Бети Уайт – щура тийнейджърка в тяло на 97 Актрисата е включена в рекордите на Гинес за най-дълга телевизионна кариера

6,8 по Рихтер разлюля Нова Каледония

Ердоган: Анкара ще произвежда заедно с Москва системите „Ес-500“

Проф. Връбка Орбецова: Липсата на обич повишава смъртността от инфаркт три пъти

Даниел Крейг: Всеки актьор може да бъде агент 007

Секретарят на община Костенец: Стоян Зайков е много затворен и няма много приятели, това затруднява търсенето му

Холандия е големият победител на финала на „Евровизия“ (ВИДЕО)

Двама загинаха, след като се задушиха в септична яма в свинекомплекс

Къде хора на валидол се опитват да обучават хора на екстази?

Меркел заяви, че Германия подкрепя европейската перспектива за Западните Балкани

В Австрия обсъждат дата за предсрочни парламентарни избори

Тереза Мей обмисля подобрен пакет от мерки за Брекзит

Саудитски министър обвини Иран, че дестабилизира Близкия Изток

Луди зодии по шестобалната система

Уволниха командващия 7-ми флот заради инцидентите с бойни кораби

Командващият Седми американски флот вицеадмирал Джоузеф Окойн беше уволнен след два сблъсъка с участието на американски военни кораби в азиатски води, станали в последните месеци.

Овакантеният пост ще бъде зает от контраадмирал Фил Сойър.

Адмирал Скот Суифт, който командва Тихоокеанския флот на САЩ, заяви, че е освободил Окойн заради „загуба на доверие в командните му способности”.

В понеделник американският ескадрен миноносец „Джон Маккейн”, въоръжен с управляеми ракети, се блъсна в петролен танкер в протока Малака край Сингапур. Петима американски матроси бяха ранени при злополуката, а други десет са в неизвестност.

Това беше четвъртият голям инцидент за Тихоокеанския флот на САЩ в рамките на тази година.

На 17 юни седем матроси загинаха при сблъсък на ескадрения миноносец „Фицджералд” и контейнеровоз под филипински флаг край Йокосука.

През януари крайцерът на САЩ „Антиетам” заседна на плитчина край базата си в Япония, а през май „Лейк Чамплейн” се сблъска с южнокорейски риболовен кораб. При тези инциденти жертви нямаше.

Американските Военноморски сили наредиха оперативна пауза на всичките си корабипо цял свят и щателен преглед на Седми флот, заяви командващият американските ВМС адмирал Джон Ричардсън. Прегледът ще обхване поддръжката, оборудването и обучението, включително тактически и навигационни умения.

Дали обаче инцидентите с американските военни кораби не са предизвикани от кибератаки, пита се АФП.

Според някои специалисти злонамерени лица или организации не могат да предизвикат такъв нещастен случай с оглед американските системи за сигурност и логистичните усилия, необходими за събиране на два кораба в една и съща точка. Други обаче смятат, че тази „черна серия” не може да се обясни само с човешки грешки и съвпадения.

Според някои аналитици екипажите може просто да са били преуморени, защото изпълняват множество задачи в региона. Не е лека задача и самото корабоплаване в тези морета, пълни с търговски кораби. Други обаче са склонни да търсят по-мрачни обяснения за станалото.

Итар Глик, оглавяващ израелската компания за кибернетична сигурност „Вотиро”, смята, че системите джипиес системите на американските кораби може да са били саботирани с цел да съобщават неверни данни за местонахождението им.

„Нищо чудно да се опитат, например пирати. И ако ги подкрепя някоя държава, ще разполагат и с нужните ресурси за такава атака”, казва той пред АФП.

Работил преди, както казва, за израелското разузнаване, Глик сочи за най-вероятни виновници при това положение Китай и Северна Корея. Напрежението между Пхенян и Вашингтон е стигнало върхова точка; междувременно КНДР бързо напредва в развитието на ядрената и ракетната си програма.

Наскоро Северът бе заподозрян като извършител на поредица от кибератаки, включително пиратското нападение срещу „Сони пикчърз” през 2014 г. и кражбата на милиони долари от централната банка на Бангладеш.

САЩ неведнъж са обвинявали Пекин в кибератаки срещу американски предприятия, по-специално с цел индустриален шпионаж. Китай също твърди, че става жертва на подобни операции.

Джефри Стюцман, ръководещ разузнавателните операции на американската компания за кибернетична сигурност „Уопак лабс”, обяснява пред АФП, че според него е „напълно възможно” последният сблъсък да е предизвикан от кибератака. „Много ще се учудя, ако става дума за човешка грешка – четвърти път поред”, посочва той.

Други обаче не вярват в подобен сценарий.

Според Закари Фрайър-Бигс от консултантската фирма „Джейнс бай Ай Ейч Ес Mаркит” дори ако джипиес системата на един кораб се повреди, по принцип се включват други механизми за сигурност – като при смяна на караула. „Сблъсък може да стане само ако откажат и другите уреди”, посочи експертът.

Даниъл Пол Гьоц от американската компания „Лантиум” също казва, че трудно може да се предизвика инцидент умишлено – за целта трябва да се знаят точното местоположение и скоростите на двата кораба.

Гьоц припомня и високотехнологичното оборудване, използвано от САЩ: „Американската армия си служи с добре подсигурена, силно кодирана джипиес система. Рискът някой да поеме контрола над един военен кораб е близък до нулата”, посочва той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.