На 24 юли 2019 да почерпят

Том Харди – красавецът с грозните роли Британецът е една от знаменитостите на съвременното кино

Румънската премиерка ще се кандидатира за президент

ФБР разследва 1000 опита за кражба на интелектуална собственост от китайци

Задържаха шеф от фирмата, в която работи Кристиян Бойков

Заев: Груевски присвояваше чужда история Припомни, че предишната власт в Скопие е провела масова операция, наречена антиквизация

670 евро глоба за тениска с щампа на марихуана в Хърватия

Френските власти разследват слух, че водата в Париж е отровена

В САЩ избраха военен министър

Експерт: На софтуерните специалисти да се преподава и етика

Жълт код за гръмотевични бури в 4 области утре

Тръмп: ЕС ни убива в търговията

Европейските консерватори и реформисти на среща с транспортните министри на България, Унгария, Латвия, Литва и Полша

Джелял ще получи възмездие за злините си

Любовният бизнес цъфти на Север, на Юг – джендъри на плажа

Третокласните пътища отпадат от тол системата Близо 6 хиляди километра в България ще бъдат платени

Рамките по основните магистралите и първокласните пътища трябва да са готови до 16 август

Превозвачи и държава ще се срещнат отново на 16 август, когато започнат тестовете

Автобусите по редовните линии ще пътуват безплатно

Третокласните пътища ще отпадната от тол системата, въпреки че бяха включени в първоначалния план на Регионалното министерство. Зам.-министър Николай Нанков увери представителите на бранша по време на Обществения консултативен съвет, че за тях няма да се плащат такси.

От транспортните фирми обаче, искат от системата да бъдат премахнати и второкласните пътища. От бранша са доволни от напредъка в разговорите и се надяват и на втората среща – на 16 август, когато системата тръгва в тестови режим, да бъдат изчистени още проблеми. От австрийската фирма “Капш”, която ги изгражда, са приели с разбиране тревогата на превозвачите и до началото на тестовете рамките по основните пътища ще бъдат готови. Общо 10 хил. км ще обхване електронната система, като 5900 км. от тях ще бъдат платени. Камерите и сензорите по останалите 4100 км. ще помагат на МВР за контрол на трафика.

Предложената цена на километър е 39 ст. за Евро 01 и 26 ст. за Евро 06. Въпросът с бордовите устройства също е намерил решение. Директорът на Националното ТОЛ управление проф. Олег Асенов е уверил превозвачите, че вече има 70 GPS доставчика, които са регистрирани. По отнвошение на електронното распространение на винетки и тол такси, 3 фирми още очакват да сключат договор с АПИ и така ще станат общо 4. “Темата с монопол по отношение на предоставяните услуги не звучи сериозно”, заяви зам.-министър Николай Нанков. “Очакваме предоставянето на документи и сключването на договор в максимално бързи срокове, ако не днес, то в понеделник или вторник”, каза той.

 

Димитър Димитров, председател на камарата на автомобилните превозвачи:

Настояваме да започнем постепенно с цена 6 стотинки на километър

Димитър Димитров

“Нашето настояване е да се започна с доста по-ниска цена – между 6 и 9 ст. на киломертър за най-тежките автомобили, като сме взели немската цена и сме я редуцирали спрямо брутния вътрешен продукт на глава от населението. Почти в цяла Европа цената е по-ниска. Която и страна да хванете най-много 10-12% от пътищата имат тол. Това означава, че винаги има алтернативен път и вътрешната икономика се обслужва по тези безплатни пътища, което води до намаляване цената като цяло. В Унгария целият транзитен трафик минава през участъците, където се заплаща тол. Да, там се пътува удобно и луксозно, но се плаща. Ти ще си в нарушение, ако слезеш на алтернативен безплатен път. Но по него спокойно могат да пътуват унгарските превозвачи.

Настояхме пред държавата да бъде измислен някакъв механизъм, за да бъде защитен националния интерес и българските превозвачи. В Германия местните превозвачи получават държавна субсидия. В Италия пък е запазено изключителното право само местните да возят извънгабаритни товари, което не е разрешено за чуждестванните превозвачи. Има и един доста голям контингент от превози, подсигурени само за италиански превозвачи.

Въпросът е българската държава каква стратегия и какви стъпки ще предприеме за облекчаване на нашите превозвачи, за да не се прехвърля цялата тази цена върху потребителите. Защото ако се кара хляб в едно село и за всеки курс дотам и обратно трябва да се плаща тол такса, това ще се отрази и на цената на хляба. Да не говорим за транспортирането на гориво, защото ако то скочи, ще се вдигне цената на всичко”, коментира Димитър Димитров.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.