Синоптикът Петър Янков пред “Труд”: 30 000 гръмотевици ударили България за ден

Италия е първи приятел на САЩ

Кмет давал 30 000 лв. подкуп на общинар (обзор) Местен бизнесмен осигурявал парите за рушвета

Сухопътните сили на САЩ след трагедията в Чешнегирово: Обучаваме се в реалистична среда

Иракли Кобахидзе, председател на парламента в Грузия: Възобновяването на директните полети между България и Грузия ще увеличи туристическия обмен

17 800 стикове за бездимни цигари задържаха митничари в сръбски автобус

Над 250 самодейци се изявиха на събор на читалищата в община Елена

Решават до месец за присъдата на акушерката Ковачева

ЦСКА срещу тима на Савичевич и Миятович

Новата американска посланичка – кюрдска бежанка от Ирак Документалният филм American Herro разказва за живота на Херо Мустафа

Художникът Ставри Калинов: Крадецът от изложбата е чужденец

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 19 юни 2019

„Лъвиците“ разкъсаха световния шампион

Обявиха тревога от цунами след силно земетресение до Япония

Мария Илиева се показа по бански (СНИМКИ)

Спрете главоболието без медикаменти Доверете се на природните средства

Стресът или промяната в сезоните лесно могат да причинят “буря” в главата. Експертите различават около 200 вида главоболие. Ако в момент на болка нямате хапче подръка, може да си помогнете с други средства.

Акупунктурата облекчава

Може да облекчите главоболието, като масажирате няколко основни точки, отделяйки по 3 минути на всяка.
Стиснете средата на носа по дължината му с палец и показалец.

Притиснете вдлъбнатините зад ушите с палците си.

Масажирайте болезнените точки, които се намират в средата над веждите, с помощта на показалците и средните пръсти.

Йога на пръстите активира възстановителните сили

Следното упражнение на пръстите идва от индийската медицина. При него дишането е много важно.

Настанете се удобно. Притиснете едни в други палците, показалците и средните пръсти на двете ръце.

Прилепете безименните пръсти към дланите, като държите малкия пръст изпънат. Вдишайте и издишайте 20 пъти в тази позиция.

Пийте достатъчно вода

Мозъкът ни реагира изключително чувствително при загуба на течности, защото тогава кръвта ни се сгъстява и снабдяването на клетките с кислород се забавя. Тогава е възможно да започне да ви мъчи главоболие. Затова е добре да контролирате дневния си прием на течности. Нашето тяло се нуждае най-малко от 1,5-2 л течности всеки ден. Добре е да приемате повече вода, богата на магнезий. Отлични източници на магнезий са също ядките и стафидите.

Взимайте вани на краката за стимулиране на кръвообращението

Когато натопите краката и правите водата във ваничката или легена все по-топла, облекчавате напрежението в главата. Първоначално налейте вода около 35 градуса, която да стига до ставите на стъпалата. Доливайте гореща вода, докато температурата достигне 45 градуса.

Студените шокове подобряват кръвооросяването

Много хора, които страдате от главоболие, се чувстват добре след един студен шок. Опитайте, като натрошите лед, сложите го в плик и го наложите за не повече от минута на челото, слепоочията и врата. След 3 минути почивка повторете студения шок. Така се стимулира оросяването и болката намалява.

Топлината отпуска вдървените мускули

Ако причината за вашето главоболие са разтегнати или схванати мускули, хубавото загряване може да ви помогне. Има няколко начина да затоплите болезненото място: с помощта на електрическа възглавница или дори със сешоар. Включете сешоара на онази степен, която да ви дава поносима топлина, когато доближите уреда до кожата си. Започнете да правите кръгови движения през врата, раменете и задната част на главата. Може също да се потопите до брадичката във вана с 38 градуса топла вода. Ако сложите в нея малко масло от розмарин, ще усетите позитивното въздействие на маслото.

Масаж с масло от мента

Намажете слепоочията с масло от мента и масажирайте леко с кръгови движения. Научни изследвания са доказали, че маслото стимулира сензорите за студ и отпуска мускулатурата.

Гимнастика на челото

Главоболието често може да бъде премахнато и чрез лека гимнастика на лицето. Сбръчкайте челото и задръжте така 5 секунди. После отново го отпуснете. Повторете упражнението 10 пъти. После затворете очите, като едновременно повдигате раменете. Когато отваряте очите, сваляйте раменете. Повторете и това упражнение 10 пъти.

Студените ръце влияят

Ако забележите, че вашето главоболие се влияе от това дали ръцете ви са студени, може да ги загреете бързо, като ги натопите в 38 градуса топла вода.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.