На 23 август 2019 да почерпят

Микробус се преобърна край Разлог

Осъдиха родители, държали бебето си на веганска диета

Британска телевизия прави филм за Путин Разказва как той е променил света

Известни турски актьори изгряват на малкия екран

Макрон и Джонсън обсъдиха Споразумението за Брекзит в Париж

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 23 август 2019

24 домашни стопанства не са изпълнили предписанията срещу африканската чума по свинете

Арест за снимки под женски поли в Испания

„Елаците-Мед” чества две годишнини От 20 години те са в групата на “Геотехмин”

Няколко души загинаха от мълния при внезапна буря в Полша

България приема еврото най-рано през 2023 г.

Фандъкова проверява ремонта на Северен парк

В кожата на „Комисар Рекс” са влизали пет немски овчарки

Италия опитва да избегне избори Левицата постави пет условия за коалиция с „Пет звезди”

Служители на Летище София излизат на протест срещу концесията на аерогарата

Работници излизат на протест срещу концесията на Летище София. Според тях страната ще загуби повече, отколкото ще спечели, ако аеропортът отиде в частни ръце.

Процедурата по концесията вече беше спирана няколко пъти, но такава ще има. Според разчетите част от парите ще отидат за възстановяване на БДЖ. Част от служителите не са съгласни с това. Протестът им е насрочен за 12 часа.

Концесията на летището започва на 20 май 2016 г., припомни по БТВ една от протестиращите Стефка Станкова. По думите й най-притеснителното е, че главното изискване за концесията е който даде най-много пари. Цената е 550 млн.лв. без ДДС и се отдава за 35 години.

Според някои финансисти и според Министерството на транспорта летището може и трябва да печели около 27 млн. лв. на година. Ако бъде дадено на концесия с еднократното плащане държавата ще загуби в рамките на милиард, 1,2 милиарда лева, допълни Стефка Станкова.

За миналата година печалбата е 5 милиона и 580 хиляди. Според служителите обаче тя е занижена, а това е в следствие на неправилни инвестиции и раздути щатове. Терминал 2 не е развил целия си потенциал, коментира друг служител на аеропорта.

Работниците са притеснени и за своето бъдеще, тъй като в цялата концесионна процедура единственото, което пише за тях е, че ги прехвърлят по чл. 123А по КТ и няма никаква яснота какво ще се случи. Пишело също, че концесионерът има право да отпуска различни дейности на подизпълнители.

Служителите на летището питат защо трябва да се съсипе едно печелившо предприятие за сметка на друго губещо и са категорични, че ако трябва ще се борят и за работниците от БДЖ, защото те не са виновни за неправилния мениджмънт.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.