Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 22 август 2019

Електронен отчет на ваксините поискаха лекари Джипитата не са съгласни с предложението да отпаднат някои приеми

НАП сами не си защитили данните от хакери

Владимир Путин: Русия иска да възстанови отношенията си с ЕС

65% от хората у нас резервират онлайн ваканцията си Последни сме по показателя в ЕС

Фабрини моли ЦСКА да го пусне

Проверяват за боклуци сградите под мостове и виадукти

Една четвърт от живеещите в Германия са с мигрантски произход

Написаха правилата за усвояване на милиони от фондации МС прие правилника на Съвета за развитие на гражданското общество

Испания търсила над 1000 българи за бране на ягоди Холандия с най-много оферти за работа за гурбетчиите

Дипломатка забърка нацистки скандал Загреб я отзова

БНБ: Храните и горивата поскъпват

Германия се обяви против връщане на Русия в Г-8

Гленда Джаксън се завърна към киното

Искат постоянен арест за шефа на Специализираната прокуратура на Северна Македония

Съюзът на автосервизите се обяви против идеите за промени в наредбата за техническите прегледи

Новите идеи за промени, свързани с техническите прегледи, са неефективни и напълно излишни, заяви председателят на Съюза на автосервизите Юли Атев пред БНР.

Те предвиждат стикерът за годишен технически преглед на МПС-тата да има чип с информация за техническото и екологично състояние на автомобила и да позволява дистанционен контрол дали колата отговаря на всички изисквания. Предвижда се и въвеждането на цветни стикери за степента, с която автомобилът замърсява околната среда.

Председателят на Съюза на автосервизите Юли Атев смята това за излишно оскъпяване, а посочи още, че „чиповете могат да бъдат манипулирани“.

„Вече всичко е измислено, защо трябва да се слагат някакви стикери, да се оскъпява и да се насочват някакви парични средства към някого?“, коментира той.

„На практика, ако ги вържат в общ сървър – годишни технически прегледи, тогава контролиращите органи, когато прочетат номера на колата, ще знаят дали тази кола има застраховка, с какво замърсяване е, дали е минала годишен технически преглед… Всичко останало е излишно. Тези чипове могат да бъдат манипулирани. Това оскъпява и е просто безсмислено. Да кажем, 5 милиона автомобила по 3 лева за един чип – това са един 15 милиона, които ще отидат при някого, който ще произвежда чиповете“, каза Юли Атев.

До края на месеца се очаква новият проектозакон за превозните средства да бъде пуснат за публично обсъждане. Той би трябвало да регламентира и дейността на автосервизите и искания от тях регистрационен режим.

„Очакваме всички тези сервизи-фантоми да бъдат извадени на бял свят. На този етап, когато стане едно ПТП, от КАТ казват превишена скорост или неспазване на дистанция, но никой не повдига въпроса, че този автомобил може да е направил ПТП, защото е ремонтиран от хора, които нямат квалификация и не разбират от това“, каза Юли Атев.

Според него трябва за има законова основа за намеса на контролните органи, защото сега, когато се подаде сигнал, че някой прави някакви ремонти по автомобилите, всички органи вдигат ръце и казват, че нямат правомощията да се преборят с това.

„Оказва се, че ежедневно хора, които нямат квалификация, ремонтират автомобилите си и тези автомобили в следващия момент са обществено опасни на пътя“, каза още Атев.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.