Стани идиот за няколко „лайка“ повече

Интернет предизвикателствата, които се превърнаха в мода, често са опасни

Малки и големи се надпреварват да снимат безразсъдни клипчета, за да трупат популярност в мрежата

Благодарение на Ice bucket challenge бяха събрани над 100 млн. долара само за месец

Когато сте били малки сигурно и на вас баба ви или майка ви е казвала: „ Ами ако Гошко ти каже да скочиш от балкона и това ли ще направиш?!”. В интернет Гошковци, които дават луди идеи колкото искате. Така наречените "интернет предизвикателства" се превърнаха в истинска мания.

Социалните мрежи се оказаха идеална платформа на хората, които обичат да правят глупости и са жадни за внимание. Както и за тези, които обичат да гледат сеир.

Началото беше с „ Харлем шейк”, което повлече милиони последователи. Цели отбори, политици, известни личности и обикновени хора от цял свят се впуснаха в манията да записват клипчета със специфичното танцово движение от популярната песен на Baauer и да я публикуват в социалните медии. Всъщност танцът "Харлем шейк" се появява през 1981 г. в нюйоркския квартал Харлем. Тогава G. Dep го включва в клипа си Let's Get It.

"Харлем шейк" предизвикателството се появи в ютуб през февруари 2013 с видео, на което няколко маскирани души танцуват на парчето от диджей Бауер Harlem Shake.

Последва „леденото предизвикателство” - Ice bucket challenge, което обиколи света и доби невиждани мащаби. Освен това имаше благотворителна цел, която реално събра над 100 милиона долара за малко повече от месец, с които се финансират редица изследователски проекти на Асоциацията за борба с амиотрофичната латерална склероза (АЛС), позната също като болестта на Шарко и като болестта на Лу Гериг. Тя представлява невродегенаративно заболяване, изразяващо се в бавното и прогресивно отслабване на функцията на периферните нерви.

Предизвикателството започна след като в интернет се появи видео на болния от нея бивш спортист Пийт Фрейтс. Леденото предизвикателство има за цел да го подкрепи. Има два начина - единият е човек да се залее с кофа ледена вода и да предизвика трима други, с което цели да привлече вниманието към болестта. Другият е чрез дарение - когато номинираният откаже да бъде залят с ледената вода трябва да дари 100 долара за Асоциацията.

След началото на кампанията изследователите на проекта съобщиха, че са идентифицирали нов ген, свързан с болестта, което може да доведе до нови възможности за лечение. В предизвикателството се включиха редица известни личности като Марк Зукърбърг, Джъстин Бийбър, Лейди Гага, Бритни Спиърс, Джъстин Тимбърлейк, Бен Афлек, Опра Уинфри, Джордж Буш и много други.

Последваха още много предизвикателства, които започнаха да стават все по-шантави и дори опасни.

Едно от последните наречено „Kiki challenge” или "In my feelings" вече предизвика редица инциденти по целия свят. Идеята е да излезеш от бавно движеща се кола и да се снимаш, докато танцуваш до нея. Танците са на песента "In my feelings" на канадския рапър Дрейк. Във видеоклипа на песента обаче няма такива движения. Смята се, че идеята за предизвикателството идва от американската интернет звезда Шиги.

В края на юни Шиги публикува видеоклип как танцува на улица в Ню Йорк. Видеото му е гледано от близо 7 милиона души. В него обаче той не скача от кола в движение, а явно този елемент е бил добавен по-късно от интернет потребителите. Заради множеството инциденти последваха редица санкции и мерки срещу предизвикателството в различни държави. Полицията в Индия, Арабския свят, САЩ, Испания забраниха този вид танц и заплашиха изпълняващите го да бъдат глобени. Дори и у нас имаше реакция. Преди дни от КАТ предупредиха, че ако ви заловят да правите това, може да останете без книжка за една година и до получите солена глоба.

 

„Tide pod challenge” предизвика тежки отравяния

Тийнейджъри хапват капсули за пране, вместо бонбони

В много от клипчетата се вижда как децата започват да се задушават

Едно от най-новите интернет предизвикателства „Tide pod challenge” не само излезе извън рамките на забавлението, а предизвика сериозни отравяния.

И то като много подобни идеи тръгна от тийнейджърите в Съединените щати. В десетки видеоклипове подрастващи се снимат как отхапват от капсули прах за пране и предизвикват други да направят същото. Всичко започва на шега – ярко оцветените перилни препарати приличат на вкусни плодови бонбони, затова защо младежите да не похапнат от тях.

В десетки видеоклипове, публикувани в ютуб и социалните мрежи, тийнейджърите започват да се давят, кашлят или в устата им се образува пяна след като сдъвчат капсула за пране.

Само за няколко седмици след появата на първите клипове, в САЩ центровете за контрол на отровите са получили над 100 обаждания след умишлено натравяне. Регистрирани случаи има и в още редица страни в Европа, а у нас поне досега не са известни случаи на пострадали по този начин.

 

Канелата не винаги е ароматна и вкусна

Да изядеш цяла лъжица не е никак безобидно

28-kare-4Канеленото предизвикателство изглежда безобидно, но всички които са го пробвали се убеждават, че не е. Канелата е ароматна и навява асоциации за вкусни десерти. Затова мнозина си мислят, че тази задача няма да е никакъв проблем. Целта е да изядете пълна лъжица с подправката, без да имате чаша вода до себе си.

Всъщност в големи количества канелата има горчив и неприятен вкус, който кара приелите предизвикателството да се давят и да я плюят на облаци. Може да изглежда смешно, но в действителност е и опасно.

Канелата изсушава лигавицата в устата, а ако е погълната - може да доведе до задавяне и задушаване.

Едно от другите безумни предизвикателства, което има лоши последици е „Сол и лед”. Идеята е някъде по кожата да се сложи лъжица сол и отгоре кубче лед. Само че след като се комбинира със солта, ледът всъщност става още "по-леден" и може да причини сериозни щети по кожата под него. В интернет могат да бъдат видени редица клипчета с белези и рани, особено върху детската кожа. Точно преди месец и едно 11-годишно българче се озова в „Пирогов” с тежки изгаряния, точно заради „Сол и лед”.

 

Ледено кенче между женските гърди

Момичетата демонстрират стегнат бюст

Такъв е случаят с #HoldACokeWithYourBoobsChallenge или задръж кенче с гърдите си. Логично, то е насочено към дамите, но пък е любима гледка на мъжката половина от интернет потребителите. Идеята е момичета да демонстрират пищен и стегнат бюст като успеят да задържат между гърдите си кенче с кола.

Всъщност началото на това предизвикателство беше преди няколко години, но сега отново доби популярност и в интернет има хиляди снимки на горди с даденостите си дами.

Появиха се дори снимки на мъже, които са залепили кенчето между гърдите си, които събираха не по-малко лайкове и споделяния.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл