Температури до 34 градуса и превалявания в планините ни очакват днес

Продължава издирването на момчето, което изчезна в Дунав

На 20 юни 2019 да почерпят

Луис Енрике напусна националния отбор на Испания

САЩ въведоха санкции срещу руска финансова компания

Земетресение от 6,5 по Рихтер в Западна Папуа в Индонезия

Военни и индустриални обекти с американско присъствие са били атакувани в Ирак

„Американ Еърлайнс“ закупува 50 от най-новите модели пътнически самолет на „Еърбъс“

Борис Джонсън е начело и след третия кръг на изборите за приемник на Тереза Мей

Партиите излизат на пазара, НС няма идеи за контрол на покупките ДПС предложи дарения без лимит, ГЕРБ - безплатни партийни клубове

Два български ТИР-а катастрофираха в Румъния, шофьор е загинал Причина за инцидента е спукана гума на единия от камионите, съобщават от МВнР

Бой между деца в София прати 11-годишен в „Пирогов“

12 000 лева глоба за шум на открито (обзор) МВР поема контрола върху нарушителите на закона

Болниците стопили дълговете си с 30 млн. лв.

19-годишна българка е арестувана в Гърция за разпространение на детска порнография

С 21 топовни салюта откриват преди 111 години пристанище Варна На церемонията идва княз Фердинанд на борда на българския крайцер"Надежда"

пристанище Варна

На 18 май пристанище Варна отбелязва 111 години от създаването си. На церемонията по откриването му на този ден през 1906г. гърмят 21 топовни салюта. Княз Фердинанд I пристига за тържеството на борда на българския крайцер“Надежда“, припомнят историята от пресслужбата на порта. Датата 18 май не е избрана случайно, тогава князът чества имения си ден. 23 военни и граждански парахода се включват в откриването. Има кораби от Румъния, Италия, Германия, Англия, Австро-Унгария, Гърция, крайцери от Руския императорски флот и над 300 официални гости.

В началото на 1895 година е проведен търгът за строителството на варненското пристанище. Градежът е оценен на 8 290 385 лева, които са пряко осигурени от правителството.

На търга за строителството участват фирми от Хамбург, Париж и българското дружество „Михайловски и Хайрабедиян“. Родната фирма е избрана след като предлага 16,5% намаление от първоначалната тръжна цена или 6 922 472 златни лева.

На 7 февруари е сключен официално договорът, с което се дава начало на строителството. До 1899 година фирмата-изпълнител претърпява сериозни сътресения – след две зимни бури, които повреждат плавателния й състав и съоръжения,„Михайловски и Хайрабедиян“ почти фалира.
Следствие на това продължаването на започналия градеж се прехвърля на едно новосъздадено анонимно акционерно дружество, в което главните акционери са участниците в първото предприятие.

С учредителен протокол се поставя началото на „Безименно акционерно дружество за направа на Варненското пристанище“, което довежда проекта до успешното му завършване.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.