Турски прокурори разпоредиха задържането на 219 войници заради Фетхуллах Гюлен

Инж. Ясен Ишев: Няма особено опасни тунели у нас

Три коли горяха през нощта в Благоевград

Продължава издирването на началника на КАТ в Казанлък Автомобилът и служебното му оръжие са обявени за издирване

Над 170 снегопочистващи машини са на терен в столицата

Екатерина Захариева ще се срещне със заместник държавния секретар на САЩ

Европейският съюз обяви, че е невъзможно ново договаряне на сделката за Брекзит

Порошенко търси помощ от Европейския съюз и НАТО

Меркел заяви желание да се запази сделката с Лондон

Стрелецът от Страсбург е „войник“ от „Ислямска държава“

На 14 декември 2018 да почерпят

Терористът от Страсбург е застрелян от полицията Укривал се е в склад на 4 км от Коледния базар

Емигрантката Роси е втората жена-финалист във „Фермата“

​Френското правителство оцеля при вот на недоверие

Турция извърши въздушни удари срещу бази на терористи в Северен Ирак

Съветът на ЕС предвижда въвеждане на електронни тахографи за всички международни превозвачи до 2024 г.

Снимка: Архив

Съветът на ЕС одобри тази нощ общото си преговорно становище по промяната на правилата за извършване на международни товарни пътни превози.

Съветът е на мнение, че промените в системата ще бъдат въведени и следени с внедряването на електронни тахографи. Предвижда се всички камиони в ЕС, заети с международни превози, да разполагат с такива устройства до 2024 г.

Според европейските министри е необходимо т. нар. каботаж да се извършва до три пъти в рамките на седем дни. Каботаж е термин за дейност, при която с товарен камион се извършва услуга в границите на държава от ЕС, в която превозното средство не е регистрирано. След като веднъж са извършени три каботажа за седмица, се предвижда въвеждането на „срок за охлаждане“ от пет дни, преди отново камионът може да бъде използван по същия начин в същата държава.

Предвижда се собствениците на дружества за товарни превози да правят графика на шофьорите така, че водачите да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици. Когато водачът е избрал да ползва две съкратени почивки, той ще трябва да се прибира у дома след три седмици работа. Обичайните седмични почивки трябва да бъдат извън кабината на превозното средство.

Ако връзката между работата на шофьора и страната, в която е установен, остане незасегната, няма да бъдат прилагани правилата за командироването на работници, пише в съобщение на Съвета на ЕС. По пътя към държавата, където се намира крайната точка на пътуването и по обратния път, водачите ще имат право на извършването на едно допълнително товарене или разтоварване във всяка посока, без да попадат в обхвата на правилата за командироване.
Предвижда се също възможност това правило да важи, ако при пътуването към целта не бъде извършено допълнително товарене/разтоварване, а по обратния път бъдат осъществени две товарения/разтоварвания. При всички други дейности, включително каботаж, правилата за командироване ще важат от първия ден на пътуването.

Одобрените общи посоки на преговорите са само становище, което Съветът на ЕС ще защитава в преговорите с Европейския парламент. По-рано тази година ЕП за пръв път отхвърли становището на собствените си комисии и настоя за преразглеждане на преговорния подход на евродепутатите. Все още ЕП не е определил рамката за промяна на правилата, които подкрепя. Когато преговорите по същество започнат, двете институции трябва да стигнат до пресечна точка, за да бъдат правилата въведени в действие.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.