Струват ли си пропуските "All you can fly" на авиокомпаниите?

WizzAir наскоро стана първата европейска авиокомпания, която пусна годишна карта „All you can fly“ за 499 евро на година, която се повишава до €599 годишно от 16 август. Веднага след това обаче се появиха редица спекулации относно това дали неограничените планове за летене си заслужават и кои други авиокомпании могат да последват примера на WizzAir.

Пътуванията след пандемията продължават да бележат ръст, като Световният съвет за пътувания и туризъм (WTTC) очаква 2024 г. да бъде рекордна година, като секторът на пътуванията и туризма вероятно ще допринесе с 10,09 трилиона евро в световен мащаб.

Според Световния туристически барометър на ООН международните пътувания са били с около 20% повече през първото тримесечие на 2024 г., отколкото през същото тримесечие на миналата година, достигайки до около 285 милиона пътници.

Като такива, пътниците днес все повече търсят по-добри оферти за пътуване и полети, които предлагат стойност за парите. Продължаващата криза на разходите за живот, която все още се наблюдава в няколко части на света, също допринесе за тази промяна чрез значително ограничаване на разполагаемия доход.

Няколко авиокомпании в днешно време предлагат някаква версия на оферти и пропуски за много дестинации, няколко полета или неограничен брой полети, като WizzAir, Frontier Airlines, Air Canada и Porter Airlines са само няколко от тях.

Те обикновено се рекламират като имащи значителен потенциал за спестяване на пари, както и като позволяващи на запалените пътешественици да се впуснат в няколко приключения годишно.

Това обаче не винаги може да е така, тъй като в няколко случая има доста скрити уловки.

Редица нови сделки за неограничени полети може да имат ограничения за членство. Например, наскоро стартираният пропуск на WizzAir „All you can fly“ предлага максимум 10 000 членства в момента. Тези членства са разпръснати на няколко летища в дестинациите, които авиокомпанията обслужва, в Европа, Близкия изток, Северна Африка и Централна Азия.

От тези дестинации няколко популярни европейски летища, като Лондон Гетуик, Лондон Лутън, Атина, Барселона Ел Прат и Париж Орли, сред много други, вече са разпродадени. Това означава, че пътниците, които възнамеряват да направят по-голямата част от пътуванията си от тези летища, вече няма да отговарят на условията за пропуск „All you can fly“, докато не бъдат пуснати повече членства.

Към момента WizzAir не е разкрила никаква информация дали, кога и колко още членства биха могли да бъдат пуснати. Но дори и да са склонни да платят, пътниците могат да пропуснат неограничени членства поради това, че избраното от тях летище се разпродава много бързо.

Тези оферти за полети също често включват допълнителни такси като фиксирана такса за полет, която обикновено се поддържа на номинална такса, като например 9,99 евро в случая на WizzAir. По същия начин може да се наложи пътниците да заплатят местата си, както и таксите за багаж, в случай че искат да носят чекиран или ръчен багаж, тъй като само лични вещи обикновено са включени в цената на сделката.

Излишно е да се споменава, че други екстри, като закуски или напитки, също не са включени пишат от Euronews. 

Няколко полета също могат да отварят резервации само няколко дни предварително. Frontier Airlines позволява на международните пътници с “GoWild! All you can fly” да резервират международни полети 10 дни предварително, докато вътрешните полети могат да бъдат резервирани само един ден предварително. За ранна резервация се начисляват допълнителни суми, в случай че пътниците искат да резервират пътуванията си още по-рано.

Резервацията на WizzAir за пропуска „All you can fly“ е отворена три дни предварително.

Като такива, някои от тези неограничени оферти за полети може да са насочени към спонтанни пътници, като същевременно потенциално не са толкова подходящи за пътници, които обичат да планират предварително.

По същия начин, тъй като полетите за връщане също са отворени само три дни предварително и местата не са гарантирани, пътниците може да се окажат неспособни да се върнат на избраните от тях дати и да бъдат принудени да бъдат по-гъвкави. Като такива, тези сделки може да не са подходящи за по-дълги пътувания.

В някои случаи това може също да означава, че ще дадете повече пари, за да резервирате редовен полет, за да можете да се върнете, когато имате нужда. Някои авиокомпании също предлагат само кредити за еднопосочен полет, което все още може да остави пътниците да се нуждаят от двупосочен билет.

Авиокомпании като Air Canada също значително са ограничили маршрутите на полетите, позволявайки на пътниците да избират само един маршрут от една дестинация до друга, вместо да смесват и съпоставят дестинации. Въпреки това, тези видове планове могат да бъдат полезни за редовни студенти и пътуващи по работа.

За нискотарифни авиокомпании като WizzAir, които вече редовно предлагат полети с отстъпка, може да се наложи пътниците да летят изключително често, за да се възползват максимално от картата си, което може не винаги да съответства на техния график ес.

Като такива, въпреки че неограничените оферти за полети могат да изглеждат привлекателни в началото, в крайна сметка дали ще се окажат изгодни или не зависи значително от това колко често се използват и от какъв пътник.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл