На 18 ноември 2018 да почерпят

Спортисти и авантюристи ни славят в Гинес Най-любопитните постижения в Книгата на рекордите

Затягат правилата за билбордовете край шосетата

Икономиката ще загуби 2,2 млрд. лева заради недостиг на шофьори Бранша чакаа поне 2000 водачи от българските диаспори

Калоян Паргов: Предсрочни догодина избори са неминуеми

Предупредителен код заради очакваните валежи в 20 области утре

Дубайските полицаи се качват на летящи мотори (ВИДЕО)

Риалити звезда се сгоди за милионерски син Пенелопе каза “да” на Иван Динев

Филмът за Силвио Берлускони препуска към екрана Режисьор е майсторът Паоло Сорентино

70 задържани на протест заради климатичните промени в Лондон

Георги Мамалев: Протестите няма да доведат до нищо добро

Сергей Лавров: „Турски поток“ може да мине през България и Сърбия

Последният ръководител на Комсомола: Промените през 89-а тръгнаха от самата БКП

Националните недоволни от съдията срещу Кипър: Трябваше да ни даде още две дузпи Според тях, шведският рефер е трябвало да отсъди поне още две дузпи

Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява още два мандата Разполагаме с информация, че БСП участва в организацията на протестите, каза депутатът от мнозинството

Улицата бие мола по високи наеми Магазините по главните улици на София са най-скъпи

Магазините по главните търговски улици в София плащат най-високи наеми.

Магазините по главните търговски улици в София плащат най-високи наеми, в сравнение с тези в моловете или в другите градове на страната, показва доклад на Colliers за втората половина на 2017 г. Наемът за квадратен метър на главна улица в столицата средно е 49 евро, докато в Пловдив на главна улица наемите стигат до 22 евро на кв.м., или наполовина по-малко.

Във Варна наемът по главните артерии на града е 20 евро на кв.м., а в Бургас – 21 евро на кв.м. Търговците могат да наемат площи в столичните молове срещу 39 евро кв.м, докато в другите основни градове в страната варират между 25 и 27 евро на кв.м. Въпреки високите нива на наемите в столицата, фирмите, които наемат магазини на главните търговски улици, нарастват с 3% през първата половина на 2017 г. и с 6% през втората.

Търговските площи в цялата страна към края на 2017 г. достигат 736 860 кв.м., като повече от половината – 400 660 кв.м. са в София. Във Варна площите са 83 000 кв.м., в Бургас 65 000 кв.м., а в Пловдив 52 500 кв.м. През втората половина на 2017 г. активността в усвояването на търговски площи е най-голяма в София, където е нараснала с 12%, или с 18 275 кв.м., следвана от Бургас с 6 120 кв.м.

Хранителните вериги и дрогериите имат най-значителен брой новооткрити локации в моловете, докато при търговските улици в столицата най-големият дял, или 30% от всички магазини, са тези за мода, следвани от кафенетата и заведенията за хранене – 19%, и услугите с 13%.

Най-търсената категория от клиентите в моловете в София е “Мода”, докато в Бургас търсенето в моловете се определя от категориите “Стоки за дома” (34%) и “Техника” (38%). В Пловдив най-посещаваните магазини са от сегментите “Мъжка мода” (23%), “Заведения за хранене” (22%), “Здраве и красота” (17%) и “Забавления” (13%).

Развитието и модернизирането на търговските паркове в страната продължава със стабилни темпове на усвояване на площи и разширяване на микса от оператори. В строеж през тази година са 40 хиляди кв.м. нови търговски площи в София и 34 500 хиляди кв.м. в Пловдив.

Според доклада на компанията, през 2017 г. посетителите са увеличили средните си разходи в столичните моловете в няколко категории, спрямо резултатите от 2015 г. Въпреки това се отчита спад в посетителите на търговските центрове – те са с 317 души по-малко на квадратен метър спрямо предходни години.

През 2018 г. Colliers очаква динамика на пазара на търговски площи, в резултат на смяната на собствениците на някои търговски центрове. Тя може да се изразява в промени в търговския микс, физически преустройства и реконструкции. Основното предизвикателство пред моловете ще бъде увеличаване честотата на посещения, което има директно отношение към новите тенденции на персонализирано пазаруване и развитието на онлайн търговията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.