120 000 евро отнесе грък за изхвърлени кученца в контейнер за боклук

120 дами и рицари тамплиери срещат 10-та си годишнина в Шумен Велик Приорат България приема 5-ма македонци

Ердоган е преизбран за председател на „Партията на справедливостта и развитието“

Балван чества 135 години от построяването на своята църква Храмът в селото носи името на Св. Иван Рилски

Откриха снаряд без видима маркировка в двора на училище в Пловдив

Пиар на правителството блъсна репортер и се извини

Гана обяви едноседмичен траур за Кофи Анан, световни лидери почетоха паметта му

Отново на Крит! Българче обвини гръцкия си баща в блудство

Румен Петков за разбитата нелегална фабрика за цигари в Карнобат: Не се прави така

Двама мъже намушкаха с нож възрастен търновец в центъра на Старата столица

Откриха паметник на подводничаря във Варна

Нора Недкова седна на детектор на лъжата Според слуховете взела 300 лева за секс

Румен Петков: 34 души в бордове в енергетиката вземат по 800 000 лв. на година

Цветан Цветанов присъства на сватбата на холивудския актьор Бен Крос и приятелката му Деана в Жеравна (СНИМКИ)

Роми нападнаха полицаи в Раковски, забиха БМВ в патрулка

Старият град в Пловдив да бъде затворен за коли и стане пешеходна зона, предлага общинска съветничка

Старият град в Пловдив да бъде напълно затворен за МПС-та, предлага общинският съветник от Реформаторския блок Пепа Деведжиева.

„Крайно време е Старият град да бъде затворен за коли, за да могат хората спокойно да се разхождат и да разглеждат забележителностите, а не да надничат измежду автомобилите, както е сега. За мен е фрапиращо, че непрекъснато се критикуват институциите, че не правят достатъчно за опазване на културното наследство. Но никой не се замисля какво прави всеки от нас за същото това културно наследство. Не може да изискваме от общината, а да искаме да се придвижваме навсякъде из архитектурния резерват с автомобил. В Стария град се паркира безогледно, а на подхода покрай църквата „Света Неделя” колите са на два реда и пешеходците няма откъде да минат. И не само там е така. Разбрах, че на последното обществено обсъждане за режима на движение в Стария град, е било направено предложение да се разшири Хисар капия, за да може да се минава с кола и оттам. Това е чудовищен вандализъм! Търговците, които имат магазини или заведения в архитектурния резерват, се оплакват, че трудно зареждат със стока и искат да могат да спират точно пред обектите си. Но в крайна сметка се прави предварителен анализ на риска , когато искаш да правиш бизнес в резерват „Старинен Пловдив“, и е нормално в определени часове да осигури достъп за зареждане на обектите, а за туристите по хотелите да има изградени паркинги извън резервата, още повече че хотелите не разполагат със собствени паркинги. Живеещите там пък трябва да имат право на пропуск за влизане в резервата само за един автомобил на домакинство. Чудесно е, ако всяко семейство има по повече от един автомобил, но другите трябва да останат извън Старияград. Никой не се замисля кой ще пренарежда калдъръма, който с лека ръка се руши при така масовото движение на коли по него”, декларира Пепа Деведжиева.

Общинската съветничка в пловдивския парламент припомня ситуацията с първия у нас квартал на творческите индустрии – „Капана”, от преди няколко години, когато пак е имало протести и твърдения, че бизнесът там ще фалира, след взетото от ОбС решение за превръщането му в пешеходна зона. „Нищо подобно не се случи – кварталът процъфтява и е пълен с хора. Същото ще стане и със Стария град, ако там няма толкова много коли. Така се прави в Европа, така е и във Велико Търново – по чаршията няма автомобили. Но пък има туристи. Време е да свикнем с мисълта, че не може навсякъде да отидем с кола. Това е отговорното отношение към старините”, категорична е Деведжиева.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.