24 863 са регистрираните без работа в Северозапада

Нинова: Гинка от Пазарджик купи ЧЕЗ?! Толкова ли няма държавата 300 милиона, попита лидерът на БСП

Волен Сидеров: Всичко в коалицията е наред, надявам се да се виждаме по-често Нямаме абсолютно никакви разминавания, заяви Цветан Цветанов

Проф. Емил Ботев: Успешните прогнози за земетресения са под 10%

Иззеха пушката на 68-годишен хулиган, стрелял по котките на съседа

Глобиха управителка на заведение с 2000 лева заради непълнолетни деца

Истанбулската конвенция отключи дебат, който нашето общество отлага с десетилетия

Полицията иззе амфетамин, метаамфетамин и марихуана в Търновско Дрогата е намерена при специализирани полицейски операции в региона

Ученик с диабет помогна в благотворителна кампания за болно момче от Търново

Делян Добрев за купувача на ЧЕЗ в България: Първоначално ми се стори като фалшива новина Вероятно и ДАНС ще го провери, заяви депутатът от ГЕРБ

Полицай почина след сблъсъци между футболни фенове

118 научни работници са участвали в 23 одобрени и финансирани проекта в Стопанската академия в Свищов Висшето училище представи резултатите от научноизследователските си дейност

Ангелкова: Работим активно за привличане на инвестиции

Къща едва не затрупа 5-членно семейство в Свищов Огнеборци и общинари спасиха фамилията с 3 невръстни деца

Жена изгоря в спалнята си

Тръгна подписка за незабавно строителство на магистрала през Кресненското дефиле 77 жертви на опасния път за 4 години

Стартира подписка за с призив за незабавно изграждане на магистрала през Кресненското дефиле. Това обяви Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, на пресконференция с още 15 неправителствени организации.

По думите му годишно държавата губи милиард и половина лева от пътни инциденти. “Това включва медицинското обслужване, както и увредената инфраструктура. Ако успеем да намалим тази негативна тенденция, ще можем да съхраним стотици милиони”, допълни Тодоров.

От асоциацията изнесоха данни, според които за четирите години от 2012 г. до 2016-та в Кресненското дефиле и пътя Благоевград-Сандански при катастрофи са загинали 77 човека, а 419 са ранени.

Участниците обявиха, че подкрепят варианта, който предвижда запазване на едната лента в посока Гърция и изграждане на обход източно от Кресна, но подчертаха, че проектът не бива да отнема поминъка на местните хора.

Те се обединиха и около това, че вариантът с тунел през Кресненското дефиле е неприемлив заради земетръсната зона, в която ще се намира той и урановите находища, които правят земната маса радиоактивна заради наличието на радон.

“Най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета – в посока София да се качи източно от дефилето, а в обратна посока – да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите”, коментира междувременно в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той припомни, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.

Ако до май-юни 2019 г. нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране, припомни Нанков.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Най-доброто решение са множество къси тунели – 7 тунела х 1.5 км, ниско в самото дефиле. Няма да се навлиза в урановите скали и всичко ще бъде чисто и екологично. Старият път може да се затвори до Стара Кресна. Така само в малка част от дефилето остава трафик.
    Останалото се пуска само когато се налага някакъв ремонт на магистралата!

    Тунелите понеже ще са къси, ще имат по-занижени изисквания към поддръжка, вентилация, отток на водите.

    Оставяне на движението в дефилето не бива да се допуска!

Отговорете