Съдът остави в ареста всички от кметската завера в “Младост”

Дядо отиде до магазина и изчезна

Задържаха под стража двама дилъри, спипани с хероин и амфетамини

РИОСВ-Бургас отряза зелените за „Иракли“: Съдът се произнесе, няма законово основание за спиране на строителството

Общинската дирекция “Превенции” провежда юбилейна кампания “Не шофирай, ако си пил” Всеки абитуриент - с бележник за разумно поведение на пътя

Братя Юзеирови с условни присъди за партия ОТОМАН

Изтребители и военни командоси със зрелищна демонстрация в Граф Игнатиево (СНИМКИ)

Повреден колектор замърсява река Екренска

Скандални твърдения за “български злодейства” в сръбска обява за ученически литературен конкурс

Премиерът Борисов ще участва в лидерска среща по Процеса „Бърдо-Бриони“

Гришо се измъчи с тунизиец в Барселона

Мъж се е хвърлил пред влака Перник – София

Три жертви на морбили в Гърция

Иванчева за Ваклин в СРС: Поставили сме го на колене. Няма да пусна преписката, докато не плати

Земетресение с магнитуд 4,5 по Рихтер разтърси района на Егейската област на Турция

Служители на Летище София излизат на протест срещу концесията на аерогарата

Снимка: Уикипедия

Работници излизат на протест срещу концесията на Летище София. Според тях страната ще загуби повече, отколкото ще спечели, ако аеропортът отиде в частни ръце.

Процедурата по концесията вече беше спирана няколко пъти, но такава ще има. Според разчетите част от парите ще отидат за възстановяване на БДЖ. Част от служителите не са съгласни с това. Протестът им е насрочен за 12 часа.

Концесията на летището започва на 20 май 2016 г., припомни по БТВ една от протестиращите Стефка Станкова. По думите й най-притеснителното е, че главното изискване за концесията е който даде най-много пари. Цената е 550 млн.лв. без ДДС и се отдава за 35 години.

Според някои финансисти и според Министерството на транспорта летището може и трябва да печели около 27 млн. лв. на година. Ако бъде дадено на концесия с еднократното плащане държавата ще загуби в рамките на милиард, 1,2 милиарда лева, допълни Стефка Станкова.

За миналата година печалбата е 5 милиона и 580 хиляди. Според служителите обаче тя е занижена, а това е в следствие на неправилни инвестиции и раздути щатове. Терминал 2 не е развил целия си потенциал, коментира друг служител на аеропорта.

Работниците са притеснени и за своето бъдеще, тъй като в цялата концесионна процедура единственото, което пише за тях е, че ги прехвърлят по чл. 123А по КТ и няма никаква яснота какво ще се случи. Пишело също, че концесионерът има право да отпуска различни дейности на подизпълнители.

Служителите на летището питат защо трябва да се съсипе едно печелившо предприятие за сметка на друго губещо и са категорични, че ако трябва ще се борят и за работниците от БДЖ, защото те не са виновни за неправилния мениджмънт.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.