„Левски“ сгази австрийци с 3:0

Германските социалдемократи гласуваха за преговори за коалиция с Меркел

Ергодан заяви, че операцията в Африн ще бъде завършена в много кратки срокове

Памела Андерсън асистира на известен илюзионист

Ким Кардашиян пак се разголи

Видимостта на магистрала „Тракия“ е намалена поради мъгла АПИ съветва шофьорите да карат внимателно

Не вършим нищо незаконно, твърдят създатели на криптовалута

Кметове договориха методика за финансиране на общинските болници

Лозан Панов се е поставил над закона, като не е подал имуществена декларация пред Сметната палата

Бабинден бе отбелязан на площада в Несебър

Антон Недялков: Бях пред край на кариерата

Дейвид Джеймс ексклузивно пред „Труд“: Берба е елегантен и нестандартен

Пиян шофьор на руски тир ударил полицай с щанга по главата След като си купил още алкохол за из път, криволичил и се удрял в мантинелите

ВМРО: Гърци, не сте съвсем прави за Македония!

БСП внася сигнали в прокуратурата срещу кметове от ГЕРБ и Цветан Цветанов Управляващите отрекоха с документ, че всички препоръки на ДАНС за митниците са били изпълнени

С любов към френската класика Звучаха арии от опери на Жул Масне, Шарл Гуно, Жорж Бизе, Гаетано Доницети, Морис Равел и Лео Делиб

Всички студенти, участвали в Майсторския клас, заедно с Оливие Дориа и Вера Николова (в средата)

За десета поредна година в Националната музикална академия “Проф. Панчо Владигеров” студентите по класическо пеене имаха възможност да се обучават в едноседмичен Майсторски клас по интерпретация на френска музика, воден от оперната прима Вера Николова, която от три десетилетия концертира и развива педагогическа дейност в Италия, САЩ и Франция. Репетициите и заключителният концерт се проведоха с участие на изявения френски пианист Оливие Дориа, лауреат на едни от най-престижните европейски награди за пианисти. В съвместната работа с тези изтъкнати музиканти младите български дарования не просто заучават арии от опери на Жул Масне, Шарл Гуно, Жорж Бизе, Гаетано Доницети, Морис Равел и Лео Делиб, но развиват познанията си за френския език и култура, вникват в нюансите при интерпретацията на различните стилове.

Напътствията на Вера Николова обхващат цялостния процес на извличането на музикалното съдържание: “Работата се концентрира върху дишането, позицията на тялото, прослушването, височината, нюансите, издръжливостта. Трябва да се изучи музиката, нейната ритмична структура, мелодията, хармонията, различните стилове. Трябва да се познава езикът на който се пее, защото за разлика от инструменталистите певецът трябва да изпее текст, който придава смисъл на музиката. Важно е как певецът се движи, защото той не е прикован към земята като пианото. Неговото тяло също е инструмент за изразяване. Пеенето е едно непрестанно търсене на пефекционизъм и емоция.”

В заключителния концерт участваха бъдещи оперни изпълнители, засега все още студенти, които се превъплътиха в образи от оперите “Фауст” (Калина Томова), “Кармен” (Гергана Марковска, Яна Стефанова), “Вертер” (Иван Христов, Валери Марковска), “Манон” (Нели Колева, Анна-Полимния Проваду), “Ромео и Жулиета” (Анна Куртенкова), “Ловци на бисери” (Веселина Андреева), както и изпяха френски класически песни като “Момичетата от Кадикс” (Калина Пармакова), “Екстаз” (Константина Лученко), “Към черквата” и “Радостно” (Мариана Хаджихристу), “Лунна светлина” (Алисия Томова), “Смрачаване” (Радинела Василева).

Вера Николова е от педагозите, чиято програма е запълнена с години напред, но грижата за родните таланти е на първо място в нейните приоритети. “Ще ви очакваме с радост и през следващата есен!” – каза в края на концерта проф. Нико Исаков – декан на вокалния факултет.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.