Поръчваме по интернет стоки от столични пазари Планира се ремонт на Женския пазар и първият пазар изцяло за български стоки

Входът за Столичния зоопарк става 6 лв. Строят нови заграждения за чакали и хиеновидни кучета

Сблъсък между две коли уби мъж и жена в Ловешко

40 деца са блокирани на хижа „Алеко“ на Витоша заради непочистен път

286 екобомби цъкат в складове с отрови За унищожаването им трябват милиони левове

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 17 декември 2018

Луис Гарсия, европейски шампион от 2005 година, ексклузивно пред „Труд“: „Ливърпул“ подцени ЦСКА и за малко много да съжалява

Силният снеговалеж и непочистените пътища оставиха стотици хора в задръствания (СНИМКИ и ВИДЕО)

Сменят и софтуера към касовите апарати 4 лв. на месец за програма за управление на продажбите

Обвиниха Шакира в избягване на данъци Певицата не платила налог върху 14.5 милиона евро

Румен Радев: Йордания трябва да бъде подкрепяна от България и от ЕС, защото има реален принос в борбата с нелегалната миграция

Хиляди сърби на протест срещу Вучич Опозицията свика демонстрация заради “авторитарното управление” на президента

Протестиращи срещу миграцията влязоха в сблъсъци с полицията в Брюксел

Откриха телефон на самоубил се шеф на КАТ Не е открито предсмъртно писмо

Връхлита ни италиански циклон Обилни снеговалежи блокираха десетки на пътя

Тръгна подписка за незабавно строителство на магистрала през Кресненското дефиле 77 жертви на опасния път за 4 години

Стартира подписка за с призив за незабавно изграждане на магистрала през Кресненското дефиле. Това обяви Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, на пресконференция с още 15 неправителствени организации.

По думите му годишно държавата губи милиард и половина лева от пътни инциденти. „Това включва медицинското обслужване, както и увредената инфраструктура. Ако успеем да намалим тази негативна тенденция, ще можем да съхраним стотици милиони“, допълни Тодоров.

От асоциацията изнесоха данни, според които за четирите години от 2012 г. до 2016-та в Кресненското дефиле и пътя Благоевград-Сандански при катастрофи са загинали 77 човека, а 419 са ранени.

Участниците обявиха, че подкрепят варианта, който предвижда запазване на едната лента в посока Гърция и изграждане на обход източно от Кресна, но подчертаха, че проектът не бива да отнема поминъка на местните хора.

Те се обединиха и около това, че вариантът с тунел през Кресненското дефиле е неприемлив заради земетръсната зона, в която ще се намира той и урановите находища, които правят земната маса радиоактивна заради наличието на радон.

„Най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета – в посока София да се качи източно от дефилето, а в обратна посока – да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите“, коментира междувременно в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той припомни, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.

Ако до май-юни 2019 г. нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране, припомни Нанков.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Най-доброто решение са множество къси тунели – 7 тунела х 1.5 км, ниско в самото дефиле. Няма да се навлиза в урановите скали и всичко ще бъде чисто и екологично. Старият път може да се затвори до Стара Кресна. Така само в малка част от дефилето остава трафик.
    Останалото се пуска само когато се налага някакъв ремонт на магистралата!

    Тунелите понеже ще са къси, ще имат по-занижени изисквания към поддръжка, вентилация, отток на водите.

    Оставяне на движението в дефилето не бива да се допуска!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.