Срам вкъщи: Най-големите кино бози по празниците

Изтърканите коледни филми са сезонна неизбежност

Изливането на клиширани коледни филми директно в очите, ушите и гърлата на зрителите се е превърнало в сезонен закон. И маратон. Дойдат ли зимните празници – телевизии и кина масово и без чувство за вина пускат в обращение досадни, изтъркани, предвидими и изхабени произведения. Романтични и семейни комедии, приключенски и детски хитове от миналото, носталгични и сантиментални фентъзита, които отдавна не работят така добре, както когато са били свежи и премиерни – менюто за празниците е ясно.

 

Разбира се, няма как да си представим Коледа и Нова Година без поредното повторение на филмите от поредицата “Сам вкъщи”. Първите две части с Маколи Кълкин бяха огромни хитове и имат реални комедийни качества, но са толкова изтъркани, че не се трае. Ако може да изобразим отношението на средностатистическия човек към програмите на телевизиите по празниците, то няма по-подходящ образ от крещящия Маколи Кълкин от “Сам вкъщи”, който е хванал лицето си с ръце.

“Сам вкъщи” и “Сам вкъщи 2” са изтъркани, но “Сам вкъщи 3” - в който не участва Кълкин - е направо непоносим, а в последните години също е станал задължително ефирно предложение.

Друго празнично престъпление е “Елф” с Уил Фарел. Преди години филмът беше хит, но годините не са го пожалили и от дистанцията на времето качеството му е меко казано спормно. Към това добавяме и злоупотребата с показването му по телевизиите и ситуацията става трагична.

Много хора ще се скандализират от следващия досаден коледен филм в тази селекция, но всяка следваща година става все по-ясно, че въпросната творба не е толкова добра, колкото се смяташе преди време. Говорим за британската ансамблова сезонна романтика “Наистина любов”, събрала почти всички популярни лица от Острова. Многото образи и сюжетни линии не успяват да убедят ценителите, че това е филм от калибъра на “Магнолия”, “Кратки моменти” или някой друг шедьовър на Пол Томас Андерсън или Робърт Олтман. Шегите са остарели, песните не работят много добре, но въпреки това по Коледа “Наистина любов” се излива отвсякъде. Това допълнително настройва хората срещу филма.

“Наистина любов” е opus magnum

“Четири коледи” е друг злощастен опит за зимна романтика

“Четири коледи” е друг злощастен опит за коледна романтика и в сравнение с него дори “Наистина любов” е opus magnum.

Deck the Halls с Дани ДеВито и Матю Бродерик е опит за смесване на жанровете черна комедия със семеен празничен филм, но определено не се е получило. Каскадите, физическия хумор и няколкото интригуващи кадъра на впечетляващи женски гърди не са в състояние да спасят тази коледна катастрофа.

Но дори и Deck the Halls е почти приемливо празнично предложение в сравнение с извънредно слабия филм и тотален творчески провал “Да преживееш Коледа”. Това е един от многото лоши филм с Бен Афлек и той прави порядъчно жалка роля тук. За съжаление “Да преживееш Коледа” остава черно петно върху иначе внушителната филмография на покойния Джеймс Гандолфини.

Други задължителни и тотално изтъркани жанрови бози са “Дядо Коледа” с Том Арнолд и “Коледата невъзможна” с Арнолд Шварценегер. Терминаторът е икона, но в тази коледна комедия няма много за хвалене, а на всички ни е писнало от неговата надпревара да купи мечтаната играчка на сина си.

В кината положението също не е розово. Всяка година се правят клиширани, предвидими и посредствени празнични филми. Тази година коледните предложения са подобаващо негледаеми - “Палави мамчета по Коледа” и “Бащи в излишък 2”. Истината е, че повечето коледни филми са в излишък. Особено по Коледа.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Кино