Защо възрастните китайци нямат ставни болки

Задържаха трима за трафик на човешки органи в Косово

Отравят реформатора Мидхат паша в тъмницата Русенският валия построил железница и болници, създал модерното земеделско стопанство Образцов чифлик

Тръмп прикани японски бизнес лидери да увеличат инвестициите си в САЩ

Кандидатите за мястото на Тереза Мей вече са петима

Откриха обесен изчезналия мъж от Благоевград

Медицински екип е нападнат в Гоце Делчев при обслужване на адрес

Най-малко 50 души са пострадали при взрив на тайландско пристанище

Трима от ранените при вчерашното нападение в Лион са все още в болница

Момчето Ран пожела да тече боза от паметник-чешма на Людмил Кирков (СНИМКИ)

Полицията преследва заподозрян след бомбеното нападение в Лион

Силен трус с магнитуд 5,1 близо до Токио

Военнослужещи от Сухопътните войски унищожиха невзривен боеприпас, открит в частен имот в село Лелинци

Малтийските военни спасиха повече от 200 мигранти

Емилия Кларк: Нямам време за връзки Актрисата от „Игра на тронове” не се смята за фатална жена

Столичани недоволни от обезщетенията за парно

Авария на „Топлофикация София”. Снимка: Пламен Стоименов/Архив

Хаос с дните без отопление и изчисляването на неустойките

Колко ще ни приспаднат от сметката, ясно през март

Жалби на столичани срещу начина, по който се изчисляват компенсациите им след голямата авария в София, заливат Федерацията на потребителите в България.

Клиенти недоволстват и от броя на дните, за които „Топлофикация София” твърди, че са останали на студено, съобщи за „Труд” Емил Георгиев, председател на федерацията. По 30 сигнала всеки ден постъпват при нас, обясни той.

Имаме жалби в „Топлофикация”, но те са основно заради отлепени бележки от входовете, съобщи за „Труд” Елизабет Павлова, говорител на дружеството.

По думите й на всички входове в източните квартали, засегнати от аварията, вече са разлепени съобщения. На тях са обявени датите, през които абонатите не са имали топлоподаване, както и броят на дните, за които клиентите няма да плащат за топлоподаване – те обхващат периода след първите 48 часа на аварията.

На бележката обаче не фигурира сумата, която ще се приспадне, а само недоставената топлинна енергия в абонатната станция. Според Павлова всеки сам може да си изчисли парите, като умножи енергията за обезщетение по действащата в момента цена на парното.

Да, но се оказва, че не всеки вход се захранва от една абонатна станция. В някои случаи два входа са на една станция. Всеки клиент ще получи различно обезщетение в зависимост от дела му в общото потребление. Така например по-малка ще е сумата за хора, които ползват само сградна инсталация, уточни Павлова.

И посъветва, ако не сме доволни от броя дни, за които ще ни компенсират, да се обадим на енергетика на абонатната станция или на колцентъра на „Топлофикация”.

А при по-сериозни възражения да потърсим и омбудсманите на дружеството.

Реално колко ще ни върнат за неползвано парно, ще стане ясно в сметките за февруари, които ще дойдат след 15 март. Едва тогава можем да направим рекламация на сметката пред „Топлофикация София”. Според омбудсмана Мая Манолова обаче тогава ще е прекалено късно, защото данните за това подавана ли е в една сграда топлинна енергия се съхраняват само 30 дни.

Тези неустойки са пълна заблуда, коментира Емил Георгиев. По думите му сумите няма да компенсират високите сметки за ток, които столичани ще платя за февруари, защото са били принудени да се отопляват на ток.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.