Три коли в една каросерия чертаят бъдещето

Хибрид, Plug-In хибрид или електромобил – както ви харесва

Всички възможни задвижващи електрифицирани алтернативи на двигателя с вътрешно горене в един модел. Към момента това се предлага единствено от Hyundai. Новият компактен хечбек Ioniq се продава като хибрид, като Plug-In хибрид и като електромобил. Това са три различни технически концепции, облечени в еднаква ламаринена опаковка. Обща е идеята за икономично и екологично пътуване, каквато е последната тенденцията в автомобилната индустрия. С мисъл за бъдещето купувачите избират своя вариант според потребностите си с чистата съвест, че няма да замърсяват околната среда.

Най-напред Hyundai пусна на пазара хибридния модел Ioniq Hybrid, който спечели наградата за екологичен автомобил на България за 2017 г. Той прокара пътя за следващите две версии и запозна масовия потребител с футуристичния дизайн и качествата на това превозно средство. На външен вид каросерията на трите варианта изглежда една и съща, но всъщност се отличава по някои детайли като оформлението на радиаторната решетка. С универсалните си размери (дължина 4,47 м, междуосие 2,70 м) хечбекът влиза в конкуретния компактен сегмент за купувачи, които в повечето случаи разчитат на една кола в семейството. Авангардният дизайн и атлетичните форми веднага се набиват в очи и създват респект сред останалите участници в движението. Модерните биксенонови фарове и характерните LED светлини категорично заявяват силния характер на Ioniq, когато ги зърнеш в огледалото за обратно виждане.

Пътническата кабина съчетава практичността за всекидневна употреба с хайтек функции като големи цветни екрани, безжично зареждане на смартфони, променящо се изображение на централния информационен прибор в зависимост от режима на шофиране. Накратко – с влизането в Ioniq сякаш правиш няколко крачки напред в бъдещето, защото такива ще бъдат повечето коли след няколко години. Шофирането е лесно и приятно, свиква се бързо независимо какъв тип задвижване работи под ламарините.

Най-близък до конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене е хибридният вариант Ioniq Hybrid. Неговият силов тракт се състои от 4-цилиндров бензинов мотор 1,6 GDI с водещ в класа си коефициент от топлинна ефективност (40%) и електрически агрегат. Бензиновият двигател генерира мощност 105 конски сили и въртящ момент 147 Nm, електрическият – 43,5 конски сили и 170 Nm. Хибридният пакет осигурява на автомобила обща мощност 141 конски сили и 265 Nm, които са достатъчни за максимална скорост 185 км/ч. Литиево-йонната батерия с ресурс 1,56 киловата се зарежда по време на движение, тоест водачът има задължението да сипва само гориво в резервоара. В реални условия електромоторът подпомага бензиновия двигател, гарантира висок въртящ момент и бърз спринт, а освен това сваля разхода на бензин под 4 л/100 км в смесен цикъл. Автоматичната 6-степенна трансмисия с двоен съединител облекчава значително работата на водача, особено в градска среда.

При варианта Plug-In хибрид батерията е с по-голям ресурс от 8,9 киловата и се зарежда не само при движение, но и с щепсел от стандартната електрическа мрежа или от специализирани станции. Само на ток Ioniq изминава до 63 км със скорост до 120 км/ч. Така кратките всекидневни пътувания в града могат да се извършват в електрически режим, без да се включва бензиновият мотор, който е същият 1,6-литров GDI с мощност. Ресурсът на електродвигателя обаче е по-висок, макар се системната мощност и максималната скорост остават сходни с тези на пълния хибрид 141 конски сили и 178 км/ч. При Plug-In варианта консумацията на гориво е още по-ниска и със заредена батерия са нужни малко повече от литър бензин за изминаването на 100 км.

Изцяло електрическият модел Ioniq Electric е най-купуваният от трите варианта в Европа. Той е оборудван с най-мощната литиево-йонно полимерна батерия с капацитет 28 киловатчаса, която осигурява пробег от 250 км с едно зареждане. Електромоторът генерира ресурс от 120 конски сили, но усещането при шофиране е за значително повече коне. Това се дължи на високият въртящ момент от 265 Nm, който е наличен в момента на натискане на педала на газта, тъй като двигателят е на ток и няма нужда от развъртане до по-високи обороти. Безшумното и стремително ускорение до максималната скорост от 165 км/ч носят тръпка на водача и пътниците. Не се налага и смяна на предавките, тъй като няма нужда от скоростна кутия. Електрическият Ioniq е най-смелият скок на Hyundai към мобилността в бъдещето, а пазарният успех на този модел е доказателство за правилната работа на конструкторите и стратезите в корейския гигант.

Най-добрата аеродинамика

Рециклирани материали в купето

Новият Hyundai Ioniq е най-аеродинамичният модел в компактния сегмент с коефициент на челно съпротивление 0,24. Обтекаемата каросерия дава своя принос за екстремно ниския разход на гориво при хибридните варианти и за по-дълъг пробег при електрическия.

Производителят предлага най-модерните електронни системи в помощ на водача – от адаптивен темпомат до асистент за движение в избраната лента. Смартфоните се интегрират и използват лесно по време на движение. В името на опазването на околната среда в интериора са използвани екоматериали като рециклирани пластмаси и текстил от захарна тръстика. Удивително е колко висококачествени са те и какъв уют създават в пътническата кабина.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили