Суецкият канал навърши 150 години (ИНФОГРАФИКА) Идеята била замислена още от фараоните

България с исторически успех над Чехия

Израел, САЩ, Германия, Италия и Гърция проведоха военни учения за борба с руските С-400

Половината учители излизат в пенсия

Съсипаха от подигравки певицата Андреа заради фотошоп Освен недостатъците по лицето си заличи и зърното

Министър Ангелкова в Кайро: Обмяната на опит и добри практики в сферата на дигитализацията ще допринесе за устойчивото развитие на туризма

Папата нахрани 1500 бедни и нуждаещи се

Трето наводнение за седмица във Венеция

Нови 8 метроспирки готови през декември

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 18 ноември 2019

Кажете и за осъдените, протестирали срещу Гешев

Вълчица бежанка падна от куршум край Чипровци

Сорос обеща 750 млн. евро на Централноевропейския университет

Плевенско и Ловешко са заплашени от трайно безводие

Отнеха лицензите на 6 фирми за строителен надзор ДНСК е наложила и 300 000 лв. санкции

София с двойно повече коли на глава от населението от Виена 37% от столичаните се придвижват с градския транспорт

Снимка: Архив

Столицата ни има двойно повече автомобили на глава от населението, отколкото Виена, сочат експертите, които събират данни за изготвянето на визията за София за 50 години напред. Днес те проведоха дискусия на тема „Небостъргачи и придвижване”.

„Ръстът на населението, новите работни места, увеличената мобилност и новата автомобилна инфраструктура водят след себе си и до ръст на степента на моторизация в София“, заключват те. През 2016 г. регистрираните автомобили в София са 680 на 1000 души. За сравнение моторизацията във Виена е със значително по-ниски нива, за 2016 г. на 1000 жителя са регистрирани едва 370 коли. Броят на ползващите коли в София е нарастнал значително-през 2006 г. регистрираните автомобили в София са били 444 на 1000 души.

Получените данни от системата за Управление на трафика за сряда 30.05.2018 г. показват, че най-натовареното кръстовище е това на Сточна гара с над 300 хил. преминали превозни средства за денонощие.

Според анкетата за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност, от 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. ползвателите са 44% и се наблюдава значителен спад. Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%. От четирите вида обществен транспорт само при метрото се наблюдава увеличение от 2011 г., когато е заемало дял от 9,8%. Автобусът намаля от 50%, трамвая от 26,8%, а тролейбуса от 12,5%. Респондентите посочват и няколко подобрения, при които биха ползвали повече обществен транспорт. Най-честият отговор е, че са необходими по-добри разписания и по-кратки интервали на превозните средства. Други отговори са по-нови превозните средства, по-удобни връзки между маршрутите и цената на билета да е съобразена с времето или разстоянието за пътуване. При въпрос по каква причина не се ползва велосипед, хората най-често посочват големите разстояния. Друг отговор е по обективни причини като пренос на багаж или здравословни състояние, както и несигурността на придвижване и не достатъчно доброто състояние на инфраструктурата.

По данни от ЦГМ от 2014 г. линиите на наземния градски транспорт, в които се возят над 15 хил. пътника дневно са 8 – 4 автобусни и 4 трамвайни. Най-натоварените тролейбусни достигат 12 хил. пътника на ден. Трамваите номер 5 и 7, дори надхвърлят 20 хил пътника. Другите 2 свръхнатоварени трамвая са 20 и 22. Всеки от четирите най-натоварени автобусни линии достига до Югоизточна София, която не е обслужена от нито един трамвай, или до бул. Цариградско шосе. Линия номер 280 свързва Студентски град с Цариградско шосе и СУ, линия 204 – Ж.К. Дружба, Цариградско шосе, бул. България, Ж.К. Гоце Делчев, а линия 111 свързва двата най-населени жилищни комплекси в столицата – Младост и Люлин, като се движи по околовръстното. Четвъртият автобус е линия 72 – от Западен парк, през Орлов мост и Подуяне до хотел Плиска.

По данни за 2017 г. от Проекта за разширение на метрото от април 2018 г. на Транспро, предоставени на Визия за София от Метрополитен, се разбира, че метрото превозва средно по 250 хил. пътника на ден или 7,6 млн. на месец. През работен ден ползваемостта преминава 300 хил. пътника и достига до 350 хил., а събота и неделя се ползва със средно около 40% по-малко.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Republika 4algaria e 6veycaria na balkanite ??????????
    Karucite na romite da li gi prebroiha ??????

  2. Вьв Виена си собственик на няколко автомобила ,но имаш само едни регистрационни табели ,който сменяш. А новата инфраструктура на Виена е космополитна вьпреки, че трамвайте са им по- стари от софийските.

  3. Вьв Виена си собственик на няколко автомобила ,но имаш само едни регистрационни табели ,който сменяш.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.