Дневен хороскоп на Алена за събота, 23.11.2019

На 23 ноември 2019 да почерпят

Сръбски министър: Не сме като България, сами избираме приятелите си

Разследват смърт на служител на енергото върху електрически стълб

Мария Габриел: Постът заместник-председател в ЕНП дава възможности и влияние

Глобална епидемия от обездвижване сред децата

Спешен медик е уволнен в Габрово заради пациентка, починала от масивен инфаркт

Вучич: Руснаците не ни дават нищо даром

ООН: Въздушните удари в Йемен са намалели рязко

Берлускони в болница, паднал на конгреса на ЕНП в Загреб

Учител предотврати масова стрелба в сръбско школо

Ваксините за грип свършиха Няма нито една доза в аптечната мрежа, няма да има и нови доставки

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Българска фирма измами Енрике Иглесиас, турнето му е отменено

Четири часа остана блокиран пътят София-Варна след тежката катастрофа

„Струма“ да се качи на Кресненското плато

Магистрала „Струма“ да бъде еднопосочна в участъка от Симитли до Кресна, като отсечката се изкачва през Кресненското плато, на изток от едноименното дефиле. Това прединвестиционно намерение на Министерството на регионалното развитие и благоустройството събира най-голяма подкрепа в проучване на местно и национално ниво, което ще бъде представено днес. Презентацията ще се проведе в град Кресна в присъствието на министър Лиляна Павлова. Ще има и обществено обсъждане на резултатите от изследването, направено от „Екзакта рисърч“ по поръчка на МРРБ.

Един от основните въпроси в проучването е – кой от четирите варианта, които са на дневен ред за лот 3.2 от АМ „Струма“, предпочитат жителите на региона. Отделно са попитани и хора от цялата страна с цел да се вземе предвид и тяхното мнение.

Най-голяма подкрепа събира така нареченият източен вариант, който предвижда едната посока на движение – от Кресна към Симитли, да минава по настоящия път, който ще бъде ремонтиран. Другото платно – от Симитли до Кресна, ще бъде изнесено в източна посока по изцяло ново трасе с мостове и тунели. На някои места виадуктите ще достигат височина до 300 метра заради релефа на терена.

Останалите варианти са строеж на 15,4-километров тунел, разширение на настоящия път през разлома и напълно изваждане на автомобилното движение от дефилето.

И в национален, и в регионален план предимството, събрано от източния вариант, е с няколко пункта пред останалите. Например на национално ниво подкрепата за него е 32,8 процента, а на регионално – 29,8 на сто. За сравнение определеният от учените и строителния бранш като скъп и опасен проект за мегатунел получава съответно 27,7 и 16 процента.

Повечето участници в изследването искат да са сигурни, че отсечката през Кресненския пролом ще бъде безопасна, когато бъде изградена АМ „Струма“ – в момента пътят е сред тези с най-голяма концентрация на катастрофи и жертви вследствие на тях.

При добро стечение на обстоятелствата прогнозите са, че източния вариант, събрал подкрепата на експерти и учени, ще получи одобрение за европейско финансиране и ще бъде приключен най-късно до 2022 година.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Тя магистралата да няма да става кмет. Те може и до Луната да подкрепят магистралата, ама въпроса е как ще излезе най-безопасно, евтино и практично. Виж ако всеки трети беше пътен инженер или от сорта, разбирам .

  2. Хем няма пари хем искаме! Как става това? Милиони за десетки мостове и тунели да се хварлят напразно, да се руши природата! НЕ! Не всеки трети го иска, от къде го извадихте?

  3. Най добре е с по дългия тунел, какво толкова се уплашихте от строежа,има международни консорциуми, които ще ударят рамо ,нашите строители от „симитли“ като не могат.

  4. Тази магистрала трябваше да е готова за олимпийските игри в Атина 2004. Огромен пример за държавно безхаберие.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.