Tри ракети са изстреляни от Ивицата Газа към Израел

Духовният код на България, народа и азбуката

Тамплиерите отличиха Георги Иванов с приз за рицарство

Коледна приказка в Антверпен

Тяло на жена е намерено в морето в Бургас

Северна Корея: Разговорите за денуклеаризация със САЩ са „извън масата за преговори“

Пожар гори в общежитие в Студентски град в София

Пътнически влак дерайлира край Кърджали

Бастнезитът знае за какво мечтаеш Бижутата с него се броят на пръсти

Поледицата прати близо 100 души в „Пирогов“

Интензивен трафик на ГКПП „Капитан Андреево“ и ГКПП „Дунав мост – Русе“

Туск предупреди Макрон за отношението му към Западните Балкани

Македонски автобус се преобърна в Сърбия, 26 души са ранени (СНИМКИ)

Три земетресения на гръцкия остров Крит

Екатерина Захариева: Изказването на Путин за „Турски поток“ и изгоненият български дипломат нямат общо

Тръгна подписка за незабавно строителство на магистрала през Кресненското дефиле 77 жертви на опасния път за 4 години

Кресненско дефиле

Стартира подписка за с призив за незабавно изграждане на магистрала през Кресненското дефиле. Това обяви Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, на пресконференция с още 15 неправителствени организации.

По думите му годишно държавата губи милиард и половина лева от пътни инциденти. „Това включва медицинското обслужване, както и увредената инфраструктура. Ако успеем да намалим тази негативна тенденция, ще можем да съхраним стотици милиони“, допълни Тодоров.

От асоциацията изнесоха данни, според които за четирите години от 2012 г. до 2016-та в Кресненското дефиле и пътя Благоевград-Сандански при катастрофи са загинали 77 човека, а 419 са ранени.

Участниците обявиха, че подкрепят варианта, който предвижда запазване на едната лента в посока Гърция и изграждане на обход източно от Кресна, но подчертаха, че проектът не бива да отнема поминъка на местните хора.

Те се обединиха и около това, че вариантът с тунел през Кресненското дефиле е неприемлив заради земетръсната зона, в която ще се намира той и урановите находища, които правят земната маса радиоактивна заради наличието на радон.

„Най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета – в посока София да се качи източно от дефилето, а в обратна посока – да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите“, коментира междувременно в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той припомни, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.

Ако до май-юни 2019 г. нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране, припомни Нанков.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Най-доброто решение са множество къси тунели – 7 тунела х 1.5 км, ниско в самото дефиле. Няма да се навлиза в урановите скали и всичко ще бъде чисто и екологично. Старият път може да се затвори до Стара Кресна. Така само в малка част от дефилето остава трафик.
    Останалото се пуска само когато се налага някакъв ремонт на магистралата!

    Тунелите понеже ще са къси, ще имат по-занижени изисквания към поддръжка, вентилация, отток на водите.

    Оставяне на движението в дефилето не бива да се допуска!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.