Солиден и практичен

Знаете ли кой е най-продаваният SUV в света в последните две години? Това е Honda CR-V. Ако отговорът ви учудва, значи подценявате един много сериозен производител със здрави традиции в моторните спортове и също така здрави масови коли за всекидневна експлоатация. В интерес на истината големите пазарни обеми на CR-V се дължат основно на американските потребители, които превърнаха този автомобил в най-купувания компактен SUV на техния континент, а който е първи там, е първи и в света (засега).

В Щатите обаче не се лансира новият дизелов двигател 1,6 i-DTEC на Honda, който добива все по-голяма популярност в Европа и се очертава като първи избор за моторизация на CR-V. Потребителите от двете страни на Атлантика отдавна имат различни виждания за автомобилите и по-конкретно за кубатурата и горивото. Вкусовете им се разминават и в гаража, и в кухнята – едните налитат на бургери и бензин, другите – на фондю и дизел. Тук е мястото да кажем, че CR-V се предлага в Европа и с един чудесен и проверен с времето бензинов двигател 2,0 i-VTEC с мощност 155 конски сили. Но ще обърнем повече внимание на новия дизел 1,6 i-DTEC в двата му варианта – със 120 и 160 конски сили.

Наистина е впечатляващо как японските инженери са успели да впрегнат 160 коня в 1600 куб. см и да получат една спокойна, балансирана и енергична работа на компактен дизелов мотор в солиден автомобил като дългия 4,60 метра CR-V. При фейслифта от 2015 г. двигателят 1,6 i-DTEC замени предишния дизелов агрегат 2,2 i-DTEC (150 конски сили), който се представяше отлично и спечели много награди за инженерите на Honda. Актуалните тенденции за даунсайзинг достигнаха и до японските конструктори, които намалиха работния обем с 600 куб. см и успяха да вдигнат мощността с 10 конски сили до 160 коня.

С максимален въртящ момент 350 Nm при 2000 оборота новият мотор 1,6 i-DTEC с двойно турбопълнене се отличава с удивителна пъргавост и еластичност, ускорява бързо и харчи малко гориво. При спокойно каране е възможно да се доближите много и дори да постигнете до средния разход от заводските данни – 5,1 л/100 км. Това е едно забележително постижение, като се има предвид, че теглото на автомобила не е за подценяване – около 1,7 тона с дизеловия мотор и автоматична трансмисия. За пестеливостта на CR-V допринася новата 9-степенна кутия на ZF, която сменя предавките бързо и неусетно. Високотехнологичната трансмисия подбира най-подходящата предавка за всяка скорост на движение така, че водачът да разполага с достатъчно въртящ момент за ускорение и в същото време да не изразходва излишно количество гориво. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 10 секунди, максималната скорост е 197 км – също отлични показатели за SUV с 1,6-литров мотор.

Ходовата част е настроена по-скоро за комфортно, отколкото за спортно пътуване. Шасито поглъща неравностите и кръпките по асфалта. Кормилната система задава прецизна траектория и при по-високо темпо, а купето е добре шумоизолирано от външната среда. Водачът получава усещане за солидност и стабилност, особено във версията с четири задвижващи колела. Системата за двойно предаване е стандартна при двигателя 1,6 i-DTEC в по-високото му ниво на мощност от 160 конски сили, а при по-ниското със 120 конски сили задвижването е на предните колела и се съчетава само с 6-степенна механична трансмисия. За бензиновия мотор 2,0 i-VTEC може да се избира между предно или двойно предаване. Системата за задвижване на четирите колела изпраща тягата с приоритет към предния мост при нормални пътни условия, за да не се пилее излишно гориво. Но когато сензорите на автомобила уловят сигнали за опасност от загуба на сцепление, автоматично се пренасочва мощност и към задната ос. Водачът не усеща това преразпределение на въртящия момент, а чувства само увереното и стабилно поведение на колата и върху хлъзгави настилки като заснежените шосета през зимата.

Петзвездната безопасност на пътниците по критериите на независимата европейска организация Euro NCAP се гарантира от различни електронни системи. Изцяло нов е предвиждащият автопилот i-ACC, който на многолентови пътища следи с радар и камера околните превозни средства и при опасност от сблъсък упражнява предварително спирачно усилие и затяга колана. Други асистиращи системи задържат автомобила в лентата, подпомагат паркирането, превключват автоматично дългите и късите светлини на LED фаровете, наблюдават мъртвата зона и предупреждават при риск от челен удар.

Освен приятен за шофиране, CR-V е удобен за всекидневна експлоатация. Широкият багажник побира почти 600 л, а при сгъване на задните седалки – 1669 л. Големите външни огледала осигуряват добра видимост, седалките предлагат комфортно настаняване, а модерният 7-инчов тъчскрийн служи като команден пулт на инфо-развлекателната система и дава възможност за интеграция на смартфони.

Сегашният Civic си отива, идва новият

Един от най-успешните и дългогодишни автомобили на пазара Honda Civic тази година си отива в своето девето поколение, за да направи път на десетата генерация. Новият модел се очаква в България през пролетта и премиерата му ще съвпадне с 25-годишния юбилей на официалния вносител на марката у нас „Бултрако“ – един от пионерите в търговията с нови автомобили в съвременна България. Сегашният Civic се отличава с изобретените от инженерите на Honda и внедрени в Jazz през 2001 г. магически седалки. Те се сгъват като седалките на киносалон, могат да се демонтират изцяло или частично, за да освободят място в пътническата кабина за превозване на по-обемисти предмети. Очаква се и за новия модел японските конструктори да измислят подобна или още по-смела и нетрадиционна система за гъвкав интериор, защото функционалността е един от приоритетите за популярния автомобил в компактния сегмент.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.