Тази кола владее 19 езика

Той владее 19 езика може би защото е не само най-успешният модел на Ford, но и защото от няколко години е най-продаваният модел в целия свят. Полиглотът Focus задоволява транспортните нужди на модерния човек в епохата на дигитализация, свързаност и глобализация. Тук не става въпрос за скъпа и свръхлуксозна кола мечта от типа на Ferrari и Bentley, а за универсален автомобил за всеки ден и всеки случай. С него отивате на гости, на работа, на ресторант, на театър, на пазар, на море, на планина, на село. Пътувате сам или с трима-четирима души, с пълен и празен багажник, слагате и махате бебешки столчета на задната седалка, возите детски колички в багажника. Това е първата и често единствена кола в семейството. Затова трябва да е удобна, пъргава, хубава, икономична, достъпна за покупка и поддръжка. Когато купувачите се фокусират върху тези трудни за съчетаване качества, Focus излиза на челна позиция в световен мащаб като автомобилния герой на всекидневието. В зависимост от нуждите на потребителите се предлага се като седан, комби и хечбек. Именно хечбекът с пет врати е най-универсалният вариант с компактните си размери (4,36 м дължина) и багажния обем (363-1148 л).

Вече повече от година на българския пазар се продава новият модел, който премина през основна модернизация през 2014-а. Инженерите запазиха добрите качества на предишния вариант и добавиха още технологии и удобства. Във външния вид промените засегнаха най-значително предната част - нови, по-тесни фарове, по-изразителна хромирана радиаторна решетка в стил Aston Martin, по-отчетливо оребрен капак. Изобщо Focus заприлича още повече на големия си брат Mondeo и изглежда по-спортно, по-сериозно, по-агресивно, за което допринасят и новите задни светлини.

Корекциите в пътническата кабина са още по-смели и затова конструкторите на Ford говорят за нов Focus, а не за фейслифт. Кокпитът е станал по-изчистен и по-прегледен, тъй като са елиминирани много от бутоните по него. Останали са превключватели само за климатичната и аудиосистемата. Това не усложнява управлението на различните функции на автомобила, напротив. Можете да задавате команди с бутони от волана, от големия сензорен екран или с глас. Както стана дума в началото, Focus разбира много езици, защото е глобален модел, сглобява се на три континента и се продава в повече от 100 държави. За по-лесна комуникация между човек и машина инженерите са разработили система за диалог с една или няколко прости думи. Когато водачът каже, че е гладен, навигацията автоматично му предлага маршрут до най-близкото заведение за хранене. Когато иска да се обади на мама или на баба, достатъчно е да изрече тези думи и номерът автоматично се набира. Когато иска да им отиде на гости - става по същия начин, щом адресите им са въведени вече веднъж. Изобщо мултимедийната система Sync2 предлага много бърза и лесна интеграция на смартфона и използване на богатите му функции, както и на навигацията. Това спестява време и работа с менютата и подменютата. Казваш, че си гладен, и колата те води към ресторанта. Казваш, че ти е студено, и колата повишава температурата на климатика. Казваш, че ти се слуша Rolling Stones, и колата ти ги пуска през аудиото. Ето така Focus намигва на всички, които обичат да живеят в крак с най-новите технологии в комуникацията.

Покрай многобройните електронни функции обаче водачът не бива да забравя, че това е един от най-приятните модели за шофиране в компактния сегмент и еталон за пътно поведение. Автомобилът реагира още по-точно, бързо и спортно на командите с волана. Променените настройки на окачването и кормилната система повишават прецизността на управление и това проличава в най-пълна степен в извънградски пътища. Focus се справя с тях по образцов начин и защитава реномето си на майстор на завоите. Най-масовият вариант на модела с нашумелия трицилиндров турбомотор 1,0 EcoBoost предлага добра динамика и икономия на гориво. Малкият двигател е компактен, лек (виж карето) и си пасва с механичната скоростна кутия.

В зависимост от оборудването се предлагат и глезотии за водача като камера за движение на заден ход, асистент за автоматично влизане и излизане от паркомястото и система за предупреждение при приближаващи напречно движещи се превозни средства от 40-метрова дистанция. Дори в стандартното си изпълнение Focus никога не е бил толкова добре екипиран, а и списъкът с допълнителните екстри никога не е бил толкова дълъг. Серийно моделът разполага с асистент за потегляне по наклон, мониторинг на налягането в гумите и системата MyKey за настройки на ключа (можете да го програмирате така, че да не се превишава определена скорост, ако давате колата на някой друг). Движението в града става още по-сигурно, тъй като при разсейване на шофьора аварийната спирачка ще предотврати сблъсък със скорост до 50 км/ч.

Песента на трите цилиндъра стана хит

Три цилиндъра и работен обем 1000 кубика на двигателя изглеждат параметри като за малка градска кола. Грешка! Това са характеристиките на може би най-награждавания мотор в последните години 1,0 EcoBoost с турбо на Ford. Той се предлага в две нива на мощност и задвижва не само за Focus, но и за по-голямото Mondeo. По-скромният вариант със 100 конски сили се съчетава във Focus с 5-степенна механична трансмисия, развива максимална скорост 185 км/ч, ускорява от 0 до 100 км/ч за 12,5 секунди и изразходва по каталог 4,3 л в комбиниран цикъл. По-мощната версия със 125 конски сили се свързва с 6-степенни кутии (ръчна и автоматична), развива 193 км/ч, ускорява от 0 до 100 км/ч за 12,2 секунди и консумира 5,4 л. Двигателят работи тихо и енергично, като не се усеща следа от турбодупка. При високи натоварвания и твърде бързо каране става по-шумен и малко по-лаком за бензин. Той е лек и малък, блокът му е с размерите на лист хартия А4, работи с намалено триене и генерира висок въртящ момент от 170 Nm в широк диапазон на оборотите от 1400 до 4500.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили