Спри, не си отивай!

Компактният „баварец” е уникат в своя сегмент и еталон за пътно поведение

Актуалната Серия 1 на BMW ще остави след себе си дупка, която може да бъде запълнена само от... следващата генерация Серия 1. При смяната на поколенията обаче ще настъпи една много съществена промяна, защото бъдещият модел ще бъде с предно предаване. Затова е неизбежно още отсега да изпитваме носталгия към настоящата Серия 1, която е последният луксозен и високотехнологичен автомобил в компактния клас със задвижване на задните колела.

54-1-6kol

Фактът, че след определен период от време тази кола ще спре да се произвежда, я прави още по-интригуваща. Всъщност автомобилните ценители не би трябвало да тъжат, защото в момента те знаят какво ще загубят, но все още не знаят какво ще спечелят. Инженерите на BMW едва ли ще ги разочароват със следващата Серия 1, по-вероятно е да ги очароват.

54-2-6kol

И все пак за ортодоксалните почитатели на марката сегашната „единица” е много специален модел, който след фейслифта разполага с още по-богато оборудване, по-добри двигатели и съвременен дизайн. Колкото и ефектен да изглежда един автомобил в покой, истинските му качества проличават тогава, когато се движи. Именно на пътя, а не на паркинга, е силата на Серия 1.

p90258000_highres_the-new-bmw-1-series

Прецизно, леко, директно - за управлението на този модел могат да се изредят много прилагателни, които често се срещат в авторевюта. И тук тези епитети ще бъдат на мястото си, но трябва да бъдат допълнени с една кратка характеристика на автомобила. Той се държи наистина безупречно и печели доверието още в първите километри, след като водачът вземе в ръце дебелия кожен волан. Когато върху скосената част на волана личи вълшебната буква М, това е знак за безкомпромисната подготовка на колата за върхово представяне. Водачът трябва да прояви мъничко кураж и много разум, за да се наслади пълноценно на големия потенциал на „бавареца”с отпуснат десен крак върху газта.

54-3-6kol

По субективното мнение на автора на тези редове, именно образцовото пътно поведение, постигнато с перфектен баланс и спортни настройки на границата на комфорта, е едно от най-силните качества на сегашната Серия 1 със задно предаване. Компактният хечбек в тази си модификация (защото се предлага и с xDrive задвижване на четирите колела) носи чистокръвни баварски гени под ламаринената си кожа. Стои като залепен върху асфалта и при висока скорост в завои, за което безспорно допринася електромеханичното кормилно сервоуправление - колкото повече завиват колелата, толкова по-малко усилие е необходимо да се приложи върху волана.

p90258001_highres_the-new-bmw-1-series

При Серия 1 има „разделение на труда” – предните колела задават посоката, задните осигуряват сцеплението. Така задвижващата тяга, която двигателят изпраща към задните колела, не смущава по никакъв начин завиващите предни колела. Предизвикателството пред бъдещата Серия 1 е да съчетае хармонично и да постигне (поне) същото примерно поведение и високо ниво на комфорт, когато отговорни и за посоката, и за тягата са само предните колела и трябва да оползотворят висока мощност.

p90257988_highres_the-new-bmw-1-series

По-голямата част от потребителите на автомобили в компактния клас не търсят толкова мощни двигатели, каквито има в гамата на Серия 1. Предлаганите дизелови и бензинови мотори са с ресурс от 109 до 340 конски сили и осигуряват отлична динамика. 8-степенната автоматична трансмисия с лостчета за ръчна смяна на предавките от волана работи перфектно със задното предаване, което няма да бъде налично в следващата Серия 1. И някак естествено се сещаш за рефрена „Спри, не си отивай”, когато знаеш, че един ден този модел ще бъде заменен от нов...

Леки промени във външния вид

Преминалите през фейслифт екземпляри от Серия 1 на BMW се разпознават отвън по новата бъбрековидна решетка с черен контур, уголемените въздухозаборници в бронята и по-тесните LED фарове. Задните светлини запазват своята L-образна форма, но са с ново оформление. Цветовата гама е обогатена с два нови лака – оранжев и син, разширен е и изборът на джанти. Ауспуховата система завършва с тъмен хром.

p90257979_highres_the-new-bmw-1-series

Промените в пътническата кабина не са много и се откриват най-вече по централната конзола, където са усъвършенствани превключвателите за управление на климатичната инсталация и аудиото. Кокпитът е ориентиран към водача, като се предлагат нови интериорни лайстни с хромирани апликации. Коригиран е дизайнът на вентилационните отвори.

Фокусът е изцяло върху шофирането

В Серия 1 на BMW водачът има удоволствието да работи с професионална навигационна система, която показва изображение на 8,8-инчов цветен екран. Интегрирането на личния смартфон се извършва лесно и добавя нови удобства по време на шофиране. Зареждането на телефона може да става безжично в специално оформена поставка, когато тази функция се поддържа от апарата.

p90257963_highres_the-new-bmw-1-series

Високотехнологичното оборудване на модела позволява на водача да разчита на широк спектър от системи за сигурност и комфорт. Круизконтролът с функция Stop&Go улеснява движението по бързи пътища и в задръстване, тъй като адаптира скоростта според трафика и превозното средство отпред, а при необходимост автомобилът напълно спира. Благодарение на предната камера и базата данни в навигацията водачът е информиран своевременно за ограниченията от пътните знаци и забраните за изпреварвания, които също са съобразени по време на движение с круизконтрол.

p90257967_highres_the-new-bmw-1-series

С компактните си размери Серия 1 е лесна за паркиране кола. При маневриране в помощ идва задната камера, която показва много чисто изображение с висока разделителна способност на екрана в кабината, а позицията на автомобила и траекторията му са отбелязани с променящи се в реално време според позицията на волана динамични линии. Паркирането може да се извършва и автоматично от самата кола благодарение на електронна система.

p90257971_highres_the-new-bmw-1-series

Специален акцент в оборудването M Sport поставя черния таван. Освен визуалния ефект, той създава много специфична атмосфера вътре в автомобила. От една страна подчертава ниската височина и спортния стил, а от друга затъмнява кокпита по естествен път, което фокусира вниманието на водача и пътниците върху контролните уреди и пътя отпред. За това спомага и дискретното интериорно осветление.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили