Полицията в Малта задържа бизнесмен за убийството на журналистката Дафне Галисиа

Ограничено е движението по част от АМ „Тракия“ заради полагане на мантинели и маркировка

Премиерът Борисов заминава на работно посещение в Хърватия

Премахнаха дърво, застрашаващо 100-годишната вестникопродавница в Лом (СНИМКИ)

Вижте как е мотивирана кандидатурата на Сотир Цацаров за шеф на КПКОНПИ (ДОКУМЕНТИ)

Шуменска забавачка организира кръводарителна акция

Родителите на Джак Блек създали телескопа „Хъбъл”

Ясна е причината за хранителното натравяне на децата в Ямболско

Вижте какво реши Министерски съвет днес, 20 ноември 2019 г.

Шефът на „ВиК“-Перник: Водата на язовир „Долна Диканя“ не може да се използва, заразена е със салмонела 

САЩ похвалиха България за модернизирането на армията

Зоран Заев: Френското вето за ЕС ме унищожи лично

Премиерът: Половин милиард лева повече са дадени за пенсионерите по време на нашето управление

Сърфистка засне спускането си по огромна вълна (ВИДЕО)

Даниела Дариткова: Кандидатурата на Цацаров за председател на КПКОНПИ е консенсусна

Според 61% от българите професионалното образование гарантира добра работа

61% от българите смятат, че професионалното образование и обучение осигурява по-добра и доходоносна работа. Близо 70% от обучаващите се в професионални гимназии в България са били наясно с възможностите, които предлага този вид обучение, преди да го запишат. Това е с 10% повече от средното за страните членки в ЕС, сочат данни на Европейския център за развитие на професионалното образование и обучение (CEDEFOP). Те бяха изнесени днес по време на конференцията „Професионалното образование и обучение – предпочитан избор“, която се организира от Министерството на образованието и науката и е част от календара на Българското председателство на Съвета на ЕС, съобщиха от МОН.

На откриването на форума заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева посочи, че професионалното образование излиза извън рамките на училищното обучение и може да даде умения за работа на всеки, независимо от възрастта. „Новите компетенции като дигитална и медийна грамотност и предприемачество трябва да се придобиват и надграждат цял живот“, каза тя и добави, че този тип обучение има както икономически, така и социален аспект.

Според Сачева до десет години част от професиите ще изчезнат и ще бъдат заменени с други, които в момента не съществуват. Голямото предизвикателство пред образователните системи е да създават гъвкаво и адаптивно на времето образование, което да дава нови умения, убедена е заместник-министърът.

Деница Сачева подчерта, че времето, в което човек е можел да работи по 20-25 години на едно място, е отминало. „Бъдещите поколения ще трябва да добиват нови компетентности, защото вероятно ще трябва по-често да се преквалифицират. Затова ролята на професионалното образование не е само да дава възможности за учениците, но и за завършилите“, допълни тя.

В социален аспект професионалните училища имат приобщаваща функция и могат да се включат активно в борбата с отпадането от училище. Те трябва да са връзката на хората с живота и да отговорят на високите им очаквания. Сачева беше категорична, че професионалното образование трябва да е предпочитан и търсен избор.

Думите й бяха подкрепени от заместник-началника на отдел “ Професионално образование и обучение, дуално обучение и обучение на възрастни“ към Директората по заетост, социална политика и свързване на ЕК Жоао Сантош. Той обясни, че 80% от хората с професионална квалификация намират и започват работа до шест месеца.

„Никой не трябва да разчита на квалификация, която е получил в миналото. Живеем във време, в което това се учи цял живот“, заяви той и призова за по-голяма информираност в страните членки за възможностите, които дава професионалното обучение.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.