Ученици създават собствен туристически продукт Младежите забавляват туристи като аниматори

ВАС отхвърли иск във връзка с референдум за Морската градина

115 години от създаването на Порт Бургас Стих на Хр. Фотев ще вдъхновява фотоконкурс

Осъдиха бензиностанция да плати за травма на клиентка

Над 27 000 читатели посетили за година библиотеката в Горна Оряховица Най-малкият абонат е 5-годишната Ралица Арабаджиева

Орбан за Борисов: Границите могат да се опазят само от решителни лидери

Сотир Цацаров изиска делото за прегазената жена в село Търнава

Сидеров иска парламентарна комисия да изчисти името на Левски

Верижна катастрофа запуши столичния бул. „Цар Борис III”

Иззеха мариухана за 216 000 лв. от оранжерия в Шуменско

В Монтана се поклониха пред паметта на Апостола

Галапремиерата на “Привличане” е във Варна Яна Маринова и Башар Рахал пристигат за първата прожекция на лентата, част от която е заснета край морето

Чавушоглу: Ако сирийската армия брани кюрдите в Африн, никой няма да ни спре

Задържаха Таратора и Шиндлера непосредствено след кражба на „Мерцедес“

Корнелия Нинова: Българският народ никога няма да те забрави, Апостоле!

Стела Балтова: 80% от чуждите туристи посещават културно-исторически обекти у нас

Над 80% от туристите, посещаващи страната ни, разглеждат културно-исторически обекти. Това каза министърът на туризма Стела Балтова, която изнесе открит урок за културния туризъм и българските символи пред учениците и преподавателите в Софийската професионална гимназия по туризъм.

Балтова посочи, че с над 40-те си хиляди разкрити недвижими артефакта България е трета в Европа след Италия и Гърция, а в списъците на ЮНЕСКО на материалното и нематериално световно наследство са включени 14 родни обекта.

Министърът на туризма припомни и значението на музеите за привличане на повече туристи към българските региони. Сред тях има институции с уникални експонати като например Музея на киселото мляко, Музея на розата в Казанлък, Музея на солта и др. Близо 90% от японските туристи в България идват специално за празниците на розата в Карлово и Казанлък и непосредствено се включват в тях, посочи Балтова.

“В сувенирните магазини мартеници вече се продават не само за Първи март, но и през другите месеци, защото са много търсени от нашите гости“, подчерта министърът.

Тя припомни, че Баба Марта е уникален за българите празник, който не съществува в такъв мащаб по света. Той не само ознаменува края на зимата, но ни прави уникални, различни, интересни като народ и страна. „Много са символите, легендите, митовете, преданията, които стават „мотор“ за насърчаването на българския туризъм. Той не се ограничава вече само до морската и ски почивката, а е много по-разнообразен. Планини и морета има навсякъде, но традициите ни отличават като нация и ни правят идентични“, каза  Балтова.

Тя акцентира, че България има изключително богат фолклорен календар, от който произтичат много интересни събития за българската туристическа индустрия. В него са включени много традиции и обичаи, чрез които туристът може да се докосне до българския бит и култура – от Сурва (Васильовден) до Коледа.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.