4 курс, Росица Кирилова и Анелия Минковска от 2 курс, които награди с фирмени спортни облекла CULTO. Стратегията на този екип включи комплекс от най-детайлно и най-интересно представени маркетингови мероприятия за бранда, свързани с продуктови, ценови, дистрибуционни, комуникационни и пазарни активности, които се доближават най-много до състоянието и потенциала на фирмата за разширяване на пазарния дял в Румъния, както и амбициите за завладяване на нов чуждестранен пазар във Великобритания. Връчена бе и поощрителна награда на екипа с най-оригинална и атрактивна презентация на студентите от 4 курс Мерт Дурхан, Теодора Цвяткова и Сийка Жекова, а всички участници получиха сертификати.

Според организаторите, проведеният форум постигна няколко ефекта. От една страна, студентите се запознаха с практически проблеми, възникващи при осъществяване на маркетинговата дейност в реални условия и за нов бранд, и приложиха знанията и креативността си, за да открият най-правилните ad-hoc решения. Те установиха многозначното проявление на маркетинга и необходимостта от задълбочени знания за причинно-следствените връзки между маркетинговите и бизнес процесите. От друга страна, собственикът на фирмата получи нови ценни маркетингови идеи за фирменото развитие за марката CULTO в България и в чужбина от различни гледни точки.

Представянето на студентите Димитър Анев определи като много добро и заяви: „Получих поредното доказателство за високото качество на обучението по маркетинг в Стопанска академия! Изключително добре представени и обосновани маркетингови стратегии с висока степен на креативност, които смятам непременно да приложа в моята работа във фирмата. Бих се радвал да поддържаме тесни връзки със студентите и в бъдеще – ползите ще са взаимни!”.
Предвижда се тази форма на установяване на симбиоза между науката, в лицето на студентите и преподавателите, и българския бизнес, да се превърне в традиция за катедра „Маркетинг”, споделиха организаторите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.