Спокойствие през зимата

Хората не забелязват дали е зима или лято, когато са щастливи. Така твърди руският писател Антон Чехов. Шофьорите обаче, колкото и да са щастливи, няма начин да не забележат дали е лято или зима. Заснежени и заледени шосета, замръзнали коли, непочистени улици – това се задава в следващите месеци след Димитровден. В най-тежкия сезон за превозните средства на сериозно изпитание са поставени и техните водачи. По-спокойни могат да бъдат само тези, които разчитат на подходящи за лошите атмосферни условия автомобили. Проходимостта и доброто сцепление никога не са толкова важни, както през зимата. Ето защо в това време на годината изпъкват универсалните качества на SUV-овете. Един от практичните и популярни модели в масовия компактен сегмент е Ford Kuga, който през 2017 г. претърпя обновление на актуалното си второ поколение.

Със спортно-атлетичния си външен вид автомобилът дава силна визуална заявка. Той прави впечатление отдалеч с агресивната си предница с голяма трапецовидна решетка и издължени фарове с красива графика на дневните LED светлини. Ефектни са и новите джанти с диаметър от 17 до 19 инча с различни покрития, включително никелирано. Оребреният преден капак и високата мускулеста задница добавят динамично излъчване на каросерията, която изглежда с по-големи габарити от действителните (4,53 м дължина, 1,86 м широчина). Повече спортен характер във визията носят предлаганите ST пакети, а за любителите на безкомпромисния лукс е предназначено върховото изпълнение Vignale.

Разумните размери на Kuga улесняват всекидневното шофиране в градска среда, като в същото време инженерите са успели да оползотворят оптимално вътрешното пространство за комфортно настаняване на петима пътници. Вместимостта на багажния отсек възлиза на 456 л, а при сгъване на задните облегалки се увеличава до 1653 л. Голямо удобство при пазаруване и товарене на чанти е вратата на багажника с автоматичен механизъм, която собственикът може да отваря с пъхване на крака под бронята.

Една от най-забележителните новости при Kuga след фейслифта е новата инфо-развлекателна и комуникационна система SYNC 3. Чрез нея собствениците на автомобила се нуждаят само от едно натискане на бутон, за да намерят бързо и лесно заведения, бензиностанции или паркоместа. Колата (все още) не прави еспресо, но знае пътя до най-близкото работещо кафене. Достатъчно е да се активира функцията за гласово командване и да се каже „Имам нужда от кафе“ на някой от многобройните поддържани от системата езици, след което навигацията веднага калкулира маршрута. Системата SYNC 3 работи бързо, опростено и дава възможност за свързване със смартфон. Командният 8-инчов сензорен дисплей се управлява точно като телефон с жестове като „приплъзване“ и „прибиране с пръсти“. На практика много по-безопасно водачите провеждат разговори, пускат музика, получават и изпращат съобщения и използват достъпните приложения. Интуитивният интерфейс улеснява много комуникацията на шофьора с автомобила и околния свят – нещо, без което животът днес е немислим.

Освен с иновативна електроника, новият Ford Kuga разполага и със солидна задвижваща техника. В зависимост от потребностите си купувачите могат да избират между модели с предно и с двойно предаване. След фейслифта двигателната гама е разширена с включването на дизелов мотор 1,5 TDCi с мощност 120 конски сили. Той e наличен с механична трансмисия и предно предаване, като дава среден разход 4,4 л (по данни на производителя). По-големият дизелов агрегат 2,0 TDCi е в две нива на мощност – 150 коня и 180 коня, като се конфигурира във версии с предно или 4х4 задвижване с 6-степенна механична или автоматична трансмисия. В два варианта на мощност, трансмисии и предаване се предлага и бензиновият турбо мотор 1,5 Ecoboost (150 и 182 конски сили). Всички модели са оборудвани с автоматична старт-стоп система, която намалява с 10% разхода на гориво.

Задвижването 4х4, което е сериозно предимство през зимата, работи (почти) недоловимо за човека зад волана. В зависимост от необходимостта за подобряване на сцеплението системата изпраща въртящ момент към задните колела. При нормални условия тягата се насочва към предната ос за по-ефикасно движение. Щом сензорите уловят предпоставки за хлъзгава настилка, задната ос се включва в задвижването за време, което е с 20 пъти по-бързо от мигване на окото. При висока скорост в завои електрониката прилага спирачно усилие към вътрешните колела за по-добра стабилност по курса.

За безопасното пътуване се грижат различни електронни системи, които са допълнени с нови функции за аварийно спиране при опасност от сблъсък при скорост до 50 км/ч и адаптивни биксенонови фарове с автоматични настройки. Те няма да накарат водача да забрави дали навън е зима или лято, но определено ще го улеснят в опасни ситуации.

Паркиране без въртене на волана

Новият модел Ford Kuga разполага със система за автоматично паркиране. При нейното активиране сензорите „откриват“ подходящи паркоместа. Ако водачът ги хареса, започва маневра, при която той само натиска натиска газта и спирачката, а воланът се върти автоматично. Тук е мястото да се каже, че купувачите могат да изберат волан с кожена облицовка, отопление и лостчена за смяна на предавките за автоматичните трансмисии. При излизане от паркомясто на заден ход радар следи района до 40 м и дава предупреждение, ако засече приблищаващ автомобил.

Собствениците на Kuga имат възможност чрез ключа от колата да програмират дадени настройки, когато преотстъпват превозното средство на друг. Така се ограничава скоростта, силата на аудиосистемата, забраняват се входящите повиквания и др.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили