ВиК-Сливен въвежда модерни системи за управление

15 000 посещения през първия час на сайта за електронните винетки

С повече камери ще следят столични гробища Разширяват Централните софийски гробища

Калоян Паргов: Бюджетът на Фандъкова за 2019 е безцелен и безидеен

ЕС изпраща в Украйна мисия в помощ за региона на Азовско море

Децата от забавачниците изнесоха концерт за Коледа

Енергийният министър Петкова: Готова съм да понеса политическа отговорност заради глобата за БЕХ

Марк Жирардели е собственикът на Юлен АД Легендарният скиор се срещна с трима министри за развитието на ски зона "Банско"

Зам.-кметът Тодор Чобанов: Рекламират София със сайт на китайски език

Извършителят на грабежи в Сливен бе задържан под стража

Откриха новия граничен пункт с Румъния – Крушари-Добромир (СНИМКИ) Граничният контрол се осъществява на едно спиране

Дрехите втора употреба са отпадъци, гледат ги под лупа

Повишават заплатите на общинските служители в социалната сфера

Песков: Обединение между Русия и Беларус не е на дневен ред

Официално: „Локо“ (София) си върна Додич

Тъжен празник за ВВС, политиците разделени Бойната ни авиация е в колапс, забавянето в превъоръжаването ще я съсипе

Новият изребител не се вижда на хоризонта и затова скоро няма да се откажем от МиГ-29.

Родната армейска авиация и ВВС в понеделник имаха празник -105г. Това бе поводът. Въпреки фанфарите и тържествените ритуали, организирани по протокол, причини за празнично настроение обаче нямаше. Защото днес и бойната ни авиация, и военно-въздушните ни сили като цяло, са на командно дишане. Ето фактите.

Сегашната гордост на ВВС, ескадрилата МиГ-29, е незавидно състояние. От 15 изтребителя летят много малко – колкото за дежурство по линия на “Еър полисинг” за охрана на въздушните ни граници и тренинг под ръба на санитарния минимум за дежурните пилоти. Аналогично е състоянието и на щурмовата ни авиация/виж вдясно какво казва командирът на ВВС ген. Цанко Стойков/. От новите вертолети “Кугар”, които купихме от Франция, летят по-малко от половината, поради скъпата им поддръжка. От 3 бр. морски вертолети “Пантер”, също купени от Франция, останаха два, тъй като загубихме един това лято при трагични обстоятелства. “Пантерите” обаче могат да оперират само от брега, тъй като не могат да кацат във вода, за разлика от МИ-14, които снехме от въоръжение. А причината е елементарна- фрегатите, които имаме на въоръжение нямат вертолетна площадка и няма и да имат, защото преоборудването струва страшно много пари. ВВС обаче не са амо авиация. В момента зенитно-ракетните ни комплекси се броят на пръсти, а преди не беше така, тъй като имахме плътно покритие в това отношение. На някои от съвременните ни комплекси не е правен ремонт, откакто са доставени.

Авиацията ни трябва да празнува, но пък и днешното й състояни, а не само миналото, трябва да дава поводи за. Само един факт – преди промените ВВС разполагаха с близо само 400 бойни самолета, от които Гърция и Турция трепереха. Тогава ВВС имаха над 600 машини. Сега само бойната ни авиация има едва около 30 самолета. Всеки може да си направи изводите, но това е друга тема.

Освен че е зле, авиацията ни раздели политиците за това как трябва да се развива и разпали война между институциите в триъгълника – президентство, правителство и парламент. От едната страна на барикадата се строиха кабинетът и депутатите от мнозинството, а от другата- президентската институция. Престрелката започна с отмяната на класираната от служебния кабинет на първо място оферта на СААБ за “Грипен” в конкурса за превъоръжаване на ВВС с нов изтребител. Не е тайна, че това стана по сигнал на ГЕРБ, който временната парламентарна комисия, формирана за случая, изпълни. Тя анулира конкурса и върна процедурата в изходно положение. Държавният глава обяви, че всяко забавяне на проекта е фатално и ще приземи скоро армейската авиация. Кабинета пък излъчи разнопосочни сигнали. От там обявиха , че няма такова нещо, че нови изтребители ще има. После пък, че първо са по-важни новите влакове и заплатите за учители и лекари, после ще се мисли за новите самолети. Сега, след обвиненията между двете барикади, облечени в цветист език, се възцари затишие. Дали е истинско или мнимо- предстои да видим. Факт е обаче, че докато институциите се разберат, ВВС агонизира.

Президентът Румен Радев:
Модерните ни вертолети не могат да участват в мисии

“Мога да констатирам, че към момента ние не можем съществено да допринесем към европейската отбрана, защото не можем да комуникираме с останалите и дори модерните ни вертолети не могат да участват в мисии, защото не поддържаме модерните системи.”. Това заяви държавният глава Румен Радев в словото си по време на дискусията за ролята на България в общата европейска отбрана в ЦВК вчера. Според него страната ни тряба да преодолее категоричното изоставане в организацията на военните ни сили. Неговата позиция е, че обществото трябва да има сериозно отношение към проблемите на сигурността, която гарантира сувуренитета ни, тъй като това не са капризи на шепа военни, коитго ощетяват останалите.” Юни месец бе приет европейският фонд за отбрана. Тук именно е големият шанс на България – да бъде активна страна и да покаже лидерство и зрялост. Трябва да генерираме способности и да дадем принос в европейската отбраната, да бъдем лидер и да поставяме проблемите на дневен ред”, заяви още президентът.

