Зам.-главният прокурор Иван Гешев: Гробна тишина настъпи в мрежата на ало-измамниците (обзор)

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Сузи Денисън, Европейски съвет за външна политика: 100 млн. европейци се колебаят за кого да гласуват

Проф. Иван Литвиненко: Пътеките в педиатрията са най-ниско платените

Христина Шопова: Надграждаме конкурса „За хляба наш…” с много любов и сърце

В пенсията влизат най-добрите доходи (обзор)

Пътешественикът Симеон Идакиев получи голямата награда на изложението „Културен туризъм” в Търново Отличиха общините Разград и Стара Загора за атрактивно и ефективно управление на туристически продукт

Окриха 50 кг кокаин на учебен военноморски кораб в Черна гора

Ограда на поделение се срути в Хасково, има загинал

ДПС обяви листата си за евроизборите Мустафа Карадайъ и Делян Пеевски в челни позиции

Касови апарати с режим „стелт” Превключват на работа с укриване на ДДС с два клавиша

Ангел Джамбазки: Трябва да се реши ромският въпрос, децата трябва да бъдат образовани

Отлагат изборите за ректор на ВТУ за 10 юни Люти скандали тресат висшето учебно заведение в старата столица

Какво е да си Кавалер на музата?

Почина дете, изоставено в пловдивска болница

Таксита на протест срещу „Максим“ (обзор) КЗК събира доказателства, за да спре приложението

Таксиметрови шофьори излязоха на протест на столичния бул. „Цариградско шосе”. Снимка: Булфото

От бранша недоволстват заради нелоялна конкуренция

Менда Стоянова: Решението на проблема е на финала

Таксиметрови шофьори излязоха на протест в София в четвъртък следобед. Шествието премина по бус лентата на бул. “Цариградско шосе”. Протестът е срещу фирмата “Максим”, която според шофьорите извършва таксиметров превоз извън правилата. “Максим” е приложение за споделено пътуване. От бранша са на мнение, че заради него търпят загуби, като и държавата е ощетена, защото много от шофьорите не издават касови бележки, нямат касови апарати и не плащат данъци. Комисията за защита на конкуренцията проверява случая, а срещу приложението се обединиха всички таксиметрови фирми. “Максим” действа на принципа на спряната у нас “Юбер”. Собственикът на сайта е офшорна компания със сървъри извън България. “Максим” е руска и работи у нас от 2014 г., като разчита на модела, при който всеки може да стане шофьор със собствения си автомобил и да кара колкото време желае без да бъде обвързан с договор.

Преди протеста представители на шофьорите преведоха среща с депутати от Комисията по бюджет и финанси и Транспортната комисия в парламента. Процесът по спиране на приложението за нерегламентиран таксиметров превоз не може да завърши толкова бързо, но е на финала си, увери след срещата председателят на Парламентарната комисия по финанси Менда Стоянова. По думите й не е необходима законова промяна, а събиране на достатъчно доказателства за нерегламентираната дейност, за да може КЗК да вземе решение за прекратяването й. От май миналата година Министерство на транспорта, НАП, прокуратурата и автомобилната инспекция действат в тази посока, но доказателствата се събират трудно, през заявки от самото приложение, обясни Стоянова.

“Шофьорите знаят, че работим по сигнала още от миналата година”, заяви зам.-министърът на транспорта Ангел Попов. След жалбата на Съюз “Такси” е бил сформиран екип от Министерство на транспорта, Прокуратурата, НАП, Икономическа полиция, който е готов с резултати и те са, предадени в КЗК, уточни Попов. Той призова гражданите да не използват приложението, защото то не им носи сигурност при пътуването.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. От два дни не съм влизал тук, но още при първият ми коментар за тая бандитска руска фирма и националният ни всекидневник Труд ми казва „Коментирате прекалено бързо!“ Ха-ха-ха-ха-ха-ха! Дабре айде пускайте на коментарите на рубладжиите! То се е видяло, че българите нямат място тук!

    1. Отдыхай,шут.
      Ние работим за левове или в най-лошия случай за евра.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.