Нинова: Решението за мораториум върху новите молекули е на Бойко Борисов

Цветан Цветанов направи оглед на инфраструктурни обекти в Казанлък

Елтън Джон ще бъде почетен с концерт през януари

Изолация на блок в Студентски град падна пред входа на сградата Няма жертви и пострадали

Изпращат бившия румънски крал Михай в последния му път

Бойко Борисов: Аз съм с две ръце „за“ втори лифт в Банско Чета само директивите на Брюксел, заяви премиерът

Профилактиката е най-доброто лечение В това е убедена Марияна Бочева, която идва от Канада при д-р Емилова

Тропическа буря причини наводнения и свлачища на Филипините

Откриха сезона в Банско със забавни състезания, музика, танци и добро настроение

Откриха мъртъв най-големия син на бившия турски премиер Месут Йълмаз

Харви Уайнстийн отхвърли обвиненията, че очернил Ашли Джъд и Мира Сорвино

Еманюел Макрон ще празнува рождения си ден във френски дворец

Преизбраха Хорст Зеехофер за председател на ХСС

Естония приключва европредседателството си с излишък в бюджета

Николай Нанков: ВиК оператори планират до 40% намаляване на загубите на вода

Тръгна подписка за незабавно строителство на магистрала през Кресненското дефиле 77 жертви на опасния път за 4 години

Стартира подписка за с призив за незабавно изграждане на магистрала през Кресненското дефиле. Това обяви Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, на пресконференция с още 15 неправителствени организации.

По думите му годишно държавата губи милиард и половина лева от пътни инциденти. „Това включва медицинското обслужване, както и увредената инфраструктура. Ако успеем да намалим тази негативна тенденция, ще можем да съхраним стотици милиони“, допълни Тодоров.

От асоциацията изнесоха данни, според които за четирите години от 2012 г. до 2016-та в Кресненското дефиле и пътя Благоевград-Сандански при катастрофи са загинали 77 човека, а 419 са ранени.

Участниците обявиха, че подкрепят варианта, който предвижда запазване на едната лента в посока Гърция и изграждане на обход източно от Кресна, но подчертаха, че проектът не бива да отнема поминъка на местните хора.

Те се обединиха и около това, че вариантът с тунел през Кресненското дефиле е неприемлив заради земетръсната зона, в която ще се намира той и урановите находища, които правят земната маса радиоактивна заради наличието на радон.

„Най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета – в посока София да се качи източно от дефилето, а в обратна посока – да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите“, коментира междувременно в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той припомни, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.

Ако до май-юни 2019 г. нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране, припомни Нанков.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Най-доброто решение са множество къси тунели – 7 тунела х 1.5 км, ниско в самото дефиле. Няма да се навлиза в урановите скали и всичко ще бъде чисто и екологично. Старият път може да се затвори до Стара Кресна. Така само в малка част от дефилето остава трафик.
    Останалото се пуска само когато се налага някакъв ремонт на магистралата!

    Тунелите понеже ще са къси, ще имат по-занижени изисквания към поддръжка, вентилация, отток на водите.

    Оставяне на движението в дефилето не бива да се допуска!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.