На 19 август 2018 да почерпят

Уникална драма в дебюта на Кристиано Роналдо за „Юве“!

Да те цакат с виртуална бира Най-странните приложения за смартфон с милиони потребители

САЩ готвят санкции за фирмите, които участват в „Северен поток-2“

Петрова нива събра хиляди родолюбци

Маримуртра – балкон, надвесен над морето На 50 години създателят на легендарната ботаническа градина напуска бизнеса и се отдава на хобито си

Владимир Путин: Енергетиката е един от приоритетите в сътрудничеството между Русия и Германия

Руби Роуз ще играе супергероиня лесбийка Тя е секси и обича да се татуира

Прокуратурата се зае със смъртта на родилката в Сливен

На 3 септември стачка ще блокира фериботи и кораби в Гърция

Валя Брадшоу – от модните корици в София до Мериленд Вярвам в магията на усмивката и в това, че хората може да стават по-добри, казва моделът, фотограф и дизайнер

Тежък старт за Йоканович и „Фулъм“ във Висшата лига

Доналд Тръмп е уволнил свързаните с разследването на руската намеса в САЩ

Спасители извадиха тялото на 42-а жертва под рухналия мост в италианския град Генуа

120 000 евро отнесе грък за изхвърлени кученца в контейнер за боклук

Техническа грешка, а не „фалшива операция“ е случаят в бургаската болница

Грешка, допусната от технически секретар в „Бургасмед“ без медицинско образование, е причината за репортажа на „Господари на ефира“ заради който премиерът уволни назначения вчера зам.-министър на здравеопазването Стоил Апостолов, който е бивш управител на болницата. Това става ясно от становище на лечебното заведение, изпратено до медиите.

В предаването беше показана пациентка, постъпила в болницата след травма, на която е била направена пункция, а в епикризата е записана извършена операция на коляното.

От болницата посочват, че на пациентката действително е трябвало да бъде направена пункция. Интервенцията е коректно отразена в оперативен протокол, както и в книгата за хирургични операции на Отделението по ортопедия и травматология, се посочва в становището. Грешка обаче е направена в епикризата на пациентката, като тя е допусната от технически секретар, въвеждащ данните в информационната система.

От болницата отбелязват, че длъжността „технически секретар“ не изисква медицинско образование и това може да е причина за объркването на кода на протокола. От там коментират още, че ръководството на лечебното заведение веднага е наложило дисциплинарно наказание на служителя, допуснал грешката, както и на лекарите за неупражнен контрол.

„Лечебното заведение отчита клиничната пътека за извършената пункция и е получила съответното заплащане за нея, а не по друга пътека с по-висока стойност. В случая излъчен в репортажа на „Господари на ефира“ не е налице злоупотреба със средства на НЗОК, а се касае за техническа грешка. За това говори и фактът, че пациентката е пролежала предвиденото време по извършената по клиничната пътека пункция и собственоръчно е подписала информирано съгласие за проведеното лечение“, добавят от болницата.

 

Пълният текст на становището на болницата:

Във връзка с излъчен репортаж в предаването „Господари на eфира“ по Нова телевизия на 10.5.2017г. ръководството на МБАЛ „Бургасмед“ иска да заяви следното:

Пациентката постъпва по спешност за лечение след травма в Отделение по ортопедия и травматология към МБАЛ „Бургасмед“ ЕООД като след снемане на анамнеза и извършен широк набор от инструментални и параклинични изследвания, категорично се установява, че е необходимо да постъпи за лечение по клинична пътека № 219 „Оперативни процедури на таза и долния крайник със среден обем и сложност“ с МКБ 80.16: „*80.16 артротомия на коляно. Други инцизионни процедури на коляно(диагностична пункция). За което пациентката собственоръчно е подписала информирано съгласие.

На 22.11.2016г. на пациентката е извършена интервенцията с посочения по-горе код. Описание на операцията е отразено в Оперативен протокол № 942/22.11.2016г.

След извършена проверка на епикризата от Отделение по Ортопедия и травматология е установена допусната явна фактическа грешка. В епикризата на пациентката относно оперативната интервенция е цитиран погрешен Оперативен протокол № 972/22.11.2016г..

Информация за извършената операция е отразена правилно в Оперативен протокол № 942/22.11.2016г., неразделна част от История на заболяване. Същото се потвърждава от „Книга за хирургични операции в Отделение по ортопедия и травматология“, започната на 20.07.2016г., приключена на 31.12.2016г. В същата книга под № 942 е вписано името на въпросната пациентка и наименование на операцията й по клинична пътека № 219.

Всичко това потвърждава откритата допусната явна фактическа грешка в епикризата на пациентката от страна на техническия секретар въвеждащ данните в информационната система. Същата е подписана от лекуващия лекар и началника на отделението. Длъжността „технически секретар“ не изисква медицинско образование. Лицето заснето със скрита камера няма компетентността да коментира проведеното лечение и медицинските документи. Поради това и високата стойност на документа ръководството на лечебното заведение веднага наложи дисциплинарно наказание на служителя допуснал грешката, както и на лекарите за неупражнен контрол.

МБАЛ „Бургасмед“ е болнично лечебно заведение, което се стреми да предоставя висококачествено медицинско обслужване и добри битови условия на своите пациенти.

Гореизложеното показва, че в конкретния случай, излъчен в репортажа на „Господари на ефира“ не е налице злоупотреба със средства на НЗОК, а се касае за техническа грешка. За това говори и факта, че пациентката е пролежала предвиденото време по извършената по клиничната пътека пункция и собственоръчно е подписала информирано съгласие за проведеното лечение. МБАЛ „Бургасмед“ отчита клиничната пътека за извършената пункция и е получила съответното заплащане за нея, а не по друга пътека с по-висока стойност.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. и ако ги нямаше „Господарите“,всичко щеше да се скрие!!!!Крадци и разбойници!!! като ги хванат в крачка ,почват да се обясняват като малки деца!!!

  2. Колкото и да се обясняват, докато не видя по „Господарите“ истината с очите си – няма да повярвам. НЕ ВИ ВЯРВАМЕ, БРЕ!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.