Над 800 жертви на COVID-19 в Турция, заразените са близо 40 000

Великобритания регистрира нов рекорден ръст на смъртните случаи за денонощие

27-годишна родилка стана жертва на COVID-19 в Северна Македония

Трябват антикризисни мерки и за медиите

ЕС насочва 20 млрд. евро към чужди държави за справяне с COVID-19

Бърни Сандърс се отказва от надпреварата за президент на САЩ

Хиляди хора горят с платени почивки Много туроператори могат да бъдат заличени заради прекратени застраховки

Над 60 000 починали от коронавируса в Европа

ЕК одобрява схема за гаранция от 255 млн. евро за малките и средните дружества в България

Захариева: Парите за „такса“ коронавирус ще бъдат върнати на гражданите

Тълпи на пазарите въпреки карантината Търговци и клиенти не ползват маски и ръкавици, показа проверка на “Труд”

Лондон не планира да сваля мерките

ДДС при продажба на недвижим имот

75-годишен мъж дари пенсията си на болницата в Чирпан

Българин отказа да си сложи маска в магазин във Виена и заплаши служители с отвертка, задържаха го

Търговците печелят от несигурността около Брекзит Според шефа на Urban Outfitters, по-изгодните наеми предоставят възможност за растеж

Несигурността около Брекзит позволява на търговците на дребно в Обединеното кралство да договарят по-ниски наеми, твърдят ръководители от бранша. На същото мнение е и шефът на американската корпорация Urban Outfitters, който споделя, че това й предоставило шанс да се разрасне, макар като цяло да негодува срещу „политическата каша“ в Европа.

Според Ричард Хейн, изпълнителен директор на фирмата, притежаваща също и веригата за дамско облекло Anthropologie, това действително е “време на възможности за” Urban Outfitters.

Хейн, който е сред основателите на Urban Outfitters във Филаделфия преди близо петдесет години, казва: „Търговският и политически тон в цяла Европа издава бъркотия и е налице огромна несигурност по въпроса какво ще се случи с Брекзит… Потокът от клиенти значително е намалял и това определено е резултат от Брекзит“.

Но той изтъква и светлата страна за Urban Outfitters, чиито магазини освен модни дрехи, продават също винилови плочи, книги и парти аксесоари. Първият британски магазин е открит в Лондон през 1998 г., на Кенсингтън Хай Стрийт. Anthropologie следва примера 11 години по-късно на Риджънт Стрийт. Двете вериги оттогава са обхванали цялата страна, с търговски обекти от Единбург до Ексетър.

„Това наистина е време на възможности, защото наемодателите откликват на несигурността и предлагат сделки, които вероятно нямаше да имаме възможност да сключим преди няколко години“, сподели Хейн пред анализатори след излизането на тримесечните отчети на компанията.

Някои търговски фирми в Обединеното кралство вече усещат болезнено ефекта от икономическата несигурност. Универсалните магазини Debenhams издадоха предупреждение за печалбата тази седмица, а луксозната модна верига LK Bennett е пред несъстоятелност.

Данни от британския консорциум за търговия на дребно сочат, че продажбите са нараснали едва с 0,5% този февруари, в сравнение с 1,6% за същия месец през 2018 година.

Има признаци, че продължителната несигурност относно излизането на Обединеното кралство от ЕС – отдавна дала ефект при покупките с висока стойност като автомобилите – започва да засяга дори скромните покупки.

Според доставчика на платежни услуги Barclaycard, потребителските разходи през февруари са едва 1,2% по-високи от предходната година, което сочи спад на разходите в реално изражение, въпреки най-сетне настъпилия лек ръстът на заплатите във Великобритания.

Резултатите на Urban Outfitters показват, че бизнесът в Северна Америка е спомогнал за компенсиране на спада в Европа. Като цяло продажбите на дребно на групата, притежаваща над 600 магазина в световен мащаб, са нараснали с 3% за тримесечието до края на януари.

За Европа обаче те бележат спад за първи път през последните 12 тримесечия. Търговските обекти на Urban Outfitters и Anthropologie на стария континент са общо около 60 на брой.

„Докато несигурността около Брекзит продължава, очакваме търсенето на стоки и търговските маржове в Европа да останат под напрежение“, казва Хейн.

Андрю Карни, ръководител на международния отдел на Anthropologie, заявява, че марката планира да открие повече от 20 магазина в Европа през следващите две години.

„В Anthropologie ние разглеждаме това като възможност“, казва той. „Договаряме по-изгодни търговски условия, особено по отношение на наемите, което способства бързото ни разрастване“.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.