Премиерът Бойко Борисов:
За призника на авиацията – с прискърбие

“Честит празник на българските летци! Темата е такава, че аз я приемам с прискърбие. Нищо добро не сме постигнали с въоръжаване, превъоръжаване.”, така започна изказването си на конференцията в ЦВК за общата европейска отбрана премиерът Бойко Борисов. И продължи: “Тук, за съжаление, европейската дипломация търпи укори. Преди няколко месеца дори Макрон беше против обща отбрана. За няколко месеца всички претърпяха метаморфоза”. Според него какъв отбранителен съюз ще има ако изпуснем дипломацията и оставим на военните да го решават. “Преди си ги произвеждахме в България,/ танкове и оръдия- б.р./ ,какво ни пречи да го правим отново? Ще направим сътрудничество с някоя държава и готово. Това можем да го правим и с корабите. Как ремонтираме НАТО-вски хеликоптери? Радев го каза правилно – отиваме в Афганистан и се оказва, че сме купили транспортни хеликоптери и се оказва, че не сме въоръжени, защото те нямат нищо”, разясни министър-председателят. Според него, ако считаме, че ще има война и ще се борим в такава, то трябва да преориентираме държавата в тази насока, но парите няма да стигнат. Ще са необходими много милиарди. “В Европа един войник да загине е трагедия и това е правилното, защото сме най-хуманни и ценим човешкия живот. Готови сме да мислим по темата, отчитайки всички заплахи. Ще сменим и приоритетите си, ако е необходимо. За нас приоритет беше образованието, но ако военните ни убедят, че това е по-важно, ще се съгласим”, заключи Борисов.

Военният министър
Красимир Каракачанов:
Изоставаме много в отбраната

“Ние изоставаме много в отбраната. Можем ли да говорим за модернизация без да имаме мотивиран личен състав? Първите 15 до 20 години в армията се пипаше с мръсни политически ръкавици и това нанесе огромни поражения. Увеличението на заплатите е стъпка в правилната посока. От тук идва друг въпрос – модернизация или поддръжка? Трябва да поемем ангажимент и да поддържаме, и да модернизираме сегашната техника. Усилията трябва да са насочени в двете посоки.” Това заяви вчера на дискусия в ЦВК военният министър Красимир Каракачанов. Той разясни, че докато движим проекта за модернизация, трябва да се движат фрегатите и да извадим потенциала на това, което имаме сега. “Трябва да се пипа прозрачно. Обществото обича армията, но се интересува и от това как се изразходват парите. С тези принципи трябва да вървим към повишаване способностите на военните ни сили.”, каза още Каракачанов.

Командирът на ВВС
ген. Цанко Стойков:
СУ-25 и АН-30 спират в края на годината

“Самолети като Су 25 и АН 30, ако не се предприемат конкретни мерки да бъде удължена летателната им годност, спират в края на тази година! Съгласен съм, че това е свързано с намиране на ресурси , но пък ние приветстваме инициативата на министъра на отбраната за пряко договаряне и намаляване на финансовата тежест.” Това съобщи в интервю по Би Ти Ви командирът на ВВС ген. Цанко Стойков. Според него спешни са ремонтите на транспортната авиация и на МиГ-29. На въпрос има ли нужда военните експерти от комисията, която класира изтребителите, да си изчистят имената генералът отговори: “Не приемам това мнение. Това, което сме направили като експертиза, отговаря на спуснатите изисквания. Заставам категорично зад оценките и анализа в протокола на експертната група.”

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (8)

  1. Важното е, че сме демокрация и споделяме евроатлантическите ценности повече и от партнера си ердоган…
    Пп. Да споменем, че мадридския дедо наряза ракетите ни по заповед на нато.

  2. Не ни трябва авиация никаква. На мен не ми трябва и пътища не ми трябват. Болници, цигани и пенсионери не ми трябват ич.

  3. Ракетите нарезахте,
    Въоръжаване подхванахте,
    Абе Идиоти, Абе Чокундури
    С насрани потури…!!!

    В цялата ни История
    Няма такъв ИДИОТИЗЪМ,
    дори и на теория…!!!

  4. Остава Solomon Pussy
    Клуб “ Плей Бой“
    Да учреди

    На гол тумбак
    Пищов турете
    Па се веселете…!!!

  5. Болницата в Поморие фалирала и затворила. Над 50 хиляди население остава без здравеопазване. Отделно всички евентуални туристи. И това само и защото някой идиот управник имал блестящата идея да направи здравните заведения в ТЪРГОВСКИ ОБЕКТИ! И да реве че няма пари за самолети които биха пазили България и българите ЕДИНСТВЕНО И САМО ОТ ИЗВЪНЗЕМНИ ПРИШЪЛЦИ. Безсрамници!

    1. Туй щот евроатлантиците са агенти на путин и искат да му дадат повод да защиъи руснаците в поморие…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.