Столичани недоволни от обезщетенията за парно

Аварията на „Топлофикация София” остави източните квартали на София почти седмица без парно и топла вода. Снимка: ПЛАМЕН СТОИМЕНОВ

Хаос с дните без отопление и изчисляването на неустойките

Колко ще ни приспаднат от сметката, ясно през март

Жалби на столичани срещу начина, по който се изчисляват компенсациите им след голямата авария в София, заливат Федерацията на потребителите в България.

Клиенти недоволстват и от броя на дните, за които „Топлофикация София” твърди, че са останали на студено, съобщи за „Труд” Емил Георгиев, председател на федерацията. По 30 сигнала всеки ден постъпват при нас, обясни той.

Имаме жалби в „Топлофикация”, но те са основно заради отлепени бележки от входовете, съобщи за „Труд” Елизабет Павлова, говорител на дружеството.

По думите й на всички входове в източните квартали, засегнати от аварията, вече са разлепени съобщения. На тях са обявени датите, през които абонатите не са имали топлоподаване, както и броят на дните, за които клиентите няма да плащат за топлоподаване – те обхващат периода след първите 48 часа на аварията.

На бележката обаче не фигурира сумата, която ще се приспадне, а само недоставената топлинна енергия в абонатната станция. Според Павлова всеки сам може да си изчисли парите, като умножи енергията за обезщетение по действащата в момента цена на парното.

Да, но се оказва, че не всеки вход се захранва от една абонатна станция. В някои случаи два входа са на една станция. Всеки клиент ще получи различно обезщетение в зависимост от дела му в общото потребление. Така например по-малка ще е сумата за хора, които ползват само сградна инсталация, уточни Павлова.

И посъветва, ако не сме доволни от броя дни, за които ще ни компенсират, да се обадим на енергетика на абонатната станция или на колцентъра на „Топлофикация”.

А при по-сериозни възражения да потърсим и омбудсманите на дружеството.

Реално колко ще ни върнат за неползвано парно, ще стане ясно в сметките за февруари, които ще дойдат след 15 март. Едва тогава можем да направим рекламация на сметката пред „Топлофикация София”. Според омбудсмана Мая Манолова обаче тогава ще е прекалено късно, защото данните за това подавана ли е в една сграда топлинна енергия се съхраняват само 30 дни.

Тези неустойки са пълна заблуда, коментира Емил Георгиев. По думите му сумите няма да компенсират високите сметки за ток, които столичани ще платя за февруари, защото са били принудени да се отопляват на ток.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.