Стартира кампания за насърчаване консумацията на български продукти от овче мляко

Национална овцевъдна и козевъдна асоциация /НОКА/ стартира кампания за насърчаване консумацията на качествени български продукти от овче мляко. Най-голямата браншова организация в сектор „Животновъдство“ призовава потребителите, вместо заместители и имитиращи продукти, да купува овчи продукти произведени у нас и така да се стимулира развитието на овцевъдството в страната.

"Като традиционен и основен български поминък овцевъдството е ресурс за производството на качествени храни, за социално-икономическата стабилност на големи райони от страната, както и източник на доходи за населението в такива региони, където демографският срив е най-голям. От особена важност е продукцията на българския фермер да се реализира на вътрешния пазар, който обаче е залят с нездравословни заместители и имитиращи продукти, както и с вносни продукти със съмнително качество", изтъкват от асоциацията.

Затова с инициативата „В търсене на изгубения вкус“ НОКА приканва да се консумират овчи продукти, които гарантират здравословно хранене, да се пазарува директно от фермите, а в търговските вериги да се търсят български овчи продукти.

В навечерието на Великден НОКА се обърна и към Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация /БХРА/ да подкрепят инициативата и да предлагат в своите обекти български продукти от овче мляко, както и овче и агнешко месо за да се отговори на високите изисквания на потребителите за качество на предлаганите храни и да се стимулира дейността на българските фермери.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика