Откриха изложба на съвременно българско изкуство в Европейския парламент

15-годишен е открил стрелбата в училището в Кентъки Загинали са момче и момиче

Румен Порожанов: Земеделските производители трябва да получават справедлива цена за продуктите си

България на 56 място в класация на най-добрите страни в света

Скандал със зетя на Орбан може да струва на Унгария €43,7 млн. ОЛАФ готви глоба на Будапеща за злоупотреба с еврофондове

Фалстарт на делото срещу Ченалова

КЕВР: Спекулация са твърденията за драстично поскъпване на тока за бита

Съдът в Румъния определи като неприемливи части от промените в правосъдното законодателство

Предсрочни президентски избори във Венецуела до края на април

Еманюел Макрон ще се срещне с Доналд Тръмп края на април

Разпитаха американския правосъден министър във връзка с евентуалната руска намеса на изборите в САЩ

Българският филм „Ага“ ще закрие кинофестивала „Берлинале“

Организацията “Шалом”: Законът трябва да осигури право на собствена изява

Екатерина Захариева: ЕК е отпуснала средства за комуникационната сигурност на Западните Балкани

Хиляди левове се харчат за спасителни акции у нас

Трима ранени в тежка катастрофа в София

Снимка БТВ

Трима души са ранени, след като тази вечер автомобил се заби в бетонен стълб на бул. „Асен Йорданов“ в София. По първоначални сведения велосипедист отнел предимството на лека кола, шофьорът направил рязка маневра, за да не удари велосипедиста, съобщи БТВ.

Сериозно пострадали са трима души, пътували в колата. Те са откарани в болница с тежки травми.

По неофициална информация лекият автомобил се е движил с висока скорост.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (7)

  1. Има един безспорен факт е че в България водачите на МПС нямат велосипедиста за участник в движението, а по дефиниция той е пълноправен такъв, носейки своите задължения и отговорности. Велосипедиста във над 90% от случаите бива притискан от водачите на МПС плътно към бордюрите на шосето, същите не се съобразяват че велосипедиста има право да заема около 1.20 метра широчина от най дясната част на пътното платно. Също така водачите на МПС не взимат предвид широчината на кормилата на велосипедите когато заобикалят въпросните участници в движението. Съвсем друг е въпроса че в БГ 90% изобщо не са наясно със правилото за навлизане в кръстовищте, когато въпросното такова под основният знак има второстепенен такъв с табела Т13 и се кара директно с презумция за идване от път с предимство – 100% неправилно – но водачите така са били обучени – те нямат вина за това. Никой не спазва точно правилата в този случай описани в закона за движение по пътищята както и в неговото приложение, защото тяхното тълкувание от двузначно въпреки че текстовете са сравнително ясно написани. Не защитавам нито една от страните взела участие в произшествието – изразявам гледната си точка като страничен наблюдател в ежедневието на не едно или 2 подобни събития.

  2. От много години никой не се грижи за обучението и културата на движение на велосипедистите. Даже и родителите. Всеки който си купи велосипед , знаейки, че няма нужда от свидетелство за управление , го яха здраво навсякъде и се включва в движението. Безброй са случаите когато кара по тротуари, по площади, пешеходни зони и пешеходни пътеки НА ХОД. Не се спазват елементарни правила за движение в дясно до 1.0м ! от бурдюра, пресичане с показване с ръка и още ред други нередности. Общото ми мнение, че и в тази категория „водачи“ е настъпила пълна анархия и слободия поради липса контрол и санкции. Някои са направо нагли ! Няма да се връщам назад, когато се изискваше велосипеда да има номер, да е оборудван и да има чичковци доброволни сътрудници за контрол ! Затова призовавам родителите – при закупуване на велосипед на вашите деца , създайте им първоначален навик на ред, това ще е и в тяхна полза. Ако някой си спомня имаше в доста градове специални площадки за обучение на млади велосипедисти , не е невъзможно и сега да се направят по едикакви си проекти !

  3. Криворазбраната цивиливизация 🙂 налази и велосипедистите, и то със страшна сила. Случки десетки. Липсват обучение, контрол и санкции.
    Синът ми ми се сърдеше, че го карам да слиза от колелото на пешеходна пътека – никой не правел така… А имаше в училище часове по безопасност на движението, но колко ги учат, е видно.

  4. Драги водачи на МПС много ама много внимавайте когато видите велосипедисти те не ПОЗНАВАТ правилата за движение и всичко може да се очаква от тях.

  5. Аз бях там, имаше много хора които помагаха на пожарникарите да отворят колата…велосипедистът е избягал след като е видял какво се случи с колата. Положението не беше приятно за гледане дано хората вътре се оправят.

  6. Ако трябва да сме напълно честни истината е че в България обучението и на водачи на МПС и на пешеходци и на велосипедисти е под всякаква критика. Напълно съм съгласен че културата на доста голяма част от велосипедистите е крайно ниска – доста голяма част от тях не посочват наистина посоките на движение, камоли пък знак за спиране. Да велосипедеистите карат по тротоари – така е, но има и шофьори които подканват велосипедистите да карат по тротоарите – дори в някои случаи има закани за физическа саморазправа придружени с не малко псувни обиди и уронване на личното достойнство.
    Както написах и преди над 90% от шофьорите притискат велосипедисти да карат максимално плътно вдясно – дори бутат към бордюрите – някои го правят съзнателно, други несъзнателно и несъобразявайки габаритите на велосипеда. В случаи когато велосипедист е принуден да заобиколи дупка на пътното платно или препятствие намиращо се пред него самият когато същият е принуждаван от шофьор да премине през дупката или да се удари в бордюр ситуацията е не по малко различна от отнемане на предимство и предпоставки за сериозен инцидент винаги присъстват. Има и друг аспект на нещата – на велоалеите и в зони където велоалетите продължават успоредно на пешеходни пътеки където велосипедиста не е длъжен да слезне от велосипеда абсолютно винаги преминават пешеходци именно във тези зони без изобщо да се съобразяват че въпросните такива изобщо не са обособени за тях. В този случай пешеходците също създават предпоставки за ПТП било леко или теко въпросното такова. Жалко е когато млади хора берат душа или загиват в следствие на такъв род инциденти, които са породени от неграмотни водачи на превозни средства. Както написах истината е че двете страни като участници в движението са крайно неграмотни и изключително слабо обучени.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.