Теменужка Петкова: Либерализацията на пазара няма да оскъпи електроенергията

Деца монтираха табели с еко-послания на дърветата в НП “Пирин“

Арестуваха 20-годишен за брутално изнасилване в Сандански

Цветан Цветанов: Най-печеливши в местните избори ще бъдат ДПС

Каракачанов: БНР не е частна собственост на група от хора, то е национално

Фандъкова на 22 септември: Нека помним онези забележителни дни, когато страната ни възвърна своето достойнство

МВР: Продължават опитите за безопасното извеждане на барикадиралия се мъж в „Овча купел“ в София

Корнелия Нинова на 22 септември: Нека заедно и смело пазим българщината и отстояваме независимостта си

Юнкер: Убеден съм, че Брекзит ще се случи

Сергей Шойгу: Все някога ще трябва украинските екстремисти да бъдат спрени

111 балона с цветовете на трибагреника полетяха над Царевец Даниел Панов: Нека бъдещето на децата бъде каузата, която ни обединява

Десетки ранени и разрушения след земетресението в Албания (СНИМКИ)

Климатологът Георги Рачев: Октомври ще бъде по-топъл от нормалното, живакът скача до 30 градуса

Караянчева на 22 септември: Единството и обединените усилия са най-важното условие за развита и просперираща България

Започна работното посещение на вицепремиера Екатерина Захариева в централата на ООН

Съдът на ЕС: “Юбер” е такси компания Фирмата подлежи на държавна регулация

Компанията “Юбер”, която предоставя свързване с непрофесионални шофьори за превоз срещу заплащане, спада към областта на транспорта, което означава, че тя подлежи на държавна регулация, също като таксиметровите превозвачи, постанови вчера Съдът на ЕС.

“Юбер”, която позволява на хора да си поръчват пътуване чрез приложение на смартфон, промени таксиметровата индустрия след стартирането си през 2011 г. и сега работи в над 600 града в цял свят. Естествено това предизвика недоволството на превозваческите фирми, които се жалват, че подбива пазара им, като избягва разходите за обучение на шофьори, както и цените за получаване на лиценз за транспортни услуги.

Защитният аргумент на “Юбер” бяха, че това е просто цифрово приложение, което действа като посредник между шофьори и клиенти, които търсят превоз, и затова услугата трябва да се регулира от по-леките правила на ЕС за онлайн услугите.

Съдът на ЕС обаче отхвърли този аргумент. Което означава, че “Юбер” ще трябва да оперира по правилата за транспортни услуги, като конкретните условия за получаване на разрешение за предоставянето им ще се определят от отделните страни членки на ЕС.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.