Сър Антъни Хопкинс - Старият лъв

Изненадващата награда “Оскар” за главна мъжка роля на Сър Антъни Хопкинс беше едно от малкото хубави неща в тази иначе вече абсурдна церемония по ритуално холивудско лицемерие. На 83 старият лъв от Уелс стана най-възрастният актьор с тази статуетка, но не беше на място, за да я вземе, а ден по-късно благодари във видео съобщение. Играта му в тежката драма “Бащата” е един от най-внушителните артистични подвизи в последно време.

Наградата изненада всички, но не защото големият Хопкинс не я заслужаваше. Напротив. Тази година той бе с няколко дължини пред останалите претенденти с дълбокото си и хващащо за гърлото превъплъщение в образа на мъж в залеза на живота си, пленен от демоните на деменцията.

В една нормална година трябваше да е ясно, че Хопкинс ще триумфира. Но това не беше нормална година. След смъртта на чернокожата звезда от “Черната пантера” Чадуик Боузман цялата либерална екосистема в Холивуд се подготви да го почете с посмъртен “Оскар” в категорията за главна мъжка роля.

Дори финалът на злополучната церемония беше безпрецедентно променен с идеята да завърши с обявяването на Чадуик за победител в очакване на речи от близките му. Отделно цялото “шоу” премина под знака на “Black Lives Matter” и до болка познатите опорни точки за чернокожите американци като вечни жертви на лошата бяла система в Америка.

В този контекст единствено анонимното гласуване на членовете на Академията можеше да развали добре планираната и политизирана структура на наградите “Оскар”. И точно това стана. В крайна сметка са останали хора, които избраха актьорската игра, а не медийната вълна.

А самият Хопкинс най-малко е очаквал да спечели. Той има по-важни послания за отправяне в последно време. Преди няколко месеца той припомни на милионите си последователи и почитатели как е щял да умре от пиене, но е успял да се съвземе, да се откаже и вече близо половин век не бил близвал и капка.

“Идва нова година. Беше трудна и пълна с мъка и тъга за много, много хора. Но преди 45 години на тази дата получих просветление. Бях тръгнал към пълна катастрофа пропивах се до смърт. Но получих едно съобщение, една малка мисъл, която ми казваше: “Искаш ли да живееш, или искаш да умреш?” И аз си казах “Искам да живея”. Внезапно дойде спасението и оттогава животът ми е прекрасен. Може да имам лоши дни и съмнения, но въпреки всичко искам да продължавам. Днес е утрешния ден, от който толкова се притеснявахте вчера. Младите хора просто трябва да продължавате напред. Не се предавайте, борете се”, каза Хопкинс.

За разлика от много свои колеги той отказва да коментира политическите процеси и да се изявява като активист в полза на всевъзможни модерни каузи. В разговор с Брад Пит преди година големият майстор, в типичния си стил, сподели и една от причините да избягва публичните политически послания. “Актьорите са доста глупави!” каза Хопкинс и вдъхнови поредната вълна от разнопосочни мнения в социалните мрежи.
“Хората ме питат за сегашните ситуации. Аз им отвръщам, че не знам. Че съм актьор и нямам мнение. Актьорите са доста глупави. Моето мнение не е ценно. Не ме питайте за противоречивите теми и събития, няма да се включа. Просто няма да участвам”, обясни носителят на “Оскар”.

Хопкинс винаги е бил класа от старата школа, но става световна звезда преди 30 години с играта си във вледеняващия трилър на Джонатан Деми “Мълчанието на агнетата”, за който взе първия си “Оскар” за най-добра мъжка роля.

Образът на Ханибал Лектър се вряза в колективното културно въображение като един от най-атрактивните, стряскащи и интригуващи филмови портрети на литературен психопат. Лектър е садистичен, но чаровен интелектуалец с вкус към живота... и добре сготвеното човешко месо. Хопкинс придаде едновременно човешко измерение и допълнителни стряскащи черти към образа от книгите на Томас Харис.

“Аз не съм легенда. Просто един мъж с огромен късмет в живота”, обича да казва за себе си старият лъв Антъни Хопкинс.

 

Той не е наемник, а истински артист

Тони е връх на киното. Беше привилегия да го режисирам в “Ханибал”. Той е от старата школа на драматични изпълнители, които имат опит и в театъра и знаят как търпеливо да изградят една сцена с високи залози.
Той притежава огромна енергия и има интерес във всички сфери на филмовото производство - режисура, актьорска игра, музикален съпровод. Той не е наемник, а артист в истинския смисъл на думата.

Сър Ридли Скот, режисьор и продуцент

 

Превърна Ханибал Лектър в културен феномен

Каквото и да се каже за играта му в “Мълчанието на агнетата” ще е малко. Сработихме се перфектно, а динамиката между д-р Ханибал Лектър и моята героиня Кларис Старлинг беше особено важна.
В крайна сметка той има едва няколко минути екранно време, но целият филм се държи на неговото изпълнение. Той го направи това, което е. Антъни Хопкинс е в основата на успеха на историята и образа. Превърна Лектър е културен феномен.

Джоди Фостър, актриса и режисьор

 

Напълно заслужен втори “Оскар” за “Бащата”

Това бяха най-лошите награди “Оскар” в историята, но поне Антъни Хопкинс спечели статуетката. Напълно заслужено за играта му в “Бащата”. Вече има две награди на Академията, но това е нищо на фона на неговия талант.

Хопкинс няма нищо общо с днешния Холивуд на политическа коректност и сигнализиране на добродетели. На сочене с пръст и морални лекции до пръсване. Удоволствие е човек да избяга за малко от днешната радикализация на развлекателната индустрия с изпълнение на велик артист като сър Антъни Хопкинс.

Бен Шапиро, автор, журналист и адвокат

Пише и свири класическа музика

Великият актьор обича да твори и класическа музика. Написа валс за прочутия цигулар и диригент Андре Рийо, известен като възродител на валсовата музика и с оркестъра си “Йохан Щраус”. Изпълнението се превърна в сензация.

“Харесвам Джордж Гершуин, Шопен, Лист, но за съжаление тази музика е част от миналото. Никой вече не прави такава музика и това ме натъжава. Имам усещането, че тази музика е част от един друг свят и друга епоха”, каза преди време големият актьор.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Силуети