На 22 януари 2019 да почерпят

Западът против глобализацията И Путин няма да участва в срещата в Давос

Задължават със закон президента на Киргизстан да носи националната шапка

Георг Георгиев: Поне година таксите за българите във Великобритания няма да бъдат променяни

5-годишно дете почина от пневмония след прекаран грип

Ципрас: Македонците разграничават своята идентичност от древногръцкото наследство

Транспортната комисия в ЕК решава за бъдещето на пакета „Мобилност“

ЕС отхвърля възможността за преговори с Лондон по сроковете на предпазния механизъм

Седмица на македонското кино стартира в София

Красиви изпълнения на кънки откриха ледената пързалка в Благоевград (СНИМКИ)

Талибаните и специалния пратеник на САЩ разговарят в Катар

Москва обеща ответни действия заради новите санкции на ЕС по случая „Скрипал

МВР: Шофирайте с повишено внимание в района на Ихтиман по АМ „Тракия“

Илюзията „Титаник“ никога не потъва Премиера в сатирата на пиеса от Христо Бойчев

Фалшификации с ТЕЛК разкрити от прокуратурата МВР и НОИ (обзор) Пенсионери по инвалидност не знаели от какво са болни

Сотир Цацаров за катастрофата край Своге: Превозвачът е действал без уведомяване на „Автомобилна администрация“ за курса на случаен превоз

Снимки: Денислав Стойчев

„Превозвачът е действал без уведомяване на „Автомобилна администрация“ за курса на случаен превоз. Той е търговско дружество, в което има двама съдружници, които на практика управляват и автобусите. И в конкретния случай водачът е именно един от съдружниците“, Това каза главният прокурор на брифинг след извънредна среща в Министерски съвет във връзка с тежката катастрофа край Своге.

Прокуратурата ще разследва вчерашната тежка автобусна катастрофа край Своге в три направления: действията на шофьора, задълженията на транспортната фирма и състоянието на пътя.

Автобусът, който катастрофира край Своге, е бил без редовен технически преглед, каза още Цацаров.

На база информация от тахографската шайба на автобуса той се е движел със скорост от 53 км/ч при положение, че точно в участъка на инцидента ограничението е било 40 км/ч., допълни главният прокурор.

Той посочи, че автобусът е 37 местен и е въведен в експлоатация на 17 август 2001 г. „Той е минал последен годишен технически преглед на 5 февруари 2018 г. С оглед действащата нормативна уредба автобусът подлежи на преглед на всеки шест месеца. Следователно трябва да е преминал технически преглед на 5 август 2018 г. Но такъв няма. Към момента на произшествието автобусът е бил без редовен технически преглед“, обясни главният прокурор. По време на инцидента водачът не е употребил алкохол или други упойващи вещества.

Главният прокурор уточни, че водачът в момента се намира в болнично заведение и е назначена съдебно-медицинска експертиза за неговото състояние. „Той притежава С категория от 1977 г., а от 1991 г. е професионален шофьор и има всички възможни други категории. До момента има издадени от КАТ 2 наказателни постановления за нарушения и 7 фиша -два от тях са за управление на МПС без колани, за неправилно паркиране и пр. няма каквито и да е санкции за управление на МПС след употреба на алкохол. Незабавно след произшествието от него са взети проби, няма употреба на алкохол и други упойващи вещества“, обясни главният прокурор.

Цацаров уточни, че от утре разследването се възлага на Националната следствена служба, за да се осигури необходимият потенциал и необходимият екип по разследването.

Получени са три сигнала, че на пътя край Своге, където катастрофира автобусът, трябва подмяна на асфалта, но мерки не са предприети, каза още Цацаров. „Имаме данни от началника на РУ – Своге, който е изпратил 3 сигнални писма до АПИ и до всички други органи, които са свързани с необходимостта от обезопасяване на няколко пътни участъка в съответното трасе, включително и там, където е станало произшествието. В сигналите се посочва, че трябва спешно обезопасяване на участъка и към този момент не са предприети мерки за подмяна на асфалтовото покритие. В едно от писмата от 27 ноември 2017 г. се посочва следното: „От началото на 2017 г. в този участък са настъпили 6 ПТП-та с един загинал и шестима ранени.

Въпреки въведеното ограничение за движение от 40 км./ч. и съобразяване на водачите с него, поради лошото сцепление с асфалтовото покритие водачите губят контрол, навлизат в насрещното платно и реализират катастрофи. Ще проверим начина на ремонта на конкретния пътен участък“. Ще проверим цялата документация и цялата процедура по паспортизацията на пътя след изпълнението му като такъв с отлично качество, както и всички сигнали с действия на АПИ и действия на конкретния изпълнител“, обясни Цацаров.

Той посочи, че ограничението от 40 км./ч. е било поставено в резултат на констатираните нарушения на асфалтовата покривка. „Както и в резултат на това, че АПИ е предприела действия, които са свързани с изисквания към изпълнителя да осъществи необходимия ремонт в рамките на гаранционния срок и поради неосъществяването му се е наложило поставянето на знака за ограничение. Предстои изискване на цялата документация в тази насока от АПИ и МРРБ –искаме договорът за изпълнение, приемането на пътя и паспортизацията му, която очевидно не отговаря на действителното му състояние и последващите действия“, коментира Цацаров.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. До „цацата“: Цацаров, не се извивай като настъпан червей, защото това, че не са уведомили, е административно нарушение, но по никакъв начин не е причина за трагедията!!! Захващайте се за работа и посочете истинската причина – най-вероятно отвратителното качество на асфалта и загубата на сцепление при дъжд !!!!!!

  2. В закона се говори за причинено-следствена връзка от поведението на водача и последиците. Това, че шофьора не е бил обръснат няма нищо общо с настъпването на катастрофата. Значи вместо да ремонтират пътя, те сложили табела за 40 км/ч. Ако дупката се разшири ще сложат табели за 20 км/ч.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.