24-годишен мъж е загиналият в катастрофата край шуменското село Избул

Иран свали US дрон над Залива (обзор+инфографика)

Борис Джонсън и Джереми Хънт са последните двама кандидати в надпреварата за лидер на британските консерватори

Изтребители Су-35 отиват в Крим

Дупка с дълбочина един метър зейна на тротоар в София

Туроператори уволняват 90% от персонала си Местят сървъри в чужбина, приемат плащания само по банков път

Шофьор катастрофира смъртоносно в дърво

Тръмп: Не ми се вярва американският дрон да е бил свален умишлено

КАТ и кадастърът трагични в обслужването на хората “Таен” клиент чакал 6 часа на гише за подмяна на шофьорска книжка

Нова екранна двойка завладя Турция Бурджу Йозберк и Чалар Ертурул се събраха в "Любов към шоуто"

Съдът прекрати делото на „Артекс“ срещу Никола Вапцаров и Мариан Башур

Даренията от фирми за партии – без ограничения (обзор) Намаляват субсидиите от държавния бюджет на 1 лев за глас

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 21 юни 2019

Условна присъда за шофьор на камион, убил пешеходец Двама пешеходци загинаха в този участък на главния път за борени дни

Осъдиха литовци за шпионаж в полза на Русия

Улични рокади в центъра на София Обособяват „успокоена зона“, в която ограничават скоростта до 30 километра в час

Изграждат нови велоалеи и по булевардите „Овча купел“ и „Монтевидео“.

Редица нови правила ще има в движението в идеалния център на София, реши окончателно Столичният общински съвет.

В така наречена „успокоена зона” се въвежда ограничение на скоростта на движение на автомобилите до 30 километра в час, вместо досегашните 50 км/ч. Тя ще включва участъка между булевардите „Патриарх Евтимий”, „Васил Левски”, „Цар Освободител”, „Христо Ботев” и улица „Алабин”. В карето ще бъдат изградени велоалеи а ограничението няма да обхваща самите булеварди, а само малките улици в района (на картата). Обособени ленти за велосипеди ще бъдат изградени и по булевардите „Овча купел” и „Монтевидео”.

Идеята за въвеждане на ограничение на скоростта в центъра на София е част от мерките в програмата на Столичната община за контрол на качеството на въздуха, която беше приета през април. Другият мотив е безопасността на пешеходците и велосипедистите в централната част на София. Спазването на ограничението на скоростта ще се контролира от полицията. Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев заяви, че ще са нужни 2 седмици технологично време, за да влезе в сила новото ограничение.

Общинарите решиха още пешеходната зона на бул. „Витоша” да бъде удължена до площад „Св. Неделя”. В подкрепа на тази зона няколко пъти се обявиха кметът на София Йорданка Фандъкова и главният архитект Здравко Здравков. С удължаването на пешеходната част ще се премахне възможността за ляв завой от ул. „Алабин” към бул. „Витоша”. Посоката на движение по улица „Позитано” пък ще бъде обърнато в участъка от улиците „Лавеле” до „Леге”.

Според изчисленията на дирекция „Транспорт” към Столичната община промяната ще повлияе на между 300 и 500 автомобила, които използват този маршрут, за да продължат към булевардите „Александър Стамболийски”, „Княгиня Мария Луиза” и „Тодор Александров”. Вместо това те ще трябва да минават по улиците „Цар Самуил” и „Княз Борис I”. За тази цел посоката на движение по „Княз Борис I” също ще бъде сменена в участъка от ул. „Позитано” и бул. „Тодор Александров” и вече движението ще е към булеварда.

Промените ще влязат в сила от март догодина, а съветниците в общината не бяха единодушни дали идеята е добра.

 

След въвеждането на новите зелени зони

Над 4 млн. лв приходи чакат от „Лозенец“ и „Средец“

Жители на „Възраждане“,“Красно село“,“Оборище“ искат зони в кварталите им

Предвидените годишни приходи от зелени зони за платено паркиране в столичните райони „Лозенец“ и „Средец“ са 4,6 млн. лв. С около 1 млн. лв. по-малко са разходите покрай въвеждането и поддържането на зоната. 2,5 млн. лв. са прогнозните разходи за изграждането на паркоместата, а над 1 млн. лв. ще бъдат отделени за контрола. Това съобщи пред „Труд“ Румяна Милова, която оглавява дирекция „Паркиране и мобилност“ в Центъра за градска мобилност. По думите й годишните приходи от платено паркиране във всички райони на София за 2016 г. са 25,6 млн. лв., като се очаква постъпленията за 2017 г. с малко да надвишат тази сума.

С решение на Столичния общински съвет зелената зона в двата района се въвежда от 1 октомври. Създават се общо 4700 паркоместа. Вече 2500 души са подали заявления за годишни стикери в платените зони за паркиране в двата района, съобщи Милова.

По думите й, евентуални следващи въвеждания на зелени зони може да се очакват в районите „Възраждане“, “Красно село“ и “Оборище“, чиито жители вече са проявили желание за това. Милова съобщи, че още тази година ЦГМ ще започне да възстановява липсващи плочки по тротоари в „Лозенец“ и „Средец“. Ще се правят и основни ремонти на тротоари, които имат обособени паркоместа, като този на ул. „Сан Стефано“.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. А за въздуха който дишаме кога ще въведете платени зони?

  2. Тя и сега скоростта си е даже под 30 км, а за въздуха завишете контрола при техническите прегледи, ако се спазват изискванията на ЕС половината трошки не могат да минат бе кауни.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.