50,5% е средната избирателна активност в Евросъюза

Ето какви са резултатите от изборите за Европейски парламент на базата на вота във всички държави членки

ЦИК при 51% обработени протоколи: ГЕРБ – 30,76%, БСП – 25,32% "Демократична България" засега прескача бариерата с вота от чужбина

Вижте резултатите от европейските избори на базата на вота в 27 държави

„Алфа Рисърч“ от 100% паралелно преброяване: „Демократична България“ не прескача бариерата, ВМРО вкарва втори евродепутат

„Галъп интернешънъл“ от 100% паралелно преброяване: Пет български формации в Европарламента

На 27 май 2019 да почерпят

Кънчо и Андрей отново на висота

Сериозен провал на социологическите прогнози

Рекордна избирателна активност в ЕС Едва една четвърт от българите отидоха до урните

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 27 май 2019

Сергей Станишев: Пак изпуснахме победата като през 2017-а Вместо единна кампания, имахме паралелни кампании на всички кандидати, каза 5-ият в листата на БСП

Борисов след изборната победа: Съзнавам, че нашите грешки, макар и осъзнати, може да ги поправим само с много работа

Управляващата „Право и справедливост“ спечели изборите в Полша

ВМРО ще инициира среща на всички избрани за евродепутати от България

Третият мост на Дунав облекчава северната ни граница Проекта коментира проф. Андрей Захариев от Стопанската академия в Свищов

Разполагането на моста в урбанизирана територия постига множество стратегически характеристики като близост до всички транспортни трасета през Свищов в дестинации Плевен, Русе и Велико Търново.

Съоръжението е между градовете Зимнич и Свищов

Управата на община Свищов и цялата общественост от дни са в усилена подготовка за предстоящата първа копка на трети мост над Дунав. На заседание на правителството на Румъния на 18 април бе одобрен меморандум за строителство на новото съоръжение между градовете Зимнич и Свищов. Мостът пряко ще свърже новата румънска дунавска магистрала А6 при град Александрия, който е административен център на област Телеорман.

“Аргументите на румънското правителство са обусловени от нарастващия интензивен трафик, търговски обмен и транзит. При сегашните инфраструктурни условия преминаването на р. Дунав само при Русе и Видин е затруднено”, .коментира проф. Андрей Захариев, ръководител на катедра “Финанси и кредит” към Стопанската академия “Д. А. Ценов” в Свищов.

Той допълва, че бъдещото съоръжение доби популярност като мост “Дунав Юг” заради уникалната локация в най-южната точка на плавателната река по картата на Европа.

“Междудържавното съгласие за моста може да се определи като силен регионален финал на председателствата на Съвета на ЕС от страна на България и Румъния в периода 2018 – 2019 година”, казва проф. Захариев.

Идеята за мост при Свищов има своята история в годините. Още при освобождението на града на 27 юни 1877 г. реката е форсирана чрез понтонен мост, изграден от Зимнич към Свищов. Построената кейова стена на порт Свищов от немската армия по време на Втората световна война прави от пристанището най-високо разположеното съоръжение спрямо кота нула на водния стълб на реката. По-късно през 20 век инженерно-сапьорното поделение при Свищов е имало налична техническа екипировка за форсирано изграждане на понтонен мост с отбранителни цели.

“Съоръжението между Свищов и Зимнич ще остане в историята като силен финал на председателствата на Съвета на ЕС от страна на България и Румъния”, казва проф. Андрей Захариев.

“През 2014 г. в Свищовската академия на международна конференция с подкрепата на Съюза на икономистите в България, Фондация “Конрад Аденауер” и правителството на немската провинция Баден-Вюртенберг бе дадена категорична обосновка за нова ключова политика на ниво ЕС и Дунавския регион. Тя предвижда преодоляване на дефицита на транспортни възможности на българо-румънския участък на р. Дунав чрез инвестиции – публични, частни или публично-частни в нова инфраструктура, включваща пет нови моста – Оряхово, Никопол, Свищов, Тутракан и Силистра, както и удвояване на капацитета на моста Русе-Гюргево, допълващ европейската мрежа TEN-T за континентален (Север-Юг) и междуконтинентален (Европа-Азия) превоз на хора и стоки”, сподели проф. Захариев.

“Свищов е най-южната точка на реката, като разстоянието между Егейско море и Дунав е най-кратко. Българският бряг в района около Свищов-Зимнич е висок и подходящ за изграждане на мостово съоръжение със значителни спестявания на средства за прилагане на алпийски подход към моста за неговия надводен участък. Свищов се намира в центъра на Северния централен район за планиране, чиято пътна мрежа е на второ място по гъстота в страната, а в централната му част е съсредоточена една четвърт от железопътната мрежа в района. Градът е едно от най-големите речни пристанища. Успешно функционира и фериботен терминал Свищов-Зимнич, свързващ пътните мрежи на България и Румъния. Летище Горна Оряховица предлага възможност за връзка с въздушен транспорт. Това са добри предпоставки за развитие и на модерен интермодален комплекс. Има железопътна инфраструктура от двете страни на границата. Чрез жп линията Зимнич-Александрия се пресичат Карпатите, а чрез жп трасето Свищов-Левски се прави връзка с железопътната мрежа на България”, изброява проф. Захариев.

По думите му с прокарването на тунел под връх Шипка се повишава атрактивността на маршрутите с направление север-юг в централната част на България.

Изтъкнатият финансист изтъква, че мостът Свищов-Зимнич определя и автомобилния поток, който би го ползвал.

“По двете дестинации се постига съкращаване на пробега средно с 31 км. При пътуване през Свищов движението се насочва на запад от Букурещ, което позволява да се ускорят превозите в направление север – юг. Редуцира се замърсяването на въздуха и се намаляват тежките задръствания по околовръстното шосе на румънската столица. От прилежащите терени като най-подходящ се определя територията на бившето военно поделение, разположено източно от пристанище Свищов и противостоящо на незастроен румънски терен между пристанището и фериботния комплекс на Зимнич. Двата терена нямат никакви конфликтни показатели по Натура 2000, за разлика от всички други алтернативни локации за трети мост между България и Румъния”, уточнява професорът.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. И седем моста да направим, докато не се сменят дюмбелите на КППто, ще е все тая…..
    По два (2) часа трае смяната на митничарите. Два часа седим десетки коли и камиони на румънското КПП, където са БГ митничарите. Това е всеки път!!
    И самолет сме изтървали заради тях. И това е ВЪТРЕШНА граница!!

    ДИСЦИПЛИНАРНИ УВОЛНЕНИЯ им трябва на целите смени.
    С началниците им в софия, включително.
    Ненаяли се безхаберници !!

  2. Защо не правят и втори мост Русе – Гюргево, нали такъв мост ще бъде платен с европейски пари? Да ама там възможностите за кражба са по-малко!

  3. Като ще е с наши пари, най-добре е да се направи ВЕЦ „Никопол-Турну Магурели“. Тоя проект отлежава готов вече 40 години.От румънска страна има доста направено реално. Такова съоръжение ще дава по 1000 Мгвт екологичен ток на всяка от държавите, ще се регулират ниските води по долното течение на Дунав, което ще доведе до нарастване на интензитета и сигурността на корабоплаването. А това последното е най-желано в ЕС с оглед разтоварване на шосейните транспортни коридори, та затова и финансиране могат да отпуснат. Да не говорим, че по стената ще си минава шосейно и ЖП трасе. Мислете преди първосигнално да дърпате чергата към своите крака, господин Професоре !

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.