Глобиха над 43 000 шофьори от началото на акция „Зима“

Италианска светкавица с мощността на 819 коня Sian е първият хибрид на Lamborghini и най-мощният модел на марката

Какво правят пенсионери в публичен дом?

Все още се издирва мъжът, който нападна и рани жена при обир в газстанция в София

Елизабет Хърли: Страстта е полезна за здравето

Днес е Световният ден в памет на жертвите от катастрофи

Мъж уби три от децата си и съпругата си в Сан Диего, след което се самоуби

Зодиите на пътя

На 17 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за неделя, 17.11.2019

Жена е била ранена при въоръжен обир на газстанция в София

Хиляди се събраха на протест срещу Николас Мадуро във Венецуела

Зловещият Какамо – между легендите и историята Каменното орлово гнездо сякаш е обитавано от призраци

Конят, който предизвика катастрофа със 7 ранени, е безстопанствен

Родителите на починалото 3-годишно дете: Лекарите виждаха, че умира

Течните горива все още нямат по-добра алтернатива

Валентин Златев, председател на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) и министърът на енергетиката Темунужка Петкова откриха форума, организиран от FuelsEurope и асоциацията за перспективата на горивата.Снима: Цветан Томчев

„Климатичните изменения в световен мащаб налагат преминаване към нисковъглеродна икономика. Този преход обаче ще трябва да се извърши с еднаква скорост и по един и същи начин във всички сектори“, коментира Валентин Златев, председател на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) по време съвместна конференция с FuelsEurope.

Събитието се фокусира към стратегията на рафиниращата индустрия до 2050 г. и прехода от течните горива към други суровини. Част от идеите, които обсъдиха водещите експерти в енергетиката, включваха използването на остатъчна топлина като енергия, намаляване на консумацията на петролните горива, съответно замяната им с възобновяеми суровини, както и подобряване на ефективността в рафинериите.

По думите на Златев декарбонизацията на транспорта е голямо предизвикателство, липсата на технологични алтернативи в авиацията, водния и тежкотоварния транспорт отново открояват съществената роля на течните горива. Затова и търсенето им няма да спре в дългосрочен план, уточни председателят на БПГА и допълни, че засега няма по-добра алтернатива в основните икономически сектори.

„Въпреки това съвременните предизвикателства пред околната среда повдигат множество въпроси. Петролът има множество приложения в много индустрии, но все още търсенето е главно от транспортния сектор. В същото време електрическите автомобили стават все по-популярни, затова и множество експерти обмислят дали и колко петролът е задържи позициите си като най-широко използваният източник на енергия от превозните средства“, допълни Златев.

Председателят на БПГА заяви, че електромобилите придобиват все повече значителен дял при продажбата на автомобили, но още се знае дали би могло да се вгради една работеща технология и за всички останали сектори.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Живеем в безкраен океан от електричество, достъпно и безплатно. Но за определени сили на Земята е неприемливо човечеството да ползва безплатна електроенергия, защото хората трябва да робуват на тях. Но на тях времето им изтича, Бог не е създал човека по свой образ и подобие, за да робува безкрайно на мрака.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